Gå til innhold

Liker du 17. mai?  

1 stemme

1. 1. Liker du 17. mai?

• Ja
      50
    • Nei
      23

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

Som veslo skriv: Bunad og fri :wink: Dessutan er det deilig å kome heim på ettermiddagen til rømmegraut og spekekjøt :wow:

Skrevet

Festdag! Flagg, nasjonalfølelse, frihet, pyntete mennesker... jo, jeg er veldig glad i 17. mai!

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg sir det samme har som jeg sier til de som klager på julestress: Det blir hva man gjør det til.

Skrevet

Jeg er ikke glad i 17 mai. Syns det er et evig mas.

Setter pris på fridagen, men styrer lengst mulig unna korpsmusikk, fløytehyl, nasjonalsanger o.l

Skrevet
Jeg sir det samme har som jeg sier til de som klager på julestress: Det blir hva man gjør det til.

Hvis du ikke har skolebarn eller korpsmedlemmer i familien da :blunke:

Gjest Poirot
Skrevet

Hvis du ikke har skolebarn eller korpsmedlemmer i familien da :blunke:

Alt er valg.

Barn MÅ ikke være med på alt på denne dagen. Man MÅ ikke få ubegrenset med pølser og is og man MÅ ikke gå i 4 selskaper og ferdes midt på Karl Johan.

Men ja, alle som har barn i korps har min sympati!! :)

Gjest Fighter
Skrevet

Det kommer an på hvordan og hvor den feires. Da jeg var liten elsket jeg 17. mai. Masse leker, pølser og kaker. Men da jeg som tenåring dro til Oslo og feira var det heller labert. Tror halve Norge er i Oslo på 17. mai og det er fryktelig slitsomt med den enorme folkemengden.

De siste årene har 17. mai vært rolig og koselig sammen med venner eller familie og da blir det bra.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg har egentlig aldri vært noe glad i denne dagen. Da jeg var liten grudde jeg meg, for det var så utrolig mye logistikk, trengsel, kaos og mas.

Som voksen har vi laget våre egne tradisjoner; Ser barnetog, kjøper is som vi spiser på et nydelig sted, drar på en skole og hilser på gamle kjente, drar i bursdag.

I fjor dro vi til Karl Johan/slottet. Første gang jeg var der på 17. mai på ufattelig mange år. Oppdaget at jeg, til tross for trengsel, kaos og mas, ble kjempe sentimental og rørt. Alle bunadene, korpsmusikken (!!) menneskene, flaggene, stemningen - det var helt utrolig og jeg ble helt satt ut av min egen reaksjon faktisk. Begynner å bli gammel og sentimental, kanskje :oops: :ler:

Gjest Diva i.i.
Skrevet

Synes 17-mai er ganske koselig jeg. Det har sjelden blitt en skikkelig partydag, siden jeg har vært i korps i mange år. Vondt i bena kan man si....

Vi pleier å gå rundt i byen og se på barnetorget og spise is, og så møte familien for å spise på restaurant og kose oss. Synes det er kjempehyggelig og jeg gleder meg til "søttenemai" nå snart :D

Hadde dog en pyton 17-mai som russ, dritings, kjærlighetssorg og annet tullball, men det gikk heldigvis fort over....

Gjest Diva i.i. igjen...
Skrevet

Må bare tilføye at jeg så og si aldri har vært i Oslo på 17-mai uten å ha vært i korpset ( dvs. uniform ), da kommer man seg over alt. Ellers er det pyton å gå i Tigerstaden den dagen og jeg holder meg helst til lille trivlige Skien eller Porsgrunn :) Dessuten er jeg kun 160 cm lav, så det er ikke mye jeg får se i folkemengdene heller :(

Skrevet

Å, ja! Jeg har alltid vært glad i nasjonaldagen, helt siden jeg var liten. Liker å ta turen ned til sentrum, for å se på folketog og skjemme seg bort med et bedre restaurantbesøk.

Gjest Starya
Skrevet

Liker ikke 17.mai. Det er et mareritt å få tak i klær som ser "fine nok" ut, både til meg og ungen. Vi er alltid blakke, og det er et jæv.. stress å komme seg i mellom. På sykkel. Uansett vær. Stress, stress, stress for så å kollapse på sofaen. Blæ.

Gjest lekebøll
Skrevet

Hvem er det som IKKE LIKER 17. mai..? :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Syttenede mai er vi så glad i, morro vi har fra morgen til kveld! :P

Skrevet
Det er et mareritt å få tak i klær som ser "fine nok" ut

Ah. Det er i slike situasjoner jeg er glad for bunaden min.

Skrevet

Jeg er glad i 17.mai og det dagen står for. Men jeg er ikke så glad i festene rundt det. Frokost/lunsj i lag med venner er koselig, men de store festene unngår jeg den dagen.

Skrevet

Jeg svarte ja på avstemningen, men sannheten er vel at jeg bare liker 17.mai de årene jeg kan være hjemme og det er altfor sjeldent nå når jeg studerer. Har jo eksamen på den tiden og føler at jeg ikke kan dra hjem da. Så jeg må nok være i Bergen, noe som gjør at jeg synes det er en pyton dag. Bare masse folk og mas og jag. Stå og se på toget? Hva er sjarmen i det da?

Joda, det er greit å dra til svigers etterpå, men den evige turen på tivoli kunne jeg godt ha vært foruten. Kaldt og vått og surt, og alt for mye folk på en alt for lite sted. :(

Så JA til 17.mai når jeg kan være hjemme der alle møtes på skolen, og NEI til 17. mai i Bergen.

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Jeg har aldri likt 17 mai noe særlig.ikke når jeg var barn engang.

Syns ikke det er noe stas med tog,musikkkorps,bunad osv.

Skal jobbe på 17 mai i år,og synes det er helt greit.

Mrs.Potter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...