Gå til innhold

Kan jeg leve på larvkarbo til 2000 i mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser lavkarbo, men spiser nok for 4000 kr i mnd!!!

Jeg skal spare penger fremover og ønsker å spise billigere, men fortsatt lavkarbo da jeg har det best på dette.

KAN JEG KLARE MEG PÅ 2000 KR MND - 500 KR UKA?

Jeg kan ikke spise noe gluten, ris, potet fordi jeg ikke tåler gluten eller stivelse, ei heller melkeprodukter da jeg ikke tåler melkeprotein.

Sukker holder jeg meg ganske bra unna, drikker ikke brus og godt spiser jeg ytterst sjelden.

Ønsker å spise hjemmelagede smoothies med chiafrø til frokost, og til matpakke/lunsj spiser jeg hjemmelagede salater, wokker, lavkarbobrød/knekkebrød med pålegg.

Middag er jo enkelt med fisk og grønsaker.

Jeg drikker kun vann, men koser meg med farris i helgene.

Noen som har erfaring og som har gode innkjøpsforslag?

Anonymous poster hash: 7a73e...1e1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg spiser veldig lite, men er ikke kr 4 000,- utrolig mye?

Skrevet

Ja, du vil klare deg på 500kr i uken på mat.

Skrevet

Ja, jeg klarer det ihvertfall. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Nanne70
Skrevet

Det var veldig mye penger, hos oss har vi hatt mat for 4 stk på det budsjettet! Egg er jo bra lavkarbomat og kan brukes til veldig mye. Vet ikke hvor i landet du bor, men mange steder kan man få kjøpt store brett med økologiske egg eller egg fra frittgående høns ganske rimelig. I smoothies kan du bruke kokosmelk, og tilsett gjerne en ss økologisk kokosfett, det gir viktige fettsyrer og metter godt. Avocado funker også bra i smoothies. Knekkebrød og brød går jeg ut fra at du baker selv? Kjøtt og fisk kan du handle inn i stort og fryse ned. Vet ikke om dette kan være til hjelp, men det var det jeg kunne komme på i farta :)

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg spiser veldig lite, men er ikke kr 4 000,- utrolig mye?

Ja, det er mange som syns det ... jeg spiser altfor mye, egentlig ... Bruker 1000 kr i uka på mat, men nå må jeg prøve å halvere dette...

Hvor mye bruker du, da?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du vil klare deg på 500kr i uken på mat.

Føler at jeg bruker 500 dagen, noen ganger ... men hvor mye bruker du, da?

• Liker 1
Skrevet

Føler at jeg bruker 500 dagen, noen ganger ... men hvor mye bruker du, da?

2500.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg klarer det ihvertfall. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Hei, jeg så du skrev i en annen tråd om at du levde for 2000 i mnd på lavkarbo, og at du var flink til å kjøpe på tilbud. Men jeg er så dårlig til å se sånne ting...

Skrevet

Hei, jeg så du skrev i en annen tråd om at du levde for 2000 i mnd på lavkarbo, og at du var flink til å kjøpe på tilbud. Men jeg er så dårlig til å se sånne ting...

1. Finn ut av stabelvarene dine og sjekk reklamebilagene som kommer i posten. Særlig er Kiiwis helgatilbud ofte av interesse. Jeg går til begge Kiwibutikkene for å hamstre dem hvis det er noe artige tilbud.

2. Innvandrerbutikker.

AnonymBruker
Skrevet

Det var veldig mye penger, hos oss har vi hatt mat for 4 stk på det budsjettet! Egg er jo bra lavkarbomat og kan brukes til veldig mye. Vet ikke hvor i landet du bor, men mange steder kan man få kjøpt store brett med økologiske egg eller egg fra frittgående høns ganske rimelig. I smoothies kan du bruke kokosmelk, og tilsett gjerne en ss økologisk kokosfett, det gir viktige fettsyrer og metter godt. Avocado funker også bra i smoothies. Knekkebrød og brød går jeg ut fra at du baker selv? Kjøtt og fisk kan du handle inn i stort og fryse ned. Vet ikke om dette kan være til hjelp, men det var det jeg kunne komme på i farta :)

Jeg bor i Oslo.

Ja, jeg spise en del egg. Kjøper kun økologiske i butikken, og de koster jo bare 3 kr per egg,

men likevel, så er det vel ikke sikkert at foret er så bra ... Har hørt høner og husdyr får maisfor, og det er ikke bra...

Ja, jeg har økologisk kokkosfett og chiafrø som jeg pleier å putte i smoothien.

Trenger noen gode oppskrifter på labkarboknekkebrød/brød som er glutenfri og melkefri! :)

Skrevet

Ja, det er mange som syns det ... jeg spiser altfor mye, egentlig ... Bruker 1000 kr i uka på mat, men nå må jeg prøve å halvere dette...

Hvor mye bruker du, da?

1500-2000 kr kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg spiser altfor mye mat, for jeg klarer ikke bli mett hvis jeg skal holde kostnaddene nede. Jeg spiser et halvt lavkarbo brød hver dag i tillegg til middag og mellommåltid. Jeg slutter alltid å spise før jeg er mett, men da må jeg spise igjen om noen få timer...

Anonymous poster hash: b907d...5ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...