Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har rett til samvær med sin far. Det er lovpålagt at han skal dit.

Men nå vil ikke min sønn reise til sin far i helgen. Er det da ikke hans rett å si at han ikke vil? Her må jeg sende han avgårde og han vil ikke. Han er 11 år og kan ikke bestemme dette helt selv enda. Holder jeg han hjemme,blir det plutselig til at mor nekter far samvær.. når skal barna bli hørt,det fungerer i alle fall ikke i praksis!!

Det meste av samvær er foreldre egoisme!

(fikk ikke til å poste innlegget i familie og barn,er den blitt registrerings pliktig eller er jeg utestengt? )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du og faren bli enige om en annen ordning?

Eller vil han på død og liv ha sønnen på besøk?

Det virker jo ikke akkurat sånn når sønnen ikke vil dit.

Skrevet

Jeg har regelmessig kontakt med bv, pga fsr er ustabil og jeg og barnet måtte bli hentet ut derfra. Og de sa ar barnet skal bli hørt ved fylte 7 og kan bestemme selv etter fylte 12. Da burde vel det stemme?

Skrevet

Jo det stemmer alt det der med 7 og 12 år. Vi har vert i retten og jeg fikk en psykriater hjem som skulle snakke med barna.( hvem sine barn snakker med en vilt fremed mann om hva dei egentlig synest?)

Barna sa ingenting annet enn at dei self ville treffe far. Dei vil jo det! Men det er helger dei ikke vil og denne helgen vill ikke min sønn. Det er opplest og vedtatt og det står skrevet i dommen 2.hver helg.

Er det da min sønns rettigheter som kommer til gode her? nei,det er rettsystemet som bestemmet at han må reise. Så jeg sa til han at jeg ikke kunne bestemme at han skulle være hjemme og at han gjerne kunne ringe far å si han ikke ville,men jeg kan ikke holde ha hjemme.

ts.

Skrevet (endret)

Jo det stemmer alt det der med 7 og 12 år. Vi har vert i retten og jeg fikk en psykriater hjem som skulle snakke med barna.( hvem sine barn snakker med en vilt fremed mann om hva dei egentlig synest?)

Barna sa ingenting annet enn at dei self ville treffe far. Dei vil jo det! Men det er helger dei ikke vil og denne helgen vill ikke min sønn. Det er opplest og vedtatt og det står skrevet i dommen 2.hver helg.

Er det da min sønns rettigheter som kommer til gode her? nei,det er rettsystemet som bestemmet at han må reise. Så jeg sa til han at jeg ikke kunne bestemme at han skulle være hjemme og at han gjerne kunne ringe far å si han ikke ville,men jeg kan ikke holde ha hjemme.

ts.

Høres fornuftig ut for meg (uthevet over).

Endret av Steinar40
Gjest Blondie65
Skrevet

Når barna ikke sier det de virkelig vil og mener når de kan (i retten) så bør de vel ta konsekvensen av sin manglende vilje til å si fra og dra til far.

I det.minste må de selv løfte opp røret og si at de ikke vil.

Forklar din sønn at frem til han er 12 må han på samvær. Etter det kan han bestemme selv, men han må stå for det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...