Gå til innhold

Kun bedt til utdrikkningslag og ikke bryllup - vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I to tilfeller har jeg blitt bedt kun til utdrikkningslget med ikke til selve bryllupet.. Er dette vanlig? Nytt fenomen? Det er åpenbart at jeg er god nok til å festes med men ikke 'virkelig' venninne ;-P

Jeg har ikke tatt meg særlig nær av dette da det gjelder studievenniner tilbake i tid som jeg ikke har annet enn 'facebook'-kontakt med.. Men det skal sies at det har vært litt kleint i utdrikkningslagene når de andre har snakket med meg som om vi sees i bryllupet haha.. Jeg har ikke sagt noe, bare smilt..

Er det andre enn meg som har vært 'utsatt' for dette?

:-)

Anonymous poster hash: 2ff26...496
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir ikke invitert i utdrikkningslaget engang så :P hehe

Skrevet

Ja. To ganger av tre mulige.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig fenomen. Aldri hørt om!

Anonymous poster hash: f2a5a...071
Gjest halebein
Skrevet

Er jo ikke alle som har råd til så stort bryllup, med alle venninner og venner.

• Liker 1
Skrevet

Alltid blitt invitert i begge - men i det ene var det tre av .. 15(?) som ikke ble invitert i bryllupet. Men alle var klar over det, og de var 3 om det, så det var ikke noe trøbbel det ;)

..aner ikke hvorfor, egentlig. Jeg syntes det var litt rart. Tenker jo at jeg skal ha nære venninner kun, så da må alle få komme i bryllupet og :)

Skrevet

Tror det ofte har sammenheng med at utdrikningslagene blir dyre og de må finne folk å dele regningen på.

Mulig jeg er svært negativ nå da.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vært i utdrikningslag uten å ha vært i bryllupet, og antar det skyldes at man ofte ikke har råd til absolutt alle vennene i bryllupet, men gjerne ønsker å feire med mer enn bare de nærmeste vennene.

Syns det forsåvidt er fullt forståelig og helt greit, er i det minste hyggelig at de ønsker å ha meg i utdrikningslaget :)

Anonymous poster hash: 042f8...eaf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hm, jeg har alltid tenkt omvendt.. at det er de nærmeste som blir bedt i utdrikkningslaget og ikke omvendt,,

Anonymous poster hash: f2a5a...071
Skrevet

Syns det er hyggelig å kun bli bedt i utdrikningslag, sjølv om eg ikkje blir bedt i bryllupet.

Er ikkje alle som velger å feire bryllupet med venner, kun familie,

og då er jo utdrikningslag ein fin måte å feire med venner på ;)

Men om det bare er eit par stykk som kun er bedt i utdrikningslaget,

så er det kanskje litt rart.

• Liker 4
Skrevet

Ja, det har skjedd. Noen har små bryllupp, men utdrikningslag allikevel. Bare hygglig det, syns jeg. De gangene det har skjedd, har jeg syntes det var naturlig: ikke veldig nær venninne med bruden ( på tidspunktet) men en del av en gjeng som igjen er en del av et stort utdrikningslag.

• Liker 4
Skrevet

Trodde det var halt vanlig jeg. Ikke ville jeg tenkt over det i alle fall.

Det er ikke alle som har mulighet til å be alle vennene sine i selve bryllupet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har også opplevd å være invitert i utdrikkingslaget, men ikke i bryllupet. Jeg fikk inntrykk av at det skyldtes at det var forloveten som plukket ut hvem som skulle være med på utdrikkingslaget. Og hun inviterte alle hun visste at kjente bruda, uavhengig av bryllupsgjestelista.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der har det vært lange diskusjoner om her inne før. Det ser ut til at det er veldig forskjellige tradisjoner ute og går; noen har aldri hørt om det, mens andre (jeg f.eks) er vant til at det er slik. For noen er det et økonomisk spørsmål, andre er vant til at det primært er familie som inviteres i bryllupet og at utdrikningslaget derfor blir feiringen de får med venner.

Jeg kan skjønne at om man ikke er vant til det, så kan det oppleves veeeldig sært å bli invitert kun i utdrikningslag. Men jeg lar meg og irritere av de som mener at det tydeligvis kun er ut av grådighet, oppmerksomhetsbehov eller whatever at noen vil ha ekstra folk i utdrikningslaget. Så enkelt er det bare ikke. Stemmer dessverre godt for noen, men langt fra for alle. Noen vil bare ha en hyggelig og avslappa dag med folk de er glad i :)

Anonymous poster hash: 13b07...025

• Liker 5
Skrevet

Det er en uting, men det er lov å si nei.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er veldig frekt, og jeg hadde blitt både såret, fornermet og hadde følt meg veldig dum om jeg hadde blitt invitert om jeg ikke var invitert i bryllupet.

Anonymous poster hash: 3b403...bd4

• Liker 5
Skrevet

Jeg har vært i utdrikningslag uten å ha vært bedt i bryllupet. Det ble litt pinlig alle de gangene de nevnte bryllupet, og at vi sees da, osv. Jeg også holdt kjeft eller jattet med, og latet som ingenting. Alle de andre var bedt. Var forståelig at ikke jeg ble bedt da, i og med at jeg ikke hadde kjent bruden så altfor lenge, men jeg anger litt på at jeg dro. Følte meg veldig utafor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i utdrikningslag uten å ha vært bedt i bryllupet. Det ble litt pinlig alle de gangene de nevnte bryllupet, og at vi sees da, osv. Jeg også holdt kjeft eller jattet med, og latet som ingenting. Alle de andre var bedt. Var forståelig at ikke jeg ble bedt da, i og med at jeg ikke hadde kjent bruden så altfor lenge, men jeg anger litt på at jeg dro. Følte meg veldig utafor.

å bare inviterte noen veldig få som ikke skal i bryllupet er dritsært. De gangene jeg har vært i utdrikningslag med begge typer gjester, så har det vært omtrent halvparten av hver. Det fungerer greit, da er det ingen som er "utenfor".

Anonymous poster hash: 13b07...025

• Liker 2
Skrevet

Bare en håndfull av de som var i mitt utdrikningslag var bedt i bryllupet. Helt vanlig i vårt miljø.

Vi hadde stort bryllup også.

• Liker 3
Skrevet

Jeg laget en liste til min forlover over de jeg ønsker skal bli bedt i mitt udrikningslag. På den står det også hvilke som er bedt i bryllupet og ikke. Uten at jeg vet noe mer om utdrikningslaget så har hun invitert alle og informert de som da kun blir bedt i utdrikningslaget og spurt om de likevel ønsker å være med. Dette er venninner som har kjent meg veldig godt i en periode av livet og som har betydd/betyr mye for meg. Likevel har vi ikke anledning til å be alle vi føler det slik med i bryllupet. Min forlover sier at hun bare har fått positive tilbakemeldinger. Men jeg tror det er en fordel å informere om det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...