AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Meine sjølv at eg ikje er urettferdig. Far vil ha 12-14 dager samvær, eg av ulike årsakar ønskar ikje meir enn annenhver helg, maks 8 dager...hva er da så urettferdig med eit kompromiss på 10 dager? Det er jo da midt i mellom, og vi begge må "gi" 2 dager hver til den andre parten. -Mari- Anonymous poster hash: e430e...774
Silfen Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 Så lenge du ikke justifiserer de "ulike årsakene", så er du urettferdig. Barnet har to foreldre.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Jeg synes du er rettferdig siden dere begge må gå ned/opp to dager. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 Du er urettferdig. Og resonnementet ditt henger ikke på greip. Anonymous poster hash: 3c287...662 2
jomfrua Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Meine sjølv at eg ikje er urettferdig. Far vil ha 12-14 dager samvær, eg av ulike årsakar ønskar ikje meir enn annenhver helg, maks 8 dager...hva er da så urettferdig med eit kompromiss på 10 dager? Det er jo da midt i mellom, og vi begge må "gi" 2 dager hver til den andre parten. -Mari- Anonymous poster hash: e430e...774 Barnefordeling handler ikke om rettferdighet mellom foreldre!!!!!!!!! Hvordan har barnet ditt det? 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #8 Skrevet 1. august 2013 Så lenge du ikke justifiserer de "ulike årsakene", så er du urettferdig. Barnet har to foreldre. Vi klarer ikje å forholde oss til kverandre. Far er ganske kontrollerende og lager mer uro enn ro. Eg sleit sjølv psykisk og fysisk pga av far sine holdninger og annet når barnet var mindre. Barnet har mest tilknytning til meg, min familie, mine venners barn etc. Far jobber kveld, og etterlater da barnet hos hans familie, noe eg ikje ser poenget i. Hans familie har trakassert meg fra begynnelsen av, og er fremdeles svært vanskelige. Far vil ha fordi det er det beste for han som han sjølv sier. Far vil ikke gå med på kompromiss rett og slett fordi han bare ikje vil. Far vanker med venner som røyker hasj, noe eg ikje syns noko om, og ikje ønsker å ha barnet rundt. Far har ført var ustabil i psyken, drakk/drikker masse, og sa sjølv at han var "redd han skulle ende opp som sin egen far". ++ Far er dog en god far, sier ikke noe på dette, MEN pga disse årsakane, konfliktnivå mellom oss, tilknytning, barnets alder (3år), ikke varig bosituasjon ++, så ønskar eg at me kan holda samværet minimalt pr dags dato. Anonymous poster hash: 7b8c0...7d1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #9 Skrevet 2. august 2013 Uansett om far er slik du forteller så fatter jeg ikke hva 2-4 dager har å si... Hvis han er sååå grusom, og familien hans, får du gå rettens vei for å få mindre samvær. Sikker på at dette ikke har med bidrag og trygd/ stønader å gjøre? Det er nemlig det jeg leser mellom linjene....Anonymous poster hash: 567f6...df2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #10 Skrevet 2. august 2013 Uansett om far er slik du forteller så fatter jeg ikke hva 2-4 dager har å si... Hvis han er sååå grusom, og familien hans, får du gå rettens vei for å få mindre samvær. Sikker på at dette ikke har med bidrag og trygd/ stønader å gjøre? Det er nemlig det jeg leser mellom linjene....Anonymous poster hash: 567f6...df2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #11 Skrevet 2. august 2013 Uansett om far er slik du forteller så fatter jeg ikke hva 2-4 dager har å si... Hvis han er sååå grusom, og familien hans, får du gå rettens vei for å få mindre samvær. Sikker på at dette ikke har med bidrag og trygd/ stønader å gjøre? Det er nemlig det jeg leser mellom linjene....Anonymous poster hash: 567f6...df2 2-4 dager har i følge meg mye å si, når barnet er i denne alderen. For meg så ønsker jeg stabilitet, trygghet, forutsigbarhet, faste rutiner, at barnet VIL være med far og gleder seg til samvær, fremfor å tenke "puh, 2-4 dager er ingenting". Det er faktisk mye for et barn som fremdeles utvikler seg, og av erfaring så vet jeg hvor mye et barn i den alderen får med seg om det er høyt konfliktnivå og andre ting i bildet. Får ikke stønader jeg. Lønnen min er over en halv mill som alenemor, så det har jeg kun hatt når jeg fikk OS. Barnebidrag fra faren er minstebidrag, og utbetalt fra NAV, ettersom han ikke har nok lønn til å betale bidraget. Så penger er det ikke noe problem med hos meg! Anonymous poster hash: 7b8c0...7d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå