Lilleulv_ Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Jeg har gitt pusen den første pilla av 3 i dag. Jeg ga den hel jeg, la den bak på tunga. Men er det bedre å dele den opp og gi i foret? ser at det står det er anbefalt, så tenkte å høre her inne med ande puseeiere hvordan dere gjør det:) Katten min veier ca 3 kg. Det står en pille pr 5 kg, bør jeg bare gi halve?
Aurora M. Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 En pille går helt greit, og det er det samme om du gir den hel eller knuser den og blander den i foret. Husk at puser i motsetning til tidligere ikke skal ha ormekur uten at det er påvist orm, eller ved sterk mistanke.
Lilleulv_ Skrevet 1. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2013 Omg, jeg visste at det var sånn med hunder. De får sin første kur på 3 år nå. Det er ikke påvist altså, men tenkte det var greit å gi de også nå i tilfelle smitte. Katten vår var innekatt frem til den kom hit, har nå vært ute siden mai, og har i sommer kommet inn med et pr mus og en fugl. Dyrlegen sa at utekatter skal ha ormekur 3-4 ganger i året.
Lemming Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 Hva, skal den ikke ha ormkur dersom det ikke er påvist? Siste jeg hørte om saken var 2-3 ganger i året?? Ts, dette med å blande i mat, det er vel om det er vanskelig å få i katten pillen? Vi prøvde å blande i mat, da rørte han ikke maten. Merka med én gang at noe var galt;) 1
Gjest BabyBlue Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Jeg legger noen få biter med tørrför nedi skåla sammen med pillen, han sluker det opp ubevisst. Vet ikke om det er forskjell på de pillene, men den er rødlig og liten, og på størrelse med en bit tørrför. Jeg gir katta ormekur en gang i året, rundt sommertiden.
Bazinga! Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Jeg gir hel tablett til katten. Knuste den og blandet den med våtfor før, men så ofte at maten ikke ble spist opp. Legger tabletten i munnen på katten og holde hodet litt opp, så svelger han den selv. Gir Panacur.
miramis Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Ga piller før, måtte tvinge de inn i munnen. Har byttet over til et middel som dryppes mellom skulderbladene!
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Katter skal ha ormekur ca 3-4 ganger i året dersom de er ute. Det spiller ingen rolle hvordan man gir tabletten. Det enkleste er imidlertid profender etc som man kan dryppe på huden mellom skulderbladene. Hilsen veterinær.Anonymous poster hash: 8abbe...202
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 å så glad jeg er for at jeg har katter som spiser piller osv selv trenger ikke gjøre annet enn å gi den til de så går den ned på høykant Anonymous poster hash: fbda2...31b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå