AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Jeg (mann på 37) prøver å være flink til å gi kjæresten min komplimenter. Jeg opplever at hun setter stor pris på det, og det er jo bra, jeg elsker henne jo. Samtidig så opplever jeg at hun svært sjelden gir meg komplimenter, noe som får meg til å tenke litt. Har spurt noen kompiser med kjæreste og de sier det samme, at de gir mye mer komplimenter enn de får fra sin kjære. Ønsker å høre fra kvinnene her inne: Hva tenker dere om dette med komplimenter? Gir dere like mye komplimenter til partneren som dere ønsker å få tilbake? Er det kun mannens oppgave å gi komplimenter? Anonymous poster hash: dd210...28b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 Jeg gir min komplimenter. For utseende, klær, ting han gjør... For utseende er det kanskje vanlig at damer får mest? De bruker jo gjerne mye tid på sminke, hår, klær osv. Anonymous poster hash: bcb3f...008
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Jeg gir i massevis og er jente. Kjæresten gir nok ikke like mye, men han har faktisk blitt mye flinkere de siste åra. Jeg liker å gi, men hadde nok blitt skuffet om jeg aldri fikk noe tilbake.Anonymous poster hash: d384f...fef
Karenina Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Jeg er nok litt som kjæresten din, jeg er veldig dårlig til å gi komplimenter. Men det betyr ikke at jeg ikke er glad i ham eller at jeg ikke ser ham, det er litt mer det at jeg ikke er så vandt med å gi mange komplimenter, og da føler jeg at det ofte blir litt påtatt og kleint. Ofte tenker jeg at jeg må bli bedre på det, men så kommer jeg ikke på det før han har gitt meg et kompliment, og da føles det som at jeg bare sier det fordi han sa noe, selv om jeg mener det like mye fordetom. Litt rotete forklart, men du skjønner sikkert 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 Kjæresten min klager av og til på at jeg er dårlig på å gi komplimenter. Som for eksempel så sier han oftere at han elsker meg, enn det jeg gjør til han. Problemet er bare at jeg glemmer det. Jeg elsker han av hele mitt hjerte (har vært sammen i over 3 år), men jeg bare glemmer å si det! Prøver å skjerpe meg, fordi jeg vet hvor koselig det er å høre det. Anonymous poster hash: f3d39...6e5
skreppamedleppa Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 (endret) Etter hva jeg har hørt har vist kjærligheten 5 språk I grove trekk handler det om at alle mennesker har et primærkjærlighetsspråk, en uttrykksform for kjærlighet som tiltaler en mest. Dette språket er det en person vil kommunisere mest med i sine relasjoner, og uten å få "påfyll" av dette språket vil ikke personen føle seg elsket i lengden. De fem språkene er: - Anerkjennende ord - Tid for hverandre - Tjenester - Gaver - Fysisk nærhet Alle har selvfølgelig litt av alle, men som regel et "hovedspråk". I en begynnende forelskelse vil de fleste bruke alle språkene, bevisst eller ubevisst, for å tiltrekke seg den de er forelsket i. Etter hvert vil ofte primærspråket ta over. Et eksempel: Hvis du har "tid for hverandre" og vil bruke mest mulig tid sammen med kjæresten. Du planlegger dagen spesielt for å bruke tid sammen, men når kjæresten kommer hjem og ser at huset ikke er støvsugt blir h*n lei seg, og føler seg mindre elsket. Fordi h*n har språket "tjenester". Du bruker altså ditt språk for å vise at du elsker kjæresten, men h*n mottar ikke budskapet fordi det som får h*n til å føle seg mest elsket er noe annet. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er slik med damen din og deg at du har "komplimenter" som hovedspråk og hun ikke men det kan være. Så når du sier hun ikke gir deg komplimenter har hun et annet "språk" enn deg, som f.eks tjenester? Ser du at det alltid er rent på kjøkkenet og hjemmet er ellers strøket? Kanskje hun gjør det for å vise sin kjærlighet for deg? Hos oss er det vel jeg som overøser mannen med komplimenter og har et veldig verbalt språk, mens han sjelden sier noe om jeg har dollet meg opp for han eller hvor sexy jeg er osv men han viser det på mange andre måter enn å si det til meg ved ord at han er glad i meg. Og han sier det til meg av og til og det er godt å få høre det med ord Det er viktig for både meg og mannen at vi føler oss sett og elsket av den andre part, men vi har forståelse for at den kjærligheten vi har for hverandre kommer ut på forskjellig vis. Endret 1. august 2013 av skreppamedleppa 1
KMT Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Som innlegget til skreppamedleppa beskriver... Hos oss er min samboer den som kommer med gode ord veldig ofte, jeg er den som gjør mange "tjenester" (gir også gode ord ganske ofte, men "tjenester" er mer min greie)
Steinar40 Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Kvinnfolk forventer å få komplimenter fra mannfolk. Det har blitt en uvane rett og slett. Fordi mannfolk bruker komplimenter til å oppnå det de er ute etter.
DGAS Skrevet 2. august 2013 #9 Skrevet 2. august 2013 Jeg burde kanskje bli flinkere til å si fine ting til ham. Grunnen til at jeg ikke er så ivrig på det er vel at jeg føler at det er selvsagt, men vet jo at det er godt å høre det. Jeg syns ikke at jeg gjør det så sjeldent, men han gjør det veldig ofte, så da blir det veldig skeiv fordeling på den fronten. I gjengjeld er jeg flinkere til å gjøre ting som å lage en kopp kaffe til han, middag osv. fordi jeg liker å glede han
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #10 Skrevet 2. august 2013 Kvinnfolk forventer å få komplimenter fra mannfolk. Det har blitt en uvane rett og slett. Fordi mannfolk bruker komplimenter til å oppnå det de er ute etter. Vel. Det er jo ikke utelukkende kun for å oppnå noe..? Men det kan jo være. Selv uten at det har noen som helst effekt. Eller, det skaper jo et smil i ny og ned da. Og slikt er jo kjekt. Da har kompimentet gjort jobben egentlig. Anonymous poster hash: 8e19b...788
Steinar40 Skrevet 2. august 2013 #11 Skrevet 2. august 2013 Vel. Det er jo ikke utelukkende kun for å oppnå noe..? Men det kan jo være. Selv uten at det har noen som helst effekt. Eller, det skaper jo et smil i ny og ned da. Og slikt er jo kjekt. Da har kompimentet gjort jobben egentlig. Anonymous poster hash: 8e19b...788 Det blir i hvert fall fort sånn at man ikke gidder å gi komplimenter når man ikke oppnår noe med det hehe
Mafalda Skrevet 2. august 2013 #12 Skrevet 2. august 2013 Kloke ord fra skreppamedleppa! Her i huset er det jeg som gir komplimenter. Mannen min er en stødig, fin fyr, og jeg betviler ikke at han er veldig glad i meg, men noen stor romantiker er han ikke. Så hos oss kan en kompliments-utveksling lyde som følger: - Hei sexy, så kjekk du var i den skjorta! - Ah, øh, du er fin du også. Jadda! Tror ikke det nødvendigvis er kjønnsbestemt...
Gjest Heartbeat Skrevet 2. august 2013 #13 Skrevet 2. august 2013 Menn bruker komplimenter hele tiden, Kjæresten gir meg også komplimenter i hverdagen hele tiden. Jeg er nok ikke like flink som han . Vi jenter er vel bortskjemt. Men når han gir meg en kompliment så er jeg rask med å gi han kompliment tilbake. Jeg skryter mer av at han er så god, snill, gavmild, flink husfar osv. enn utseendet. Mens han er mer opptatt av å gi meg komplimenter for utseendet og kroppen min.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #14 Skrevet 2. august 2013 Det blir i hvert fall fort sånn at man ikke gidder å gi komplimenter når man ikke oppnår noe med det hehe Vel. Det er relativt fånyttes å bare fortsette med kompliment etter kompliment. Da mister det på sikt sin sammenheng og intensjoner (evt), så da kan man jo heller bare fortsette samtalen i stedet da uten å gi noen særlige flere komplimenter. Inntil en annen tid, hvor en selvsagt kun ønsker å oppnå noe. Anonymous poster hash: 8e19b...788
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #15 Skrevet 2. august 2013 Menn bruker komplimenter hele tiden, Kjæresten gir meg også komplimenter i hverdagen hele tiden. Jeg er nok ikke like flink som han . Vi jenter er vel bortskjemt. Men når han gir meg en kompliment så er jeg rask med å gi han kompliment tilbake. Jeg skryter mer av at han er så god, snill, gavmild, flink husfar osv. enn utseendet. Mens han er mer opptatt av å gi meg komplimenter for utseendet og kroppen min. Det burde jo være mulig å komplimentere noe annet enn utseende og kroppen da. Personlighetstrekk f.eks.. Anonymous poster hash: 8e19b...788 1
Steinar40 Skrevet 2. august 2013 #16 Skrevet 2. august 2013 Det burde jo være mulig å komplimentere noe annet enn utseende og kroppen da. Personlighetstrekk f.eks.. Anonymous poster hash: 8e19b...788 Han sier som sagt det som han oppnår noe med
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #17 Skrevet 2. august 2013 Han sier som sagt det som han oppnår noe med He , he. Bra sagt. Så smart du er da. Når skjedde dette? Anonymous poster hash: 8e19b...788
Steinar40 Skrevet 2. august 2013 #18 Skrevet 2. august 2013 He , he. Bra sagt. Så smart du er da. Når skjedde dette? Anonymous poster hash: 8e19b...788 Jeg er mann, og dette er noe alle menn skjønner
skreppamedleppa Skrevet 2. august 2013 #19 Skrevet 2. august 2013 Jeg er mann, og dette er noe alle menn skjønner Greit nok om du føler du er en så pass bedriten person som ikke gidder å verken gjøre fine ting for eller si fine ting til den personen du elsker uten å få gjentjenester som gagner deg selv. Men vennligst ta med i regnestykket ditt at ikke alle er like bedritne ( ) 1
Gjest Heartbeat Skrevet 2. august 2013 #20 Skrevet 2. august 2013 Det burde jo være mulig å komplimentere noe annet enn utseende og kroppen da. Personlighetstrekk f.eks.. Anonymous poster hash: 8e19b...788 Ja, jeg får høre det også, men det er mest på utseendet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå