LukaFrost Skrevet 2. august 2013 #21 Skrevet 2. august 2013 Hjelpes. Er ikke det for voldsomt? Folk må få invitere dem de selv vil. Får man beskjed om å holde av datoen forventer man da invitasjon. Jeg hadde stussa om folk rundt meg fikk, men ikke jeg. Da hadde jeg tatt kontakt med brudeparet. 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #22 Skrevet 2. august 2013 Jeg synes også det er litt småfrekt å be noen holde av datoen, og så ikke gi lyd fra seg når bryllupet nærmer seg. Kanskje de også selv synes det er flaut, men måtte gjøre det slik pga økonomi? Uansett burde de sendt kontrabeskjed og beklaget at det ble slik. Jeg ville nok ikke klart å la være å sende en melding, skrive at vi har holdt av datoen, men pga at vi må planlegge litt så er det relevant for oss å vite om vi kan finne på noe annet den helgen. Eller noe slikt... Anonymous poster hash: 32f7b...41e 2
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2013 #23 Skrevet 2. august 2013 Får man beskjed om å holde av datoen forventer man da invitasjon. Jeg hadde stussa om folk rundt meg fikk, men ikke jeg. Da hadde jeg tatt kontakt med brudeparet. Men det er man jo fri til å gjøre, men hvordan ordlegger man seg sånn at man ikke høres ut som en seksåring?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #24 Skrevet 2. august 2013 Jeg kjøper alltid gave til bryllup (og andre anledninger) for slekt og venner. Det er helt uavhengig om jeg blir invitert eller ikke. Dette er helt vanlig i min slekt. Vi fikk mange gaver av folk som er mye lenger ut enn søskenbarn når vi giftet oss. Helt fantastisk at man blir tenkt på av min fars 4 menninger og så videre. Men, i dette tilfellet hadde jeg nok blitt litt skuffet, og kanskje ikke kjøpt gave. Forstår at du ble skuffet altså! Anonymous poster hash: 735fa...920
Grønt blad Skrevet 2. august 2013 #25 Skrevet 2. august 2013 Jeg synes det er rart å invitere alle søskenbarn unntatt et lite mindretall. Å sette aldersgrensen på 30 og dermed utelukke noen få personer, synes jeg også er rart. Aldersgrense på 18 år er noe helt annet. Det verste er vel at dere i juekortet ble bedt om å holde av datoen, for derette å ikke motta innbydelse. Jeg skjønner at du er skuffet. Jeg får inntrykk av at bryllupet er holdt. Stemmer det? Det er sikkert noen som ville tatt det opp, men jeg hadde holdt det for meg selv. Med utlending, mener du da en som har en annen hudfarge enn deg? Det er mye hverdagsrasisme rundt omkring, men jeg synes det er veldig rart om du blir ekskludert fordi mannen din har "feil" hudfarge. Er dere gift? Ble de invitert i deres bryllup? 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #26 Skrevet 2. august 2013 Jeg synes det er rart å invitere alle søskenbarn unntatt et lite mindretall. Å sette aldersgrensen på 30 og dermed utelukke noen få personer, synes jeg også er rart. Aldersgrense på 18 år er noe helt annet. Enig. Vi kommer nok til å ha den på 20. ( jeg har en kusine som er 17, blir 18 noen mnd etter. Så er for å at hun ikke skal føe seg neglisert, i tillegg at det blir bar med spritservering) Anonymous poster hash: cda51...a94
Grønt blad Skrevet 2. august 2013 #27 Skrevet 2. august 2013 (endret) Enig. Vi kommer nok til å ha den på 20. ( jeg har en kusine som er 17, blir 18 noen mnd etter. Så er for å at hun ikke skal føe seg neglisert, i tillegg at det blir bar med spritservering) Anonymous poster hash: cda51...a94 Aldersgrense på 20 år har jeg også full forståelse for når det serveres sprit Endret 2. august 2013 av Grønt blad 1
poppy Skrevet 2. august 2013 #28 Skrevet 2. august 2013 Enig. Vi kommer nok til å ha den på 20. ( jeg har en kusine som er 17, blir 18 noen mnd etter. Så er for å at hun ikke skal føe seg neglisert, i tillegg at det blir bar med spritservering) Anonymous poster hash: cda51...a94 Hadde vel egentlig følt meg mer neglisjert om jeg ikke ble invitert i det hele tatt.. Men jeg skjønner at man velger å gjøre det sånn, når det har med alkoholservering o.l å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2013 #29 Skrevet 2. august 2013 Vel vennen, du får sikkert en invitasjon til utdrikkingslaget snart....
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #31 Skrevet 3. august 2013 Jeg ville ikke tenkt så fryktelig mye over det. Det ER sært å signalisere til noen at de kommer til å bli invitert og så ikke gjøre det uten noen forklaring. Helt greit å måtte kutte i gjestelista, men si nå i det minste fra til folk så de kan bruke den helga på noe annet? Anonymous poster hash: 42cb4...efb
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #32 Skrevet 25. august 2013 Opplevde noe lignende selv, bare at jeg er det yngste søskenbarnet og jeg var den eneste som ikke ble invitert siden jeg ikke var gammel nok. Anonymous poster hash: 9cca4...1dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå