AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Når et langvarig og barnløst forhold er slutt bør man kontakte svigers og takke for alt? De aller fleste har jo mye kontakt med svigers mens de i er i forhold som også tar slutt når forholdet ryker. Og man har sikkert blitt glad i hverandre så det virker så rart å bare gå videre uten å si farvel. Samtidig som det ville vært veldig rart om man sendte et takkebrev eller ringte de for å takke. Hvis man bør kontakte de, i hvor lang tid etter bruddet kan man gjøre det? Jeg hadde nok ikke klart å snakke ordentlig med mine svigerforeldre rett etter et eventuelt brudd. Ville det blitt rart om man ringte et halvt år etter bruddet? Hvor mange i svigerfamilien bør man eventuelt kontakte? Alle man har hatt jevnlig kontakt med, eller kun svigers? NB. Med "svigers" mener jeg her svigerforeldre, svigerinner og svogere. Altså (eks)partners nærmeste familie.Anonymous poster hash: 0fd08...a77 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 (endret) Jeg hadde ikke kontaktet dem om jeg var deg. Hadde også synes det var litt merkelig om jeg var dem. Endret 2. august 2013 av Evilposelos 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Dette finnes ikke normalt en plass dessverre.Anonymous poster hash: 953f8...cb8
Gjest Summers Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 http://www.google.no/imgres?imgurl=http://rlv.zcache.com/wedding_mother_in_law_thank_you_card_with_orchid-r5034102eaebe46caaafbd6b34cb25097_xvuat_8byvr_512.jpg&imgrefurl=http://www.zazzle.com/wedding_mother_in_law_thank_you_card_with_orchid-137041569020335165&h=512&w=512&sz=38&tbnid=056deaGQrddDoM:&tbnh=90&tbnw=90&prev=/search%3Fq%3Dthanks%2Bmother%2Bin%2Blaw%2Bcard%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=thanks+mother+in+law+card&usg=__ANgDHa0RT-v4NS5Nakl8CjaOZOg=&docid=ti7i1rJ9i7tsPM&sa=X&ei=xfz6UbvgO8KS4ASHiID4Cw&sqi=2&ved=0CD0Q9QEwAQ&dur=747
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Altså.. Å tenke sånn er jo. Men å faktisk gjøre det ville ha vært veldig kleint.Anonymous poster hash: 953f8...cb8 1
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Du bør kjenne din besøkelse tid,er det slutt så er også din besøkstid slutt!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Jeg fikk melding av svigers på Facebook som takket for alt etter mitt forrige samboerforhold. Vet at min mamma sendte det til eksen min også. Syns det var hyggelig å si farvel jeg da. Vi hadde blitt godt kjent oppgjennom årene.Anonymous poster hash: a9cb9...c7f 5
Gjest kinkylita Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Det kommer vel veldig an på forholdet en har med svigers. Jeg har et supert forhold både til svigermor, svigerinne og svoger, og for meg- og dem hadde det vært enda rarere om det skulle bli slutt og de aldri mer hørte noe fra meg. Jeg har tross alt vært en del av den familien i en årrekke og vi har delt oppturer og nedturer sammen. 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #9 Skrevet 2. august 2013 Det kommer veldig an på, ja. Hvis bruddet med eksen er ryddig og pent og du vet at han fortsatt snakker godt om deg til sine foreldre (og dere hadde god kontakt da dere var sammen), kan du godt gjøre det. I motsatt fall kan det oppfattes som manipulerende og temmelig psyko. Anonymous poster hash: 13684...aed 1
Gjest anonym Skrevet 2. august 2013 #10 Skrevet 2. august 2013 Dette er et vanskelig tema har mann mange års forhold bak seg er svigerforeldre gjerne like kjære og nære som sin egen familie. Men noe må man vite, uansett hva som er grunnen til bruddet om din eks har vært utro/sviktet deg med barn eller rett og slett gitt faen i sine nærmeste,så vil nesten alltid sympetien ende hos barna. Jeg hadde et nært forhold til mine.jeg valgte å fortelle hvor vond det var å finne ut at min eks hadde vært utro i mange år bak min rygg. Hvor vondt det var at fokuset hadde dreid seg bort fra familien til å nesten kun derie seg om seg selv, å sine single venner. Jeg har hatt mye dritt i livet men ingenting har lagt dypere sår i meg som menneske enn å se det som var en flott familie gå i oppløsning. Jeg har fortsatt et bra forhold til mine eks svigers, det er ikke de som har skylda for hvordan ting blei, men det er ikke det stedet man klager på sin eks. Ha alltid i bakhodet hvem som er dem kjærest det er lurt.
Gjest Bud Skrevet 2. august 2013 #11 Skrevet 2. august 2013 Da min onkel gikk fra sin kone kom det et langt håndskrevne brev i ettertid. Dette brevet minte mer om et selvmordsbrev hvor hun takket for alt vi hadde tilføyd livet hennes, men at alt som ventet henne nå var den mørke avgrunnen Jeg vet at gamlingen har tatt vare på dette brevet og tar det frem iblant for å få seg en god latter
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #12 Skrevet 2. august 2013 Jeg har hatt kontakt med min ekssvigermor etter bruddet (var sammen med eksen i ni år). Både hun og jeg som har tatt kontakt. Det var et forholdsvis pent brudd hvor vi var enige om at det var det beste, og jeg er venner med eksen også selv om vi ikke treffes jevnlig. Tror man må se det an, men har man hatt et godt forhold og man er rimelig balansert selv, så er det vel ikke så farlig å skrive noen ord, sende et julekort e.l. Anonymous poster hash: 08988...72b
ninuska_ Skrevet 2. august 2013 #13 Skrevet 2. august 2013 Jeg har kontakt med moren og søsteren til eksen min i ny og ne, og jeg syns det er veldig hyggelig. Vi var sammen i seks år, og det ble slutt for to år siden, og vi er fremdeles gode venner. Selv om vi har slått opp, så syns jeg ikke at man må bryte absolutt alle relasjoner hvis man har hatt et godt forhold ellers.
Gjest Skrevet 2. august 2013 #14 Skrevet 2. august 2013 Kan bli fryktelig kleint om man selv er litt i ubalanse når man skriver en sånn hilsen. Grøss! Noen ganger er det nok best å tusle stille videre i livet.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #15 Skrevet 2. august 2013 Om svigers for deg var som en ekstra "mamma og pappa", slik mine var for meg (prater fremdeles med dem), så ville jeg selvfølgelig gjort det, men jeg ville ikke "tatt farvel". Ville heller fått frem at det var trist det ble slutt mellom deg og deres sønn, men at du håper dere kan holde kontakten ol. OM det er slik et forhold! Er det ikke det, så NEI NEI NEI! Det er slik desperate kvinnfolk gjør, i håp om at foreldrene til eksen skal fortelle han hvor trist og fælt du syns dette er, fordi du håper det kan ordnes eller noe. Anonymous poster hash: ebb04...74b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå