AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Skal prøve å holde innlegget kort, men er så mye å fortelle, håper dere orker å lese alt og kan hjelpe meg litt Jeg er 21 år med samboer. I februar, tror jeg, fikk jeg satt inn p-stav. Begynte med ett med små blødninger, og de kom og gikk nå og da, gjerne ett par uker med og så en ukes tid uten osv. Ellers hadde jeg ingen bivirkninger. Har hatt veldig mye bivirkninger på tidligere prevensjonsmidler, spesielt kvalme. I uke 27 stoppet endelig blødningene. For fullt. Men i tillegg kom kvalmen, og sterke reaksjoner på mat. Det har jeg hatt frem til nå, senest i dag måtte jeg spise lunsjen ute fordi en på pauserommet hadde mat som luktet mye. Ikke vondt, bare mye. Ble utrolig kvalm. Så kom sommerferien, og med den kom også svimmelheten når jeg reiser meg opp. Sov godt om natten i starten, gjerne 12-13 timer. Og etterhvert ut i ferien sov jeg 1-2 timer på dagen i tillegg. Har alltid vært i god form, har hund og går mye turer. Men brått en dag merket jeg at bakken jeg så lett har gått opp tidligere ble veldig tung, var ganske andpusten da jeg kom på toppen, dette har jeg ikke sagt til samboer, for tenk om jeg ikke er gravid, da er jeg jo bare blitt i dårlig form Tok en test den 19 Juli. Negativ. Fortsatt ingen blødninger eller lignende. Brått i uke 29 fikk jeg superømme bryster, og det varte i to uker . Følte det var vondt bare noen stirret litt hardt på de. Og den ene puppen ble brått megadiger, nå har den gått litt ned igjen, og de er ikke så ømme lengre, bare noen ganger. Sexlysten har gått opp i taket, i forhold til før, da jeg ville ha minst mulig sex, nå vil jeg helst ha sex hver dag, kanskje to ganger også , til tross for at en av bivirkningene på staven er nedsatt sexlyst. Vært veldig oppblåst, spesielt om kvelden, men det har jeg slitt med tidligere også. Da har det alltid hjulpet med en natts søvn og har aldri opplevd å våkne opp oppblåst. Og det gjør jeg egentlig ikke nå heller. Føler meg ikke oppblåst, men magen ser oppblåst ut (evt gravid ut) skikkelig struttemage som syns veldig godt siden jeg er ganske så slank. Ryggsmerter har jeg også hatt, men det er vanlig ettersom jeg har skoliose. Tok en test til på tirsdag, som var negativ, men tok den på dagen. Så i går skjedde det merkeligste. Våknet av at hele den høyre armen var nummen. Jaja, hadde vel sovet på den tenkte jeg. Men utover dagen fikk jeg den følelsen av nummenhet i armen støtt og stadig. Brått utover dagen var den venstre armen nummen. Og så var det venstre beinet numment. Så var det høyre arm igjen. Og nå har den vært nummen fra i går kveld rundt 18. Natten har vært ille, våknet støtt og stadig av nummenhet og ubehag i armen. Vanskelig å sette fingeren på det. Dro til legen i dag, for mor var bekymret (hun vet forøvrig kun om armen), bor ikke hjemme. Legen målte muskelstyrken i armene i forhold til hverandre, den høyre var tydelig svakere. Han lurte på om jeg var gravid, så jeg sa at det føltes sånn ut, men at testene var negative. Da slo han visst fra seg karpaltunnel syndrom. Konklusjonen var betennelse i armen. Legen hadde visstnok dårlig tid, tok ingen blodprøver og hastet meg ut. Brydde seg ikke om at jeg hadde hatt samme følelsen i andre armen og beinet. Og det var ingen tvil om at jeg hadde det, husker det godt fordi jeg kjørte bil da det skjedde, og var redd for å ikke ha muligheten til å trykke inn klutsjen. Fikk noen piller mot betennelsen som det står at gravide ikke skal ta. SÅ; er jeg helt urimelig når jeg ikke vil ta pillene? Kan alle symptomene skyldes på staven? Er jeg gal? Anonymous poster hash: dd8e3...cae
Yesterday Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 Trur ikke at du er gravid pga staven og negative tester. Så jeg ville tatt pillene om jeg var deg Om du ikke klarer å roe deg så bestill en privat ultralyd, da får du helt rett svar på om du er gravid eller ikke. Lykke til og god bedring!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Du går har jo p stav, og det er jo rimelig sikker prevensjon. Det kan jo være bivirkninger på det, man kan ha mange rare og graviditetslignende symptomer når man begynner på noe nye hormontabletter eller p stav.. Om du er veldig usikker så kan du bestille ultralyd som yesterday over her sier, men tviler litt.. Jeg har selv hatt mye av de symptomene du beskriver. Kvalme svimmel og føler meg oppblåst og tung i magen og feitere, hard avføring til tider og litt forstoppelse, to dager med kraftig halsbrann.. Og vært veldig trøtt i ferien. men mensen kom den.. så jeg har vell faktiskt bare blitt feitere og kvalmen og svimmelheten kommer av noe annet.. Jaja.. Anonymous poster hash: ce434...01d
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Nummenhet kan skyldes utrolig mye. Alt fra at man har sovet på benet eller armen til MS. Stol i første omgang på legen og ta det derfra.Anonymous poster hash: 392e9...920
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå