Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #1 Del Skrevet 20. april 2004 Fikk forleden servert breiflabb i nydelig saus med masse sennepsfrø i. Kjøpte derfor en pose med sennepsfrø i går (etter å ha lett i mange butikker) og har nå tenkt å prøve det i min egen matlaging. Er det noen som har gode forslag til oppskrifter med sennepsfrø i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2004 #2 Del Skrevet 20. april 2004 Er det gule svarte eller brune sennepsfrø du ha kjøpt? Har lagd min egen sennep med en blanding av svarte og gule frø. Moste dem i en morter med litt vann og eddik. Ble en helt nydelig sennep , men den trenger å stå å modnes i et par uker. Bruker og sernnepsfør i wok og gryteretter(karrier) lar dem da poppe i litt ollje først før jeg har i de andre ingrediensene etter oppskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #3 Del Skrevet 20. april 2004 Er det gule svarte eller brune sennepsfrø du ha kjøpt? Jeg har kjøpt svarte frø. Takk for forslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2004 #4 Del Skrevet 20. april 2004 De svarte frøene popper lettest og er oftest brukt i gryteretter og sauser. I tillegg smaker de sterkere hvis du lager din egen sennep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. april 2004 #5 Del Skrevet 20. april 2004 Bruk dem i alle slags karriretter. Disse nøttene er også gode. Indiske krydrede nøtter 2 ss solsikkeolje 1 ts sorte sennepsfrø 1 ts spisskummenfrø 10 karriblader 300 g cashewnøtter ½ ts malt gurkemeie ½ ts cayennepepper 1 ts malt koriander 1 ts salt 1 ts sitronsaft Varm oljen, tilsett sennepsfrø, spisskummenfrø og karriblader. Når frøene begynner å poppe, tilsett nøtter og de andre krydrene. Rør til alt er godt blandet og nøttene er gylne. Tilsett sitronsaft og fordel i en bolle. Pynt med korianderblader og server varm med drinker (ikke spis karribladene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå