AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Hvordan ville dere reagert.. Saken er slik: Vi har vist over 1 år at søskenbarnet mitt skulle gifte seg, og hele familien har gledet seg. De (tanten min, og 2 søskenbarn og deres familier) bor nemlig på andre kanten av landet, så vi treffes ikke så ofte. Så da gleder man seg ekstra til slike sammenkomster. På julekortet vi fikk sto det tilogmed "ps: sett av denne datoen (....)" Og vi venta og venta for å få innbydelse. Når jeg ser vi så mener jeg meg og min mann) Men det kom aldri.. Så snakka jeg med foreldrene mine, om det ikke skulle være bryllup.. Da sier min far at det hadde dem begrenset til de over 30.. Noe jeg da ikke er.. Så da var alle mine søskenbarn invitert... Men ikke meg og min bror.. jeg VET og om flere barn som var der.. Men når jeg hørte det ble jeg veldig skuffet... Hvordan hadde dere reagert? Det er jo familie, vi har heller ALDRI hatt noen familie problemer... Tenk om det er fordi jeg er sammen med en utlenning? :S Anonymous poster hash: ea353...6f8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 Jeg hadde tenkt at bryllupet de ønsket seg ble for dyrt, og at de måtte kutte ned på antall gjester, sendt en gave og en lykkeønskning, og så ikke brydd meg mer om det. Anonymous poster hash: a699b...c4b 10
Testosteron Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Jeg hadde reagert likt med deg. Jeg syns det er rart at de setter en aldersgrense, for da blir, som du sier, noen søskenbarn invitert mens andre ikke blir det, og det føles urettferdig, spesielt når det var barn til stede. 11
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Ja, brylluppet dems var nok dyrt.. Det va IKKE et originalt bryllup.. MEN det skal og sies at det var bare noen få stykker som ikke fikk komme.. For vi er ikke så mange under 30.. Ikke på den andre sin side heller... Anonymous poster hash: ea353...6f8
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 Send over en gave og ikke tenk mer på det.
Hedda-78 Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Aldersgrense er jo et merkelig kriterium for å begrense gjestelisten? Mer vanlig å ikke invitere søskenbarn i det hele tatt, eller ikke søskenbarns barn, eller ikke venner, eller ikke partnere, eller bare de man har kontakt med til vanlig.Når dere i tillegg har fått beskjed om å holde av datoen, synes jeg det er dårlig gjort. Dere hadde jo holdt av datoen og kanskje sagt nei til andre ting pga. bryllupet. Da kunne de i det minste ha gitt beskjed om at dere ikke trengte å holde av datoen mer... 9
Sophia Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Jeg synes det er helt greit å ikke invitere alle kusiner og fettere. Du skriver jo selv at dere ikke ser dem så ofte. Søskenbarn er tross alt ikke nærmeste familie. Personlig vil jeg nok heller prioritere venner enn kusiner og fettere. MEN det er veldig rart at de skriver på julekortet at dere skal holde av datoen, men så plutselig ombestemme seg. Det er spesielt. 9
LukaFrost Skrevet 1. august 2013 #8 Skrevet 1. august 2013 (endret) Hvis jeg hadde fått julekort med beskjed om å holde av datoen hadde jeg tatt kontakt og lurt på om min invitasjon kunne være kommet bort i posten, eller lurt på om det ble bryllup. Tror faktisk jeg kanskje hadde droppa gave. Endret 1. august 2013 av LukaFrost 23
juliane Skrevet 1. august 2013 #9 Skrevet 1. august 2013 Var julekortet adressert til deg, eller til foreldrene dine?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #10 Skrevet 1. august 2013 Hvis jeg hadde fått julekort med beskjed om å holde av datoen hadde jeg tatt kontakt og lurt på om min invitasjon kunne være kommet bort i posten, eller lurt på om det ble bryllup. Tror faktisk jeg kanskje hadde droppa gave. Hjelpes. Er ikke det for voldsomt? Folk må få invitere dem de selv vil. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 1. august 2013 #11 Skrevet 1. august 2013 Du har lov å være skuffet. Send dem en gave, eller gi dem en neste gang dere møtes. Prøv å ikke bruke for mye energi på å tenke negativt om dette. De fleste må ha noen begrensninger i sine bryllup.
Trollmortil3 Skrevet 1. august 2013 #12 Skrevet 1. august 2013 Litt spesielt å be dere sette av dato og så blir dere ikke invitert likevel. Skjønner du ble skuffa. 4
Gjest Møremor Skrevet 1. august 2013 #13 Skrevet 1. august 2013 Skjønner at du ble skuffa når de ba deg holde av dato... Det kan du godt si til dem. Hvorfor sende gave til søskenbarn man ikke er invitert i bryllup til? Gjør folk det?
mirama Skrevet 1. august 2013 #14 Skrevet 1. august 2013 Skjønner at du ble skuffa når de ba deg holde av dato... Det kan du godt si til dem. Hvorfor sende gave til søskenbarn man ikke er invitert i bryllup til? Gjør folk det? Lurer på det samme. Hvorfor foreslår dere at TS skal sende gave? I all verden.. 9
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #15 Skrevet 1. august 2013 Lurer på det samme. Hvorfor foreslår dere at TS skal sende gave? I all verden.. Fordi det tross alt er familie.
Lemuren Skrevet 1. august 2013 #16 Skrevet 1. august 2013 Jeg hadde ikke kjøpt gave. Synes det hørtes veldig rart ut å sette aldersgrense på 30, og gå ut fra antall gjester på den måten. 4
Lou Salome Skrevet 1. august 2013 #17 Skrevet 1. august 2013 Skjønner at du ble skuffa når de ba deg holde av dato... Det kan du godt si til dem. Hvorfor sende gave til søskenbarn man ikke er invitert i bryllup til? Gjør folk det? Moren min (som blir invitert i alle bryllup) fikser symbolsk gave fra meg og mine søsken (noe til 300kr kanskje) til alle søskenbarn. Vi er mange-ogtjue søskenbarn, og jeg har vært i ett bryllup til en kusine. Veldig forståelig, bryllupet jeg var i hadde nærmere 200 gjester, og ved bare å inkludere tanter og onkler utgjør et tyvetalls gjester. Med søskenbarn og følge ville det blitt 50+ ekstra. Men gaven er ment som et kort/ lykkeønskning, det er ikke en flott bryllupspresang. Trodde det var vanlig, vi selv fikk en del smågaver fra slekt som ikke var i bryllupet.
Gjest Ciegus Skrevet 1. august 2013 #18 Skrevet 1. august 2013 Fordi det tross alt er familie. Hadde ikke ramlet meg inn å gi gave til mine søskenbarn når de gifter seg, og er sikker på at jeg ikke får noe fra mine heller (hvis de i det hele tatt vet at jeg gifter meg). Sånt varierer fra familie til familie, så det er absolutt ingen selvfølge. 7
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #19 Skrevet 1. august 2013 Hadde ikke ramlet meg inn å gi gave til mine søskenbarn når de gifter seg, og er sikker på at jeg ikke får noe fra mine heller (hvis de i det hele tatt vet at jeg gifter meg). Sånt varierer fra familie til familie, så det er absolutt ingen selvfølge. Sant nok.
Lemuren Skrevet 1. august 2013 #20 Skrevet 1. august 2013 Jeg gir ingenting hvis jeg ikke blir bedt i bryllup. Bortsett fra evt spleiselag til kollegaer. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå