Gå til innhold

Vondt framside lår...går mye tur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Elsker å gå turer,jogger også en sjelden gang....har gode sko og går mest på grus og ulendt terreng..har i to uker hatt så vondt i låret,framside...det går fint å gå tur,mest vondt etterpå og hvis jeg sitter lenge. Virker som det kommer fra hofta og brer seg nedover. Noen som har hatt det slik? Var på Kreta ei uke nettopp,uten særlig trim..da ble det bare verre...da gikk jeg i sandaler og ikke joggesko. Blir glad for svar;)

Anonymous poster hash: 21c55...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,det kalles og være støl

AnonymBruker
Skrevet

Ja,det kalles og være støl

Finnes vel ikke folk der ute som ikke vet hva støl er (håper jeg)..

TS, kanskje du skal ta en pause, frem til det gir seg?

Anonymous poster hash: 33224...0a3

Skrevet

Man er ikke støl i ukesvis. Jeg hadde tatt en tur til legen, det kan være så mangt.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar. Jeg er ikke stiv og støl....det veit jeg hvordan kjennes for jeg er vant med å gå lange turer gjennom flere år. Dette er heilt annerledes. En jevn verk i lår/hofte.....spesielt når jeg beveger foten opp og ut til siden. Har det kun på venstre side.Halter veldig hvis jeg har sittet ei stund og skal reise meg opp,men ved bevegelse mjukner det litt til...for så å bli vondt igjen. JAja...får sjå om jeg tar en tur til legen etter ferien. Redd jeg må ha foten i ro.....men må man så må man:-)

Skrevet

Vist du har vondt frå hofta og nedover på i låret, særlig om det kjennes ut som det stråler nedover, så kan problemet ligge i ryggen. At du har knyter eller låsninger som klemmer på nervene som går nedover foten. Er vanligvis ikkje farlig, og fikses lett av kiropraktor eller fysio.

Gjest Conradine
Skrevet

Elsker å gå turer,jogger også en sjelden gang....har gode sko og går mest på grus og ulendt terreng..har i to uker hatt så vondt i låret,framside...det går fint å gå tur,mest vondt etterpå og hvis jeg sitter lenge. Virker som det kommer fra hofta og brer seg nedover. Noen som har hatt det slik? Var på Kreta ei uke nettopp,uten særlig trim..da ble det bare verre...da gikk jeg i sandaler og ikke joggesko. Blir glad for svar;)

Det kan være at du har gått for mye i sandaler i ferien.

Jeg går også masse - 7 km hver dag i raskt tempo og jeg merker godt hvis jeg ikke har ordentlige sko på meg. Etter ferien var jeg helt kaputt både i føtter og hoften. Da gikk vi massevis i sandaler.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Har du sjekket:

Skoene du bruker

Ganglaget ditt - plattfot, tverrplatfot etc

Stedet du sitter i heimen

Jeg har slitt selv med baksiden av lårene. Hos meg hjalp nye sko og skifte av plass i sofa. :fnise:

Endret av Blondie65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...