AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Jeg drømte at jeg var på en skole. Brått låg det flere elever døde i korridorene. Jeg måtte gå stige over dei. Brått såg jeg at dei manglet hode. Jeg prøvde og komme meg ut av skolen men plutselig kom det kropper uten hode etter meg. Jeg fikk ikke opp døra. Brått kom det en grusom sang. Den var veldig molokolsk og den gikk i mold. Til slutt greide jeg og komme meg ut men da var jeg på en øde øy. Jeg våknet brått men den sangen er i hodet mitt enda. Noen flere som har drømt sånne drømmer?Anonymous poster hash: 53296...e2c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Høres ut som manuset til musikalen Zombie Island 3 Anonymous poster hash: 5652e...8ef 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Melankolsk heter det. Anonymous poster hash: 8f2c8...b80 1
Adele Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Bra det ikke bare er jeg som har drømt vondt i natt. Selv drømte jeg at jeg banka på en random dør, og han som bodde der ville ha meg med opp, og gikk med tvil med på å invitere venninnen min (som jeg forsåvidt aldri har sett før) inn. Viste seg at duden var en psyko loner, og at han hadde tenkt å låse meg inne i kjelleren. Hoppet heller ut vinduet, hvor jeg døde av fallet. Ser aldri på skrekkfilmer, allikevel har jeg mareritt ofte.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 For å finne litt ut av det så kan du tenke litt på hva du forbinder med de ulike delene av drømmen: skole(n) (var det hvilken som helst skole), var du også elev, var det noen du kjente igjen der (hva forbinder du med de i så fall), de var hodeløse (hva forbinder du med det?) - og en grusom (du kaller den melankolsk - trist?) - og du måtte ut - og var på en øde øy (hva forbinder du med det). Så - tolkningen må være helt opp til hva som gir mening for deg. Men et eksempel på hvordan det der kan forstås er du føler (eller er redd for) at du dør hver gang du handler hodeløst (eller følger kroppen, stedet følelsene og begjæret kjennes best), men at begjæret og følelsene (eller hva kroppen representerer) fortsatt gir seg til kjenne uansett hvor mye du skulle ønske du ikke kjente på det. En annen variant er at du kjenner på sorg (melodien) for at du har gitt avkall på noe kroppslig (det er f.eks grusomt fordi du er redd sorgen), du prøver å holde den på avstand men kroppen har ikke sluttet å gi lyd fra seg (forfølgelsen). Du er på en øde øy - omgitt av hav. Havet vil for mange representere det ubevisste, eller følelseslivet vårt. Ok - bare spekulasjoner det her. Jeg drømte at jeg var på en skole. Brått låg det flere elever døde i korridorene. Jeg måtte gå stige over dei. Brått såg jeg at dei manglet hode. Jeg prøvde og komme meg ut av skolen men plutselig kom det kropper uten hode etter meg. Jeg fikk ikke opp døra. Brått kom det en grusom sang. Den var veldig molokolsk og den gikk i mold. Til slutt greide jeg og komme meg ut men da var jeg på en øde øy. Jeg våknet brått men den sangen er i hodet mitt enda. Noen flere som har drømt sånne drømmer?Anonymous poster hash: 53296...e2c Anonymous poster hash: 30b66...750
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #6 Skrevet 25. juni 2014 uff hørdes ut som en grusom drøm. Anonymous poster hash: 3b91d...652 1
Anciol Skrevet 25. juni 2014 #7 Skrevet 25. juni 2014 Jeg drømte at jeg hadde en flokk mannevonde kebabber , med hoggtenner som jaget meg og ville spise meg! 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #8 Skrevet 26. juni 2014 Jeg drømte at jeg våknet i min seng men rommet var annerledes, luften tung som om stedet har vært forlatt i tiår. Takvifta var som vanlig, kanskje litt kjappere for den gikk på full guffe. Rommet mitt er rent men som resultat av det er uberørt i uante tider ser det rimelig rustikt ut. Tapetet på veggen har begynt å råtne i stykker, fantaflasken i vinduskarmen har fått fargene falmet av solskinn. Ut i det fjerne hører jeg sang på et språk som er fremmed for mine ører. En klagete, lengtende stemme som jeg bare kan resonere til er av kjærlighetsorg. Jeg står opp av sengen. Til min fortvilelse ser jeg et avmerke av min kropp der jeg lå, imprintet av svette og dritt. Hvor lenge har jeg vært her? En enorm hodepine biter seg fast. På vei til kjøkkenet for å ta meg et glass vann ser jeg at hovedinngangen til leiligheten min er lenket fast med et titalls låser og kjetting. Fortvilet prøver jeg å lukke opp, desperat nesten. I det som virker som en evighet står jeg der og banker, skriker og røsker men det vil seg ikke. Jeg sovner, blir borte for en stund. Plutselig er sangen sterkere. Den skjærer i øret mitt nå. Den har forandret seg helt. Fra det som var typ afternoon delight hører jeg nå en intens lavmælet kvinnestemme med industriell reverbasjonstrommer fra helvetet i bakgrunnen. Negleskrap på kritt tavle er piano i forhold. Hva er det som skjer, tenker jeg og løper inn i stuen for å sjekke. Ett intenst hvitt lys overvelder meg. Totalt blendende, så jeg ser ikke hva som skjer men jeg føler det som ubehagelig og jeg vet at noen er i rommet med meg. Med fingrende godt skjermet fra det intense lyset kan jeg såvidt syne en skikkelse ligge på gulvet foran meg. Så våknet jeg.Anonymous poster hash: 6e92b...48b
Lucid Skrevet 26. juni 2014 #9 Skrevet 26. juni 2014 Jeg drømte at jeg var på en skole. Brått låg det flere elever døde i korridorene. Jeg måtte gå stige over dei. Brått såg jeg at dei manglet hode. Jeg prøvde og komme meg ut av skolen men plutselig kom det kropper uten hode etter meg. Jeg fikk ikke opp døra. Brått kom det en grusom sang. Den var veldig molokolsk og den gikk i mold. Til slutt greide jeg og komme meg ut men da var jeg på en øde øy. Jeg våknet brått men den sangen er i hodet mitt enda. Noen flere som har drømt sånne drømmer?Anonymous poster hash: 53296...e2c Når jeg skal tyde en drøm tar jeg først utgangspunkt i hva de forskjellige tingene betyr. Tidligere har jeg brukt en gammel bok med drømmesymboler, men den fikk jeg ikke lov til å adoptere når jeg flytta ut, så jeg har funnet en fin side på nett i stedet, og noen ganger stemmer det ganske greit Sånn gjør jeg det; Skole : Drømmer du om en skole bør du prøve å øke din selvtillit eller lære nye ting. Se også utdannelse. Utdannelse : Tar du utdannelse kan du få suksess i livet. Drømmer du om en skole bør du øke ditt kunnskapsnivå. Død : Død betyr først og fremst en endring i livet, ikke død i bokstavelig forstand. Denne drømmen kan også være en advarsel om å ta det rolig. Lik : Et lik betyr enten at det er noe du må komme over, eller så betyr det skuffelser. Dør : En lukket dør symboliserer noe du må slutte å irritere deg over. Øy : En øy betyr isolasjon. Ønsket du å være på øyen bør du kanskje være isolert fra andre for en liten periode. Ventet du på å bli reddet har du det dårlig i følelseslivet. Blir du etterlatt på en øde øy kan du bli avvist Sang : Hvis du sang falskt eller glemte teksten har du undervurdert hvor vanskelig en oppgave er. En barnesang symboliserer et gammelt problem. Hvis sangen hørtes fin ut trenger du ikke å bekymre deg. Musikk : Det kommer an på om du liker musikken eller ikke. Liker du den vil du få det harmonisk. Hvis du ikke liker musikken kan du i den nærmeste tiden få det uharmonisk. Musikk kan også symbolisere stor glede. Og så ser vi på alt i samsvar med hverandre. Sånn som jeg ser det kan det virke som om du kanskje har bitt over litt for mye, at du er på vei ut i noe, sånn som f.eks en ny jobb, eller en situasjon der du må lære deg noe, du føler frustrasjon over denne situasjonen og føler at det er vanskelig å oppnå det du vil. Du er redd for at du har fått en sjanse som du kanskje ikke takler, og at du aller helst vil trekke deg tilbake litt, noe som gjør deg trist. Er jeg på bærtur? :f
Lucid Skrevet 26. juni 2014 #10 Skrevet 26. juni 2014 Jeg drømte at jeg våknet i min seng men rommet var annerledes, luften tung som om stedet har vært forlatt i tiår. Takvifta var som vanlig, kanskje litt kjappere for den gikk på full guffe. Rommet mitt er rent men som resultat av det er uberørt i uante tider ser det rimelig rustikt ut. Tapetet på veggen har begynt å råtne i stykker, fantaflasken i vinduskarmen har fått fargene falmet av solskinn. Ut i det fjerne hører jeg sang på et språk som er fremmed for mine ører. En klagete, lengtende stemme som jeg bare kan resonere til er av kjærlighetsorg. Jeg står opp av sengen. Til min fortvilelse ser jeg et avmerke av min kropp der jeg lå, imprintet av svette og dritt. Hvor lenge har jeg vært her? En enorm hodepine biter seg fast. På vei til kjøkkenet for å ta meg et glass vann ser jeg at hovedinngangen til leiligheten min er lenket fast med et titalls låser og kjetting. Fortvilet prøver jeg å lukke opp, desperat nesten. I det som virker som en evighet står jeg der og banker, skriker og røsker men det vil seg ikke. Jeg sovner, blir borte for en stund. Plutselig er sangen sterkere. Den skjærer i øret mitt nå. Den har forandret seg helt. Fra det som var typ afternoon delight hører jeg nå en intens lavmælet kvinnestemme med industriell reverbasjonstrommer fra helvetet i bakgrunnen. Negleskrap på kritt tavle er piano i forhold. Hva er det som skjer, tenker jeg og løper inn i stuen for å sjekke. Ett intenst hvitt lys overvelder meg. Totalt blendende, så jeg ser ikke hva som skjer men jeg føler det som ubehagelig og jeg vet at noen er i rommet med meg. Med fingrende godt skjermet fra det intense lyset kan jeg såvidt syne en skikkelse ligge på gulvet foran meg. Så våknet jeg.Anonymous poster hash: 6e92b...48b Du vil oppleve en endring, kanskje i form av å møte en gammel venn eller kjæreste, og du er redd for å såre denne personen. Denne personen vil også bringe med seg gamle problemer opp til overflaten. Du trenger en endring, du føler deg sliten og usikker, og burde ta det mer med ro. Kanskje skyldes det også økonomiske problemer? Du er frustrert og vet ikke hvordan du skal håndtere situasjonen, og føler kanskje at du har satt deg fast i gamle rutiner. Lyset i drømmen kan bety at du vil lære mye av denne situasjonen, og at når alle detaljene ligger på bordet vil alt gi mer mening og det vil bli klarere hva du burde gjøre. Treffer jeg med noe? :D (vet at jeg skriver her som om det skal skje, men siden du drømmer om det har det mest sannsynlig allerede skjedd. Drømmer er tross alt underbevisstheten vår.)
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. juni 2014 #11 Skrevet 26. juni 2014 Jeg drømte at jeg hadde en flokk mannevonde kebabber , med hoggtenner som jaget meg og ville spise meg!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #12 Skrevet 26. juni 2014 Jeg drømmer gjerne den type drømmer (og verre) når jeg enten er stresset for noe eller snart skal ha mensen. Det betyr nok ikke stort annet enn at det er hormoner på gang i kroppen.. Anonymous poster hash: 18c50...6a4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2014 #13 Skrevet 26. juni 2014 Jeg drømte at min mann, som jeg giftet meg med i fjor, har en nyfødt datter sammen med og har tilbrakt 12 år av livet mitt sammen med, fortalte meg at han er homofil og ikke kan leve sammen med meg lenger. Han hadde funnet leiligheter til oss som lå rett ved siden av hverandre i samme bygg, så barnet ikke ville måtte ha lang reisevei mellom oss. Han forsikret meg at jeg fortsatt var en av de viktigste personene i livet hans, og sa at vi "fortsatt skulle lage mange fine minner sammen". Jeg gikk inn i leilighet, bort til stuevinduet. Sto der alene, med en sovende baby i armene, mens tårene bare rant nedover kinnene frem til jeg våknet. Anonymous poster hash: 0472a...031
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå