:-) anna Skrevet 20. april 2004 #1 Skrevet 20. april 2004 ... som gjør at en hel flokk med mennesker nesten opplever det som en religion. Og som tar det som en selvføle at LOTR er det største litterære verket som noengang er skrevet. Dette er en tråd der jeg kommer ut av skapet og tilstår at: - Jeg gadd aldri å lese ferdig Ringenes herre fordi jeg syntes den var kjedelig. - Jeg synes det er andre bøker som er MYE bedre. - Filmene er sikkert bra... men det er andre filmer som er like bra. Og til slutt : Jeg vet ikke om det finnes noen Gud, men om det gjør det så er jeg HELT sikkert på at det ikke er Tolkien. Så til alle dere som mener at LOTR er det største som finnes: Det er faktisk ikke det!!!!! Jeg håper dere er klar over at dere er i ferd med å utvikle dere til en eneste stor mekrende saueflokk. Det er en hel verden der ute med gode bøker og bra filmer... Det var godt å få sagt det!!
Gjest Moonshadow Skrevet 20. april 2004 #2 Skrevet 20. april 2004 Har ikke lest boken og har ikke sett noen av filmene og ikke har jeg noe planer om å se de heller.
Rapitap Skrevet 20. april 2004 #3 Skrevet 20. april 2004 - Filmene er sikkert bra... men det er andre filmer som er like bra. Har du sett de ? Kort om hvorfor jeg liker filmen LOTR: * Det scinematiske showet er bare helt unik. * Hver scene er som ett drømmelanskap. * Bildene er som malerier og det er en fryd å se film som forsterker det visulle inntrykket ytterligere ! *Hight tech computer technology (er en sucker på FX!) Historien blir løftet opp og pakket unikt fintfølende inn av Alan (hva var det han het han filmressigøren? fader alså, hvordan staves det da!)
Gjest pace Skrevet 20. april 2004 #4 Skrevet 20. april 2004 Lotr's gode egenskaper(boken altså): * En hyllest til naturen * Fantasifull og detalierik(den skapte tross alt en hel genre) * Vise Ord * Oppbyggende og meget spennende Jeg har lest lotr 4 ganger, og leste den for første gang når jeg var 12. Så boka har definitivt satt sitt preg.
Gjest Catwoman Skrevet 20. april 2004 #5 Skrevet 20. april 2004 Jeg har aldri leste eller sett ringenes herre. Jeg har lest hobbiten, nesten hele, men den var så dørgende kjedelig at jeg la den fra meg da jeg hadde ca. 20 sider igjen. ( grunnen til at jeg ikke la den fra meg før, var fordi jeg ville prøve å komme gjennom boka, og deretter lese ringenes herre, for å finne ut hva folk syns var så fantastisk med den) Mulig jeg en eller annen gang i tida kommer til å se Ringenes Herre, for alt jeg vet kaskje jeg vil like de. Kan ikke uttale meg om de siden jeg ikke har sett de. Men jeg har ingen som helst interesse av å se de nå, masse annet jeg mye heller vil se. Det som irriterer meg er at jeg nærmest har fått slengt etter meg at jeg er helt dum og nesten burde være flau over å ikke ha sett de filmene. Liksom at folk som ikke har sett de virkelig er helt ute å kjøre. :evil: Folk har da virkelig forskjellige ønsker og ulik smak, og bestemmer selv hva de syns det er verdt å bruke sin tid på å se.
*Lene* Skrevet 20. april 2004 #6 Skrevet 20. april 2004 Alle har forskjellig smak. Selv leste jeg LOTR-bøkene for 15 år siden. Bøkene var fantastisk bra, og da jeg hørte de skulle spilles inn ble jeg fra meg av lykke, men likevel litt betenkt: Hvordan klare å filmatisere noe slikt? Ja, resultatet kan sees i dag, sier ikke mer enn FANTASTISK!!!!!!
Gjest pace Skrevet 20. april 2004 #7 Skrevet 20. april 2004 oi, det var 3 poster på en gang det! Ja smaken er delt. Jeg syntes boka er fantastisk, men ble skuffet over filmene. De var alt for hakkete, mye pga fordi at det var for mye action(som blir fort kjedelig når man ser det mange ganger uansett). Også syntes jeg filmen bare ble for triviell værdagstur, når det skulle bli et magisk eventyr.
Doo Wop Skrevet 20. april 2004 #8 Skrevet 20. april 2004 Bøkene er FANTASTISKE og filmene var også vanvittig bra. Syntes de hadde gjort en utrolig jobb med å få med det meste og viktigste fra bøkene! Selv om jeg elsker LOTR synes jeg det er helt ok at andre mener noe annet. Men for meg er det virkelig det beste jeg har sett på film og det beste jeg har lest. INGEN OVER INGEN VED SIDEN
Snapple Skrevet 20. april 2004 #9 Skrevet 20. april 2004 Filmene er bra men ikke -så- bra.. Klart det må bli imponerende når en slenger såpass med penger i en film. Bøkene er gode de og, men på ingen måte geniale eller revelusjonerende. Min norsklærer mente bøkene er i kategorien kiosklitteratur
Windy Skrevet 20. april 2004 #10 Skrevet 20. april 2004 Jeg er glad i både boken og filmene (mest boken), men ang. filmene så har jeg ikke orket å se hverken To Tårn eller Atter En Konge mer enn én gang. Og det sier sitt, for filmer jeg virkelig liker, de ser jeg om og om igjen. Men boken, skal til å lese den for 4 gang nå (jeg fikk først opp øynene for den da jeg hørte at filmen skulle lages). Jeg elsker de omfattende personkarakteristikkene, for de er ofte morsomme, hobbitenes små eventyr i den første delen (som ikke har kommet med i filmen), jeg digger Gollum (og det er også mer av han i boken). En får også mer inntrykk av at det går mer tid enn det vi får i filmen, og jeg synes nesten boken er mer storslått. Men jeg ser selvfølgelig at Peter Jackson måtte plukke ut én historie, og holde seg til den (det viktigste selvfølgelig ). Det var ikke meningen å sammenligne filmene og boken, men jeg brenner så sterkt for at de som ikke har lest boken burde gjøre det!! Særlig sambo Når det er sagt, jeg er IKKE en av de som lever og ånder for Tolkien. Har til og med mine meninger om de som gjør det, men det er tross alt deres eget valg... Dette er for meg, enkelt og greit, en bok som jeg liker. Akkurat som jeg liker mange andre bøker
Dru Skrevet 20. april 2004 #11 Skrevet 20. april 2004 jeg har lest ringenes herre. Det som slo meg var at den var fryktelig kjedelig... Der går, og så går de litt til, og så går de jaggumeg enda litt til. Og så sloss de litt. Filmene digger jeg, men der har de jo plukket ut det meste av uvesentlig pjatt. Finnes mye annet i genren som er så mye bedre! (Og da snakker jeg ikke om Robert Jordan!)
Arkana Skrevet 20. april 2004 #13 Skrevet 20. april 2004 Jeg er helt enig. Samboeren min er hekta og jeg måtte pine meg gjennom alle tre filmene bare for hans skyld. Utrolig kjedelige filmer og jeg kunne garantert fått mye mer ut av de timene. Jeg har aldri åpnet en eneste Tolkien-bok og kommer ikke til å gjøre det heller.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 20. april 2004 #14 Skrevet 20. april 2004 Jeg nærmest elsker filmene og bøkene, men alle trenger ikke mene det samme. Hver sin smak vet du Men virker som du prøver med innlegget å få alle andre til å mene det samme som deg, rett på meg hvis jeg tar feil, så klart. Noen liker action, andre sciense fiction og noen fantasy. Alle er forskjellige.
Maetzii Skrevet 20. april 2004 #15 Skrevet 20. april 2004 Jeg er litt midt på treet, jeg elsker å lese bøker og kan gjerne lese 300 sider om dagen, men syntes Ringenes Herre var så kjedelig at jeg brukte månedsvis på den - og ga opp da jeg hadde igjen omtrent 50 sider. Den første filmen var grei nok, kanskje en sterk 4'er, ikke nok til at jeg ble helfrelst men bra nok til at jeg ville se de neste filmene... De to siste syntes jeg var kjempebra. Ser gjerne filmene om igjen, men lese ut boka tror jeg aldri jeg kommer til å orke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå