Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Litt langt innlegg pga. min fortid med hårfarge og sånt. (nødvendig for helheten) :-)

Litt info om håret mitt:

Jeg har langt hår(til under brystene), har ikke sett den naturlige hårfargen min i helhet på flere år, så jeg er usikker på hvordan det egentlig ser ut.

Jeg har farget håret mørkebrunt når etterveksten begynner å irritere meg. Det jeg kan se på etterveksten min er at den er en/noen få toner lysere og har ikke rødlig tone i seg, men mer en "grønn-aktig" tone.

Når jeg ser gamle bilder ser jeg at håret var lys/mellombrunt kanskje, noe lignende. Det var mer aske-aktig, ikke noe særlig oransje eller rødskjær i seg.

Jeg prøvde å få håret bleket i januar i år, men jeg hadde ikke det lenge nok i håret, og tok alt med en gang, jeg bleket ikke endene først, så mitt naturlige hår ble blondt, mens resten var brunt. Dum feiltakelse, jeg vet. Jeg var desperat på å få lys brunt hår... eee, jepp, lite erfaring og kunnskap.

Jeg farget det to ganger etterpå, først med brunt og så mørkebrunt en måned etter. Nå har det gått sin tid, håret er blitt sunt, kan bli tørt i blant (når jeg soler meg eller dusjer mye), men er ellers glatt og fint. Jeg har klippet tuppene i blant og fjernet slitte tupper. Men jeg har ganske sterkt hår som tåler en del.

Jeg vil gjerne stripe håret lysere. (gjorde det da jeg var 12-13 en gang, og synes jeg kledde det veldig). Helst mange, tynne striper slikt at håret blir lyst og får litt mer liv i seg. Jeg har to forskjellige "toner" i håret nå. Mitt naturlige hår er "grønnlig" brunt, mens resten er mer "rødlig/oransje"-brunt. Men det ser man ikke så godt, kun på bilder med blits.

Hvis jeg drar til frisør, vil jeg få et fint resultat? Er de flinke nok til å få en fin, lys, ikke oransje farge på stripene?

Vil det skade håret mitt veldig i og med at jeg har prøvd å bleke det før? Håret er jo sunt nå... Hvis jeg bruker hårolje, hårkur, balsam og behandler håret sunt, vil det da tåle blekingen for å stripe håret? :)

Håper noen vet noe om det. Hvis du er frisør, gi meg gjerne litt info om slikt :)

Ha en fin kveld alle sammen!

Endret av johans1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er nok å dra til frisøren, men du kan stripe det hjemme om du gjør det riktig. Jeg har nettopp gjort det og håret mitt ble helt lyst og fint. Og håret mitt var veldig mørkt, farget med hjemmefarge. Jeg brukte poly blond som er den aller beste synes jeg. Trikset er å ta tynne striper med hetten som følger med eller med folie. Ikke ha blekingen i etterveksten, da blir det fargeforskjell slik du opplevde sist. Etterveksten farger du kun de siste 10minuttene. Satt tilsammen 60min.

Anonymous poster hash: 896d7...0ad

Skrevet

Det beste er nok å dra til frisøren, men du kan stripe det hjemme om du gjør det riktig. Jeg har nettopp gjort det og håret mitt ble helt lyst og fint. Og håret mitt var veldig mørkt, farget med hjemmefarge. Jeg brukte poly blond som er den aller beste synes jeg. Trikset er å ta tynne striper med hetten som følger med eller med folie. Ikke ha blekingen i etterveksten, da blir det fargeforskjell slik du opplevde sist. Etterveksten farger du kun de siste 10minuttene. Satt tilsammen 60min.

Takk for svar! :) går nok til frisøren, for å slippe risken å ødelegge håret. har ingen erfaring, og en frisør vet hva som skal gjøres. jeg betaler heller en tusenlapp for et godt resultat enn 200 kr og få et dårlig et :)

tror du håret mitt vil tåle mindre siden jeg har bleket det før? jeg har jo sunt hår nå, så jeg håper på at resultatet blir bra og at håret vil kunne tåle det.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) går nok til frisøren, for å slippe risken å ødelegge håret. har ingen erfaring, og en frisør vet hva som skal gjøres. jeg betaler heller en tusenlapp for et godt resultat enn 200 kr og få et dårlig et :)

tror du håret mitt vil tåle mindre siden jeg har bleket det før? jeg har jo sunt hår nå, så jeg håper på at resultatet blir bra og at håret vil kunne tåle det.

Jeg har stripet det i flere år hjemme (før jeg farget håret mørkt for 1år siden), så jeg har fått god erfaring om hva som er bra og ikke. Men jeg hadde noen uhell først, før jeg fant hvilken bleking var den beste. Etter har det blitt supert resultat hver eneste gang. Learing by doing :) Derfor turte jeg å gjøre det hjemme denne gangen også!

Å bruke bleking vil alltid slite på håret. Men nå er det over et halvt år siden du gjorde det sist, og om du har behandlet det bra i mellomtiden skal det gå veldig fint! Er som oftes tuppene som blir slit, og det er jo bare å klippe av. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...