Gå til innhold

Må man vaske typ dongeribukser så ofte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke greit å bare gå med en bukse noen dager, legge den til side, og så gå med den igjen noen uker senere, uten å vaske den i mellomtiden? Eller er det ekkelt?

Anonymous poster hash: 2fed7...295
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dongeribukser har det faktisk best med å bli vasket så sjelden som mulig :)

• Liker 9
Skrevet

Huff, ikke spør om sånt på KG, for det dukker garantert opp folk som hevder man må vaske alle klær etter en gangs bruk.

• Liker 3
Skrevet

Huff, ikke spør om sånt på KG, for det dukker garantert opp folk som hevder man må vaske alle klær etter en gangs bruk.

Og i andre enden de som mener bukser skal vaskes annethvert år, og helst bare fryses.

• Liker 3
Skrevet

Selv velger jeg å bruke hodet. Et plagg som gnis inntil skrittet bør vaskes regelmessig, kan gå med dongeribuksa tre-fire dager men da er det stopp.

Gjest Keikolina
Skrevet

Bruker bukse max 3 dager før den blir vaska. Men det er meg.

Skrevet

Jeans skal helst ikke vaskes så ofte, for å bevare stoffet best mulig. Vask det når det har blitt flekker på eller lukter.

• Liker 4
Skrevet

Bukser som tåler vask vasker jeg som normalt, men raw-denim får svært sjeldent en tur i vaskemaskinen. Heller en tur i fryseren og lufting, såframt de ikke er veldig skitne/lukter stygt.

• Liker 2
Skrevet

Jeans skal helst ikke vaskes så ofte, for å bevare stoffet best mulig. Vask det når det har blitt flekker på eller lukter.

Vet du hva, da investerer jeg heller i en ekstra bukse nå og da.

• Liker 1
Skrevet

Vet du hva, da investerer jeg heller i en ekstra bukse nå og da.

You do that.

• Liker 3
Skrevet

Jeez, mente da ikke at man skal gå med buksa i et halvt år før man vasker den. Mente liksom at man bør vaske den så sjelden som mulig, og man lukter da hvis buksa trenger en vask. Vil man bevare jeansen best mulig, då bør man ikke vaske den altfor ofte.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Med dongeribukser mener jeg at man kan godt bruke den noen ganger før man vasker den. Men jeg bruker bqre tights så de føler jeg må vaskes oftere. De sitter på en måte tettere åå kroppen og stoffet er annerledes. I tillegg føler jeg at mine klær blir fortere skitne/brukt/ekle enn andre sitt. Hvorfor vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 419f5...fde

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å bruke jeans 3-4 dager før jeg vasker den. Men kanskje jeg bør vente litt lenger, for det er sjelden buksene faktisk er skitne når jeg vasker de. Men hvordan vasker man best jeans egentlig? Helst ikke tøymykner f.eks.?

Gjest Houdini
Skrevet

Jeg kan bruke klær i det uendelige før jeg vasker dem, men jeg søler som regel på genseren min daglig så må uansett vaske etter en dags bruk. skjønner ikke hvordna jeg klarer å søle .. har alltid som mål å ikke søle.

Skrevet

Mine bukser lukter i skrittet etter noen gangers bruk så de vaskes selvfølgelig ofte. Hvis ikke de tåler det får det bare være, da kjøper jeg heller nye. Ekkelt å tenke på at folk går rundt i bukser i uker og måneder før de vasker det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier å bruke jeans 3-4 dager før jeg vasker den. Men kanskje jeg bør vente litt lenger, for det er sjelden buksene faktisk er skitne når jeg vasker de. Men hvordan vasker man best jeans egentlig? Helst ikke tøymykner f.eks.?

Vrenges, ikke tøymykner, 40 grader.

Rawjeans skal visst ikke vaskes, men det bryr jeg meg ikke om.

Skrevet

Vrenges, ikke tøymykner, 40 grader.

Rawjeans skal visst ikke vaskes, men det bryr jeg meg ikke om.

Takk :) Har lav/høy sentrifugering noe å si?

Skrevet

Bukser som tåler vask vasker jeg som normalt, men raw-denim får svært sjeldent en tur i vaskemaskinen. Heller en tur i fryseren og lufting, såframt de ikke er veldig skitne/lukter stygt.

Du vet at å fryse ikke dreper bakterier?

De blomstrer opp igjen når du tar på deg buksa.

• Liker 1
Skrevet

Takk :) Har lav/høy sentrifugering noe å si?

Vil jeg tro, siden sentrifugering sliter på klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...