Gå til innhold

Din første mens historie, hvordan var opplevelsen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå lurer jeg på hvordan deres første mens var? Når du først oppdaga blod i trusa og hva foreldrene dine gjorde.

Jeg fikk mensen når jeg var på sykkeltur, trodde jeg. Jeg hadde ramlet og landet hardt på stanga og blødde bittelitt, løp hjem til mamma og sa jeg hadde fått mensen og var dritflau. Hun ble helt i ekstase og var så glad og "endelig endelig" og handlet inn bind og en liten gave til meg, jeg syns det var så flaut for hun hadde fortalt det til veninnen sin som var på besøk hos henne når jeg kom hjem, og hun satt der og smilte lurt til meg hele den dagen. Og mamma viste hvordan jeg tok på en BH skikkelig og hvordan man legger inni ett bind.. Jeg var nesten død av skam og var såå flau jeg holdt på å spy..

Men mensen kom jo ikke, var flau over at det ikke kom mer blod enn de to dråpene etter jeg falt på stanga.

Ett år senere fikk jeg mensen, og da mener jeg MENSEN! den kom som en bombe etter første time på skolen og jeg blødde utover hele stolen og hadde blod nedover lårene. Jeg gjemte meg i ett hjørne og ventet helt til langfri da jeg vasket stolen min mens alle andre var ute og løp hjem alt jeg kunne. Jeg stappa en hau med sokker inni trusa for jeg ville ikke bruke bind, fortalte mamma igjen historien og hun bare "fikk du ikke mensen for lenge siden?" så var den på an igjen med bind og greier...

Hva er din historie?

Anonymous poster hash: d96fa...871
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fikk mensen på hyttetur med tante og onkel, måtte stjele bind av tante husker jeg for jeg turte ikke si noe. Grusom opplevelse.

Anonymous poster hash: 80d69...d22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg fikk mensen oppdaga broren min det samtidig. Jeg var 13 og han 18, skulle tro han var 8 i hodet. Han ropte utover hele stua hvor familie var samlet i selskap, ja sånn flaks har jeg, "DEREEEE, LILLESØS HAR FÅTT MENSEN, DET ER BLOD OVER ALT, SJEKK!!!". Joda..................

Anonymous poster hash: e552f...5b2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg satt på do(heldigvis), og la plutselig merke til at det var blod på papiret da jeg tørket meg. Sjekket trusen, og den var blodig.. Ikke så pinlig heldigvis, men jeg gjemte trusen på badet et sted før jeg skulle kaste den. Tror dere ikke mamma fant den.. DET var flaut det. Samtidig var jeg litt glad mensen "endelig" kom, alle venninnene mine hadde det, og jeg var 13 1/2 år. Jeg er nå 18, og synes fremdeles mensen er flaut. :fnise: Må MANNE meg opp for å kjøpe tamponger. :fnise:

Anonymous poster hash: dabc6...6e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma kjøpte bind til meg i hvertfall et halvt år før jeg fikk mensen, "siden jeg nok snart trengte det".

Dagen før jeg fikk det første gang hadde jeg helt ufattelig vondt i magen og jeg kunne ikke fatte og forstå hvorfor. Det varte hele kvelden. Jeg trodde jeg var dårlig i magen, så befant meg på do det meste av tiden og skjønte ikke bæret.

Dagen etter blødde jeg. Trodde jeg var rimelig forberedt, men jeg skvatt som fy likevel :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det begynte en søndag, mener at jeg var 13 år. Hadde vondt i magen, og oppdaget, mens jeg var på kino, at den var kommet. Fikk stappet noe papir i trusa og så filmen. Det gikk utrolig tregt. Var redd for at det skulle blø så mye at hele buksa skulle bli blodig. Dagen etter kom mensen for fult. Vondt i magen, skikkelige smerter og kraftige blødninger. Usj...Husker at jeg var hjemme fra skolen den dagen.

Anonymous poster hash: 45abd...18a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ti år. Faren min var hjemme og klarte å oppføre seg voksent og viste meg hvor bindene var. Etterpå fikk jeg whisky med isbiter, et klapp på hodet og beskjeden "du står han av".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på leirskole med klassen, og mensen var et utbredt samtaleemne. Alle visste derfor hvem som hadde mensen og hvem som ikke hadde fått det. En kveld da alle hadde gjort seg klare for å legge seg, oppdaget jeg noen få blodflekker da jeg var på do. Jeg ble selvsagt livredd, og gjorde det jeg måtte gjøre; banke på til naborommet hvor jeg visste det fantes bind.

Så da stod jeg der, med bøyle i tenna (av typen som går ut av munnen og i en bøyle rundt nakken) slik som denne:

headgear.jpg,

nattkjortel, tøfler, og det største bekymra blikket mens jeg forsiktig hvisket "jeg tror jeg har fått mensen!".

Endret av Hattifnatten
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk mensen veldig tidlig, da jeg var 10-11 år. Jeg var en aktiv innebandyspiller, og jeg var på trening. Jeg merket noen dager i forveien at jeg hadde litt vondt i magen. Jeg gikk i garderoben og oppdaget blod i trusa. Jeg ville jo ikke ha mensen og ble irritert og dro hjem. Jeg fortalte det til mamma som ble ekstatisk og fortalte det til pappa. Pappa var mer rolig, men gratulerte meg. Jeg var jo den som fikk mensen før alle venninnene mine, og jeg husker det var så flaut å fortelle svømmelæreren at jeg ikke kunne dra på svømming pga. mensen da vi hadde svømmeundervisning. Jeg danset også ballett, og jeg husker det var no' herk å bruke lyserosa tyllskjørt og tights med bind (tamponger var litt skremmende for meg, jeg ville ikke ha noe "oppi der" mens jeg var så lita). Jeg kom veldig tidlig i puberteten og begynte også å utvikle pupper før venninnene mine. I ballettmiljøet var det også litt kleint å bruke BH da jeg var så ung. Venninnene mine sa de var misunnelige, men jeg syntes bare det var pinlig.

Anonymous poster hash: 58c58...91e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk mensen da jeg var 14. Hadde nettopp tatt solarium og skulle skifte truse. (Fordi den er som oftest ganske svett og ekkel). Da ser jeg at det er blod i trusa. :P

Husker jeg stjal bind fra mamma en stund, og etterhvert så begynte hun å legge en pakke i skapet på badet. (Det badet jeg bruker) :P

Anonymous poster hash: 1f24e...188
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk totalt sjokk da jeg fikk mensen, ble faktisk uttrolig skuffet over min egen kropp, jeg hadde hørt om at voksne damer måtte bruke bind en gang i måneden pga blod i trusa, men med voksne tenkte jeg "18+" år, hadde også hørt at man måtte veie minst 45 kilo for å få mensen. Jeg var 11 år og veide så vidt over 30 kilo...(jeg var veldig tynn og lav ja). Syns faktisk det er rart at jeg fikk mensen så tidlig, jeg var ikke utviklet i kroppen ellers... Søsteren min fikk mensen da hun var 18(!), så mine gener var visst litt rare... Jeg fortalte det til mamma noen måneder senere, følte meg skikkelig skamfull over å være så tidlig ute. Mamma kom med bind, men hun forklarte meg null om årsaken til mensen... :(

Anonymous poster hash: 4f6ce...452
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk mensen når jeg var 16. Hadde gym, og da jeg skulle skifte var hele shortsen rød!

Anonymous poster hash: 801c7...969
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ti og på høstferie hos mamma.

Jeg hadde lest lassevis med pubertetsmateriale fordi kona til pappa var lærer og tok med seg masse sånt hjem for at jeg skulle lese det og fordi mamma hadde en bok som het Kvinnens Kropp, så jeg visste igrunnen deprimerende mye om kropp og seksualitet allerede som seksåring. :fnise:

Så da jeg oppdaget blod i trusa da jeg satte meg på do, konstaterte jeg bare at jeg hadde "blitt voksen", som de sa i pubertetsfolderne og ropte ut dodøra til mamma; Mammaaa! Jeg har fått mensen, hvor har du bind? Helt enkelt og usjenert.
Mamma kom inn på do, lette fram et bind til meg og spurte om jeg hadde hatt mensen før. Jeg sa nei, det var første gangen. Ok, svarte hun. Og det var det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ti år. Faren min var hjemme og klarte å oppføre seg voksent og viste meg hvor bindene var. Etterpå fikk jeg whisky med isbiter, et klapp på hodet og beskjeden "du står han av".

Haha du har en morsom far, min far ville ikke engang kjøpe ob eller bind til meg i butikken " det kan du bare glemme vesla!" fikk jeg til svar, og løp inn i butikken såå flau og fortet meg ut igjen.

Vi var på leirskole med klassen, og mensen var et utbredt samtaleemne. Alle visste derfor hvem som hadde mensen og hvem som ikke hadde fått det. En kveld da alle hadde gjort seg klare for å legge seg, oppdaget jeg noen få blodflekker da jeg var på do. Jeg ble selvsagt livredd, og gjorde det jeg måtte gjøre; banke på til naborommet hvor jeg visste det fantes bind.

Så da stod jeg der, med bøyle i tenna (av typen som går ut av munnen og i en bøyle rundt nakken) slik som denne:

headgear.jpg,

nattkjortel, tøfler, og det største bekymra blikket mens jeg forsiktig hvisket "jeg tror jeg har fått mensen!".

:fnise: Jeg ser det for meg, jeg hadde også den bøylen der hehehe.. skikkelig pubertet med kviser og første mens, var aldri populært med skoleovernatting her i gården nei hehehe.

Jeg fikk totalt sjokk da jeg fikk mensen, ble faktisk uttrolig skuffet over min egen kropp, jeg hadde hørt om at voksne damer måtte bruke bind en gang i måneden pga blod i trusa, men med voksne tenkte jeg "18+" år, hadde også hørt at man måtte veie minst 45 kilo for å få mensen. Jeg var 11 år og veide så vidt over 30 kilo...(jeg var veldig tynn og lav ja). Syns faktisk det er rart at jeg fikk mensen så tidlig, jeg var ikke utviklet i kroppen ellers... Søsteren min fikk mensen da hun var 18(!), så mine gener var visst litt rare... Jeg fortalte det til mamma noen måneder senere, følte meg skikkelig skamfull over å være så tidlig ute. Mamma kom med bind, men hun forklarte meg null om årsaken til mensen... :(

Anonymous poster hash: 4f6ce...452

Hadde dere aldri samtale på skolen om dette fra dere var ganske unge? Vi jenter måtte ha egen samtale med lærer da vi var 8 år om menstruasjon, jeg husker det enda som det var igår når vår mannlige lærer sto der og skulle prate med oss om mensen. Har faktiskt alltid hatt en mannlig lærer når det kommer til sexsamtaler og menstruasjon, og læren om hvordan man tar på en kondom :fnise:

Jeg var selv skuffet over min egen kropp og følte jeg mistet litt kontroll over meg selv når jeg fikk mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha du har en morsom far, min far ville ikke engang kjøpe ob eller bind til meg i butikken " det kan du bare glemme vesla!" fikk jeg til svar, og løp inn i butikken såå flau og fortet meg ut igjen.

Vel, fyren var same og uortodoks, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det da jeg var ca 12 år. Var akkurat ferdig i dusjen og holdt på å tørke meg da jeg plutselig oppdaga masse blod på håndduken. Jeg skjønte ikke hva som skjedde med kroppen min og var veldig bekymret for hva som feilet meg. Etterhvert kom jeg frem til at det måtte være mensen. Jeg visste heldigvis hvor bindene ble oppbevart så da slapp jeg å spørre. Jeg hadde ingen planer om å ta opp dette, da jeg var veldig flau og nærmest skjemte meg over hele mensen greiene. Heldigvis fant mamma det ut. Hun spurte rett ut om jeg hadde fått det. Hun ga meg råd, og kjøpte bind som var bedre egnet for meg. Hun fortalte meg da at det ikke var noe å skjemmes over og at jeg bare måtte spør henne viss jeg lurte på noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bade med en hel gjeng, det var sommer og Mamma hadde ikke stått opp ennå. Jeg var 14 og et halvt og glemmer aldri reaksjonen til Mamma. Hun spratt opp av sengen og utbrøt "Å, endelig, så bra!!" Jeg ble med på badeturen, men satt som en dronning på svaberget og fortalte alle at jeg ikke kunne bade idag dessverre...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, fyren var same og uortodoks, for å si det sånn.

Syns alikevell han virker kul, jeg skal få mannen min til å gi våre unger whisky når de får mens hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...