AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Jeg spiser etter lavkarbo, fordi det får meg til å føle meg bra. For en kort stund siden startet jeg en tråd som omhandlet at jeg ikke tåler mange utskeielser før jeg er sukkeravhengig igjen. Jeg kastet i meg alt som var av karbohydrater, med "stort" kalorioverskudd. Etter de daglige utskeielsene, så kroppen min HELT jævlig ut. Jeg har en BMI på 17, men det så ut som om fettprosenten min lå på 35-40, så fæl så jeg ut. Dette er IKKE innbilt. Jeg har lite muskler og er ganske spinkelt bygd, så jeg tåler en lavere vekt enn andre uten å være tynn. Jeg ble ordentlig skremt da jeg så meg i speilet en dag, og for tre dager siden begynte jeg på lavkarbo igjen, selv om kroppen min skrek etter karbohydrater. Nå har jeg heldigvis ikke lyst på det mer, men det var tøft. Etter kun tre dager, ser kroppen min normal ut igjen. Har kun gått opp 1 kg. Jeg ser stram og fin ut. Det gjelder ikke bare magen, som da bulte ut, men lårene mine ser mye strammere ut. Er det vanlig at HELE kroppen blir "dvask" etter mye karbohydrater? Tidligere har jeg kun erfart at magen har fått lide.. Dette er så rart. Anonymous poster hash: a6cc3...e47 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Jeg har erfart det samme. Karbohydrater binder vann i kroppen, noe som gjør at man blir pløsete og dvask. Dette kan etter min erfaring skje over hele kroppen. Det er vel celler rundtomkring overalt, som lagrer ekstra vann. Selv ser jeg helt jævlig ut etter en slik "skli ut og hive i meg alt jeg måtte ønske"-dag. Magen buler ut så det ser ut som jeg er høygravid, pluss da denne generelle pløsetheten. Karboyhdrater gjør ihvertfall ikke meg spesielt pen. Anonymous poster hash: 397cc...401 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Det varierer hvordan en responderer på inntak av karbohydrater etter langvarig restriksjon. En interessant artikkel jeg leste (etter å ha sett en link i en annen tråd) tok for seg litt dette med behov/forbruk av karbohydrater i kroppen. Samt litt historie. Veldig interessant og bare middels vitenskapelig. http://rdfeinman.wordpress.com/2013/07/30/revolutions-political-and-scientific/ R. D. Feinmann skriver vannvittig lettfattelig spør du meg. Anonymous poster hash: eb552...441 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Jeg reagerer også veldig fort på "feil" mat. Nå spiser jeg ikke helt lavkarbo, ettersom jeg ikke teller karbs men heller bare føler etter hva kroppen min vil ha, men det blir nok i det nedre sjiktet uansett. Mye grønnsaker, egg og små mengder grove kornprodukter fungerer kroppen min flott på, men om jeg skeier litt ut med f.eks sjokolade eller lignende blir jeg oppblåst med en gang og kroppen skriker etter mer. Jeg er også temmelig spedbygd, så sånt vises ekstra godt på meg. Kommer meg heldigvis fort ned igjen, da. Vekta står stille, ett kg fra eller til, på 49 kg. Litt skummelt, det der, hvor fort man kan vippe det hele av pinnen. Men det er ganske fælt å gå fra helt flat mage og smal midje til å se ut som om man er halvveis i et svangerskap med epleform... Jaja, dess bedre motivasjon til å høre på kroppen min og gi den det den vil ha! Anonymous poster hash: e7760...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Jeg spiser etter lavkarbo, fordi det får meg til å føle meg bra. For en kort stund siden startet jeg en tråd som omhandlet at jeg ikke tåler mange utskeielser før jeg er sukkeravhengig igjen. Jeg kastet i meg alt som var av karbohydrater, med "stort" kalorioverskudd. Etter de daglige utskeielsene, så kroppen min HELT jævlig ut. Jeg har en BMI på 17, men det så ut som om fettprosenten min lå på 35-40, så fæl så jeg ut. Dette er IKKE innbilt. Jeg har lite muskler og er ganske spinkelt bygd, så jeg tåler en lavere vekt enn andre uten å være tynn. Jeg ble ordentlig skremt da jeg så meg i speilet en dag, og for tre dager siden begynte jeg på lavkarbo igjen, selv om kroppen min skrek etter karbohydrater. Nå har jeg heldigvis ikke lyst på det mer, men det var tøft. Etter kun tre dager, ser kroppen min normal ut igjen. Har kun gått opp 1 kg. Jeg ser stram og fin ut. Det gjelder ikke bare magen, som da bulte ut, men lårene mine ser mye strammere ut. Er det vanlig at HELE kroppen blir "dvask" etter mye karbohydrater? Tidligere har jeg kun erfart at magen har fått lide.. Dette er så rart. Anonymous poster hash: a6cc3...e47 Hvor mange karbo ligger du på når du spiser lavkarbo? Anonymous poster hash: 796ae...d85
BlendaSensitive Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Opplevder det samme her. Har dog en ganske høy BMI, så for meg er det slik at jeg kjapt føler meg strammere, freshere, lettere, mens jeg kanskje bare har gått ned 1-2 kilo på vekta. (mest vann) Magen er den som kjapt blir mye mindre bulende. Stas når det får den veien etter man har strammet inn matveien, men kjedelig det går kjapt andre veiene også....
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Om du ikke har muskler og er dvask så er vel løsningen trening? Anonymous poster hash: c2d7e...592 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå