Gå til innhold

Hadde du fitt bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med at man skal gi bryllupsgave til bryllup man ikke er i... Enten det er fordi det er venner eller familie man ikke er invitert i bryllupet til, eller man er invitert men ikke kan komme..? Jeg hadde ikke gitt gave i noen av disse situasjonene. Er det slemt?

Anonymous poster hash: c8a24...48f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Men jeg gir til venner og familie selv om jeg ikke er buden eller finner ut av å ikke gå i bryllupet. Rett og slett fordi det er hyggelig og gi en oppmerksomhet på den store dagen.

• Liker 1
Gjest Møremor
Skrevet

Hvis jeg er invitert men ikke kan komme, så sender jeg gjerne et kort og en liten hilsen. Hvis jeg ikke er invitert sender jeg ikke noe. Eller, kanskje et kort. Blir gjerne bare en hilsen på facebook.

Skrevet

Jeg sender gave hvis jeg er bedt. Er jeg ikke bedt, kommer det an på hvor nært forhold jeg har til de som gifter seg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sender gave om jeg er bedt og ikke kan komme, er jeg ikke bedt så kommer det an på hva slags forhold jeg har til brudeparet. Vi hadde ikke blitt skuffet/sure/lei oss om folk som ikke kommer i bryllupet ikke gir gave, det er ikke viktig.

Skrevet

Jeg gir gave til brudepar jeg ønsker å gi til og da uavhengig av om jeg er bedt eller ikke. Synes det bare er hyggelig å gi. Mange ga til oss som ikke var invitert til festen, noe vi setter pris på men bryr meg ikke noe om at noen ikke har gjort det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir gave til de jeg ikke blitt bedt til som en liten opp oppmerkdomhet på dagen

Skrevet

Det pusla sa. Det kommer an på relasjonen. Har en venn av meg rent familiebryllup gir jeg likevel gave, for eksempel.

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg gir gave uansett, om noen jeg kjenner gifter seg.

Jeg gir jo ikke gave fordi jeg skal ha noe tilbake, i form av mat og drikke, men jeg gir gaver fordi jeg liker å gi gaver, og syns bryllup absolutt er en begivenhet sin fortjener en oppmerksomhet.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Om man er invitert i et bryllup men ikke kan komme så mener jeg man bør gi en presang med midre trang økonomi er årsaken til at du måtte melde avbud.

I området der mine foreldre bor er det vanlig at kollegaer av brudeparets foreldre gir presanger, samt at naboer gjør dette. Mange gjør det også på privaten selv om de er med og spleiser på en gave med jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...