terri Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Hei! Nå er det mellom 6 og 7 mnd siden jeg fullførte kuren på isotretinoin.. Rett etter kuren, var huden ganske grei, ingen kviser eller hudormer, eller høy talgproduksjon... men etter som tiden har gått, har desverre talgproduksjonen økt betraketelig igjen, huden blir fort glinsende og jeg har endel kvite komedomer.. (sjeldent kviser) men nok om det, og over til hovedspørsmålet.. hvilken hudpleie og produkter bruker dere til huden deres? Jeg har vert veldig forsiktig når det gjelder hudpleie... Har brukt La roche posay mesteparten av tiden, den har vert veldig mild og god. Nå føler jeg at huden min trenger mer aktive produkter, og jeg har tidligere (før kuren) vert fornøyd med MD formulatisons... Har veldig lyst å prøve de produktene igjen, men er veldig redd for tukle for mye med huden på samme tid... Noen inspill??
Purple Diamond Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Under kuren og etter har jeg kun vasket meg med vann og brukt La Roche Posay Effaclar H etterpå. Har funka fint Synes kremen er så lett, huden blir ikke fet og så lukter den kjempegodt! Er det Effaclar H du har brukt, eller en annen?
terri Skrevet 4. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2013 Under kuren brukte jeg effeclar h en periode, men liker best hydraphase serien :-) har vasket huden med vann jeg også, men for å få vekk concealer eller foundation, har jeg ofte brukt rensegel. La roche posay har fungert veldig fint for meg når huden har vert bra.. Men nå har jeg som sagt begynt å få litt problem med huden igjen, og da gjør ikke lrp produktene så mye for meg lenger...:-/ Har bestilt noen produkt fra md og håper det funker:-)
irislily Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 Hva slags kur er det snakk om? Jeg har meget fet hud, og vil tro at urenhetene mine er hormon relatert. Vet ikke om du skal ta hensyn til noe etter kuren, men jeg bruker Dermalogica antibac hud rens, Md formulations glycare lotion ( serum) om kvelden og Decleor Matifying lotion om dagen. Etterfulgt av en krem fra Matis, som jeg ikke husker navn på.. Jo også Md Formulations complex masque, har jeg den på over natten, er urenhetene nesten borte når jeg våkner neste dag Md formulations har jeg hørt ikke har så bra resultater om hudpleien kun består av dette merket.. tror det overdøver hverandre.
irislily Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Men jeg har tatt roaccutan da, når jeg tenker meg om
Gjest BabyBlue Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 Brukte Decleor under kuren og brukte mye naturlige oljer da, nå som det er over et år siden bruker jeg en blanding av Decleor, Priori og MD formulations.
terri Skrevet 5. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 5. august 2013 Takk for svar! Liker produktlista di babyblue!
Belle de Jour Skrevet 5. august 2013 #9 Skrevet 5. august 2013 Det går i Decleor nå, ble ferdig i mars. Har lyst til å gradvis innføre MD Formulations igjen pga arr og merker, men finner ikke info om når det er "trygt". Håper jeg kan begynne til høsten og ikke må vente til det har gått et helt år.
Yzma Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 Jeg bruker M.D formulations. Nesten ett og et halvt år senere, og jeg har fortsatt veldig bra hud i forhold til hva jeg hadde. En kvise i ny og ne. Det jeg sliter mest med er arr! Har så altfor mye arr D: Og har ikke peiling på hvordan jeg skal bli kvitt dem.
Purple Diamond Skrevet 6. august 2013 #11 Skrevet 6. august 2013 Jeg bruker M.D formulations. Nesten ett og et halvt år senere, og jeg har fortsatt veldig bra hud i forhold til hva jeg hadde. En kvise i ny og ne. Det jeg sliter mest med er arr! Har så altfor mye arr D: Og har ikke peiling på hvordan jeg skal bli kvitt dem. Laser? Men det kan man vel muligens få mer arr av :/
Yzma Skrevet 6. august 2013 #12 Skrevet 6. august 2013 Laser? Men det kan man vel muligens få mer arr av :/ Har hørt om laser, men det er veldig dyrt. Og om man kan ende opp med å få flere arr av det, så tror jeg heller at jeg lever med det jeg har.
Purple Diamond Skrevet 6. august 2013 #13 Skrevet 6. august 2013 Har hørt om laser, men det er veldig dyrt. Og om man kan ende opp med å få flere arr av det, så tror jeg heller at jeg lever med det jeg har. Ser den
terri Skrevet 6. august 2013 Forfatter #14 Skrevet 6. august 2013 Hovedproblemet mitt er at huden er begynt å bli feit igjen... utrolig irriterende! men nå har jeg bestilt rensen for sensitiv hud fra MD og en ansiktskerem i samme serie. Håper jeg blir like fornøyd med serien som sist. Takk for svar.
Belle de Jour Skrevet 15. august 2013 #15 Skrevet 15. august 2013 Jeg bruker M.D formulations. Nesten ett og et halvt år senere, og jeg har fortsatt veldig bra hud i forhold til hva jeg hadde. En kvise i ny og ne. Det jeg sliter mest med er arr! Har så altfor mye arr D: Og har ikke peiling på hvordan jeg skal bli kvitt dem. Hvor lang tid etter ISO begynte du med MD?
Gjest BabyBlue Skrevet 15. august 2013 #16 Skrevet 15. august 2013 Har lest varierende svar, det er alt fra et halvt år til ett år. Tror nok det viktigste er å bruke spf flittig når man begynner med md helt i starten, kanskje begynne med spf 30 og gå ned til 15. Md er ikke helt anbefalt om sommeren uansett, men jeg bruker det fordeom og beskytter bare huden godt
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #17 Skrevet 15. august 2013 Jeg bruker M.D formulations. Nesten ett og et halvt år senere, og jeg har fortsatt veldig bra hud i forhold til hva jeg hadde. En kvise i ny og ne. Det jeg sliter mest med er arr! Har så altfor mye arr D: Og har ikke peiling på hvordan jeg skal bli kvitt dem. Har du sjekket ut dermaroller? (Derma roll) Anonymous poster hash: 3db26...d89
Yzma Skrevet 16. august 2013 #18 Skrevet 16. august 2013 Hvor lang tid etter ISO begynte du med MD? Hmm.. Ganske lang tid etter egentlig. Er vel bare ett par måneder siden jeg begynte å bruke det fast. Føer det brukte jeg det engang innimellom. Har du sjekket ut dermaroller? (Derma roll) Anonymous poster hash: 3db26...d89 Jada, har tre dermarollere. Har kun brukt de to-tre ganger da. Du minte meg på at jeg faktisk må gå over ansiktet en gang til! Har helt ærlig ikke merket noe forskjell, de jeg har lest som brukte det merket forskjell etter en gang. Det høres jo litt for godt til å være sant ut, så jeg fortsetter nok en god stund til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå