AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Med fare for å virke sur og fornærmet, men noen venner av oss (jeg har ihverfall regnet de som venner) har nylig fått baby. Nå viser det seg at "alle", til og med de jeg trodde var litt mer perifere venner har fått sms om fødsel, men ikke vi/jeg. Hvordan skal jeg tolke det? Hadde egentlig tenkt å gi gave (type hjemmelaget), men nå vet jeg ikke helt... eller er det bare jeg som er teit? Anonymous poster hash: 6683f...305 Anonymous poster hash: 6683f...305
Gjest Hoppetau Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Mest sannsynlig er det jo bare en forglemmelse, de har nok tastet inn mange mottakere på samme melding men sikkert ikke fått dere med i lista likevel. Lett å ha en tastefeil eller en forglemmelse når man er trett og sliten og kanskje ikke har sovet på mange døgn. Selv laget jeg klar to "grupper" på telefonen med de som skulle få melding når vi var på sykehuset og de som kunne få litt senere, så slapp jeg å ha en glipp å unngå noen. En tastefeil eller forglemmelse rett og slett. Send dem en melding og gratuler dem.
Yesterday Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Jeg skjønner at du er lei deg, jeg hadde og blitt det men jeg hadde nok gitt gaven allikevel. Viser det seg at de ikke er så veldig opptatt av vennskapet med deg så har du iallefall vist de at du bryr deg. Og er de opptatt av vennskapet så får de kanskje litt dårlig samvittighet og beklager seg, når de får gaven. Nå er dette bare mine teorier men jeg hadde gitt gaven uansett, ikke for å smiske, men for å vise din glede over barnet deres Selv om det sikkert er litt sårt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 TS her: Takk for fine og fornuftige svar. Jeg vil jo helst gi gaven, jeg har jo laget den med tanke på babyen. Men er redd det vil virke litt dumt hvis vi/jeg ikke regnes med i den grad jeg trodde og håpte, da virker jeg litt stakkarslig syns jeg.. men takk for gode råd, vil gjer ha flere! Anonymous poster hash: 6683f...305
Wonders Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 GI gaven og vær lykkelig med dem. Blir du ikke invitert til dåp... hmmmm
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 GI gaven og vær lykkelig med dem. Blir du ikke invitert til dåp... hmmmm Mange inviterer jo bare familie til dåp da. Anonymous poster hash: 3efa1...af6 5
Gjest Skrevet 1. august 2013 #8 Skrevet 1. august 2013 Som flere sier her, det er godt mulig dette kun er en glipp fra deres side. Jeg synes du skal gi gaven, det setter nok foreldrene stor pris på. At du blir sett på som stakkarslig tviler jeg sterkt på. 2
Wonders Skrevet 1. august 2013 #9 Skrevet 1. august 2013 Mange inviterer jo bare familie til dåp da. Anonymous poster hash: 3efa1...af6 ikke alle de jeg har vært i da, det er litt rart kanskje, men.
TrickyCicci Skrevet 1. august 2013 #10 Skrevet 1. august 2013 Og hvis det er en forglemmelse (som jeg hadde tippet det var), er det ikke sikkert at de vet at de i det hele tatt har glemt deg! Så gi gave, og vis at du bryr deg, så finner du nok tidsnok ut om dere er så nære som du tror:) 2
Harlekin Skrevet 1. august 2013 #11 Skrevet 1. august 2013 Det er helt sikkert en forglemmelse, hvorfor skulle de plutselig ekskludere deg? Synes absolutt du bør gi gaven.
Dyregod Skrevet 1. august 2013 #12 Skrevet 1. august 2013 Det er nok som andre sier en forglemmelse. Da jeg hadde født glemte jeg at jeg skulle skrive til min beste venninne om nyheten, jeg var helt i min egen verden og måtte bli minnet på det av mannen. Det kan jo også være meldingen aldri kom frem. Så jeg ville helt klart gitt gaven.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #13 Skrevet 1. august 2013 Drama-queen! Anonymous poster hash: 9af4e...ff7
MarenogAron Skrevet 1. august 2013 #14 Skrevet 1. august 2013 Vi ble forglemt til et bryllup en gang! De oppdaget det ikke før vi spurte om datoen på nytt, og da var det bare noen uker igjen. De ble litt flaue, men de hadde rett og slett glemt av oss i alt styret. Sikkert det samme som har skjedd med dere, sånn som mange andre skriver over her. Prøv å glem og tilgi.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #15 Skrevet 1. august 2013 Så man må sende sms til alle? Vi sendte til familien og to andre venner. Resten fikk beskjed via Facebook. Og vi fikk gaver av mange som ikke hadde fått noen sms. Anonymous poster hash: 77a72...49d 2
siebaeo Skrevet 1. august 2013 #16 Skrevet 1. august 2013 Med euforien og forvirringen rett etter en fødsel veldig friskt i minne vil jeg si at jeg støtter det som sies om at det trolig er en glipp.. Tror ikke du skal regne deg som mindre viktig enn noen andre nødvendigvis. Vi sleit med å sende MMS rett etter fødsel og la i lykkerusen og trangen til å vise det vakre vidunderet ut en FB-status med bilde. Og glemte så å sende den obligatoriske smsen..
Harlekin Skrevet 1. august 2013 #17 Skrevet 1. august 2013 Jeg var så til de grader i min egen verden og isolert fra alt jeg før brydde meg om, og jeg klarte ikke å samle meg til å sende melding i det hele tatt. Min samboer sendte nok noen, men han er ikke så flink til å sende til "alle", så det ble nok bare til de nærmeste. Resten fant det ut etterhvert (annonsert på Facebook ble det i alle fall).
Leanne Skrevet 1. august 2013 #18 Skrevet 1. august 2013 Når man sender en melding til mange mottakere kan også et nr dette ut av listen.. da vet de jo ikke at du har fått sms
Stinelin Skrevet 1. august 2013 #19 Skrevet 1. august 2013 Haha, det er en gal verden. Om det hadde vært slik hadde vi ikke fått gaver i det hele tatt omtrent! Vi sendte vel kanskje melding til bestemødrene, og mine to beste venninner. Og FB-statusen ble vel oppdatert etter noen uker. Fikk masse gaver likevel. Nyfødte fikk gaver før mobilen og nettets tid også. Ta det med ro TS, du har sikkert bare falt ut av lista da de sendte. Dessuten gir man vel gave pga et oppriktig ønske om å gi den nyfødte en oppmerksomhet, ikke for å belønne foreldrene for at de ga beskjed. (Men ikke forvent å bli bedt i dåp, mange ber bare nærmeste familie.)
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #20 Skrevet 1. august 2013 Det er mulig de skulle sende sms til "de fleste", og dele gleden med deg og noen få andre gode venner/familie på en annen og mer ordentlig måte, men at de glemte det helt. Jeg ville aldri latt være å gi gaven pga det..... Anonymous poster hash: 522d9...9a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå