Gå til innhold

Liker du 17. mai?  

1 stemme

1. 1. Liker du 17. mai?

• Ja
      50
    • Nei
      23

Fremhevede innlegg

Gjest anneline
Skrevet

Både og. Jeg slapper av og bruker dagen til alt jeg ellers ikke får tid til, eller jeg slapper av i joggebuksa. Det er ikke snakk om å dra til byen og vifte med flagg, så glad er jeg bare ikke i 'masse-hendelser'.

Føler meg som en tosk på store konserter også, så sånt er bare ikke min greie. Jeg feirer på min måte, og er glad for at vi har denne fridagen.

For barna er det sikkert helmax?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som en tidligere korpsmusiker er jeg veldig glad i 17.mai.

Synes det er ille å ikke stå opp kl.6 lenger for å ut og marsjere.

Dessuten spiser hele familien min sammen. Og det er ikke ofte!

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg ser mange sier de er glade for å ha fri.

Fri har man hver lørdag og søndag.

Nasjonaldagen derimot...

Det er ikke hver dag man kan feire at vi lever i et supert demokrati, med muligheter og regler andre i verden kun kan drømme om. Det er DET som jeg synes er fint med dagen.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg ser mange sier de er glade for å ha fri.

Fri har man hver lørdag og søndag.

Nasjonaldagen derimot...

Det er ikke hver dag man kan feire at vi lever i et supert demokrati, med muligheter og regler andre i verden kun kan drømme om. Det er DET som jeg synes er fint med dagen.

:ler::ler: så sant. så sant

Skrevet

17. mai er en flott dag synes jeg. Vi er ganske så unike i måten å feire nasjonaldag på så det er absolutt en tradisjon vi bør holde i hevd. Og litt stress klarer vi en dag.

Mannen har aldri likt 17. mai, men så hadde de ikke tradisjoner for den dagen i hans familie heller. Etter han ble sammen med meg fikk pipa en annen tone :wink: Heldigvis trenger jeg ikke å tenke på bunaden dette året, og neste år har vi et barn på 7 mnd så da blir det sikkert enda mer gøy :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...