Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det for seg da dere ble sammen?

Var det mange konflikter/problemer underveis før dere fant riktig balansegang?

Sist jeg var i et langvarig forhold, så var jeg kun 20 år da dette startet, så problemene kom ikke før vi hadde vært sammen i ca. 7 måneder. Nå er jeg 33 år gammel og jeg ser at det ikke er så enkelt lenger ;-).

Jeg ser at jeg har hatt en slags forventning om at det skal gå nesten problemfritt for seg når man starter et nytt forhold.. Jeg lurer litt på om det er urealistisk tenkt og om jeg kanskje må regne med å jobbe litt mer enn forventet for å imøtekomme hennes behov.

Gode råd er dyre....!! :-)

Anonymous poster hash: 7a79f...fa8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i over seks år nå, og møttes via et date-sted på Internett. Begynte med kommunikasjon online, og deretter møttes vi jevnlig IRL. Jeg kan ikke huske at vi hadde noe særlig problemer i begynnelsen, bortsett fra at jeg syntes det var en stor overgang å bli kjent med hans familie grunnet store ulikheter fra min egen.

Anonymous poster hash: f3cc8...742
Gjest Funky Punk
Skrevet

Vi hadde litt startproblemer ja.

Lære å kjenne hverandre tar tid, men nå etter mange år sammen så har vi blitt veldig samkjørte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant min mann i utlandet, bodde i hans minimale studioleilighet for han sparte penger, vi bestemte oss for å flytte tilbake til norge for å finne jobb, noe som ikke fungerte, Etter ett halvt år fikk jeg jobb etter å ha vært på alle jobbbyråer og gått med cver hver dag og søkt omtrent alle jobber utlyst på nettet. Mannen fikk ikke jobb og vi levde utrolig fattigt og hadde så vidt råd til mat, før jeg fikk jobb så plukket vi sammen småpenger og måtte gå sultne mesteparten av dagen. Vi bestemte oss for å flytte til hans land igjen, han orket ikke gå rundt hjemme uten jobb hele dagene og han visste at en god jobb ventet på han i hans hjemland. så vi flyttet tilbake og bodde hos hans far frem til vi fant en leilihet. Det var absolutt ingen leiligheter å finne, bare en bitte bitte liten en som vi måtte sloss om å få, men det ble veldig trivelig der. Ting gikk bedre, vi fikk mer penger, jeg fikk jobb og hverdagen kunne begynne. Vi flyttet etter 3 år nå og prøver å finne utav litt bedre planer og finne noe å kjøpe etterhvert.

Vår begynnelse var veldig vanskelig, vi hadde utrolig vanskelige tider og penger hadde vi ikke, vi hadde en dårlig leilighet der alt gikk i stykker og det var råttent i veggene og kaldt på vinteren, vi kranglet en del og mannen ble deprimert og vi visste ikke hva som skulle skje. Men vi holdt alltid sammen. Det var en liten stund jeg trodde forholdet skulle ryke, mannen ville flytte til landet sitt og ville flytte veldig fort og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre eller hva, mannen ville ikke ha meg med fordi han ville jeg skulle bli i norge frem til han fikk ordnet noe skikkelig, men jeg nektet og solgte tingene mine for å få råd til bilett og fly med han.. Jeg var hodestups forelsket i han..

Ting gikk bedre og vi har allerede gått igjennom det værste håper jeg og vi holdt sammen. Jeg vil se på oss som ett sterkt par, for jeg vet ikke mange andre hadde orket å gå igjennom det vi gikk igjennom, og idag ser vi på små ting med stor glede og er veldig takknemlige for alt vi har :hjerte::hjerte:

Anonymous poster hash: 6b93a...f8f
AnonymBruker
Skrevet

Kun konflikter og tullete krangler da vi hadde drukket. Nå har vi slutta helt med det. Å drikke altså.

Anonymous poster hash: db72b...94a

• Liker 1
Skrevet

Vi er bare på det tredje året nå.

Kan ikke si vi hadde startproblemer, problemene kom litt senere.

Men, vi har klart oss gjennom flere hindre uten å hyle og skrike til hverandre.

Skrevet

Nu er jeg ikke sammen sammen med den her fyren, men det har mye godt vært oss to etter at jeg laget et himmelskt måltid butterchicken til ham.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Viktig at begge parter fortsatt også henger med sin jentegjeng/guttegjeng så de ikke bare har hverandre i et forhold og også beholder deres egne interresser. Konflikter dukker opp når den ene partneren er ufornøyd. Svært ofte er grunnen til han/henne er ufornøyde er at de mangler noe som kjæresten ikke kan gi, men hvor man trenger venner og seg selv. Om man ikke vet om og utfyller disse behovene, legger man istedet skylden på hverdandre for at man er ufornøyd.

Jeg har vært i forhold i 14 år uten krangler og jeg er ikke en tøffel som dilter etter heller. Har kanskje vært heldige med damene?

Men problemløsning og konflikttakling er noe man bør prioritere å praktisere.

Endret av glidemiddel
  • Liker 1
Skrevet

Hvordan gikk det for seg da dere ble sammen?

Var det mange konflikter/problemer underveis før dere fant riktig balansegang?

Sist jeg var i et langvarig forhold, så var jeg kun 20 år da dette startet, så problemene kom ikke før vi hadde vært sammen i ca. 7 måneder. Nå er jeg 33 år gammel og jeg ser at det ikke er så enkelt lenger ;-).

Jeg ser at jeg har hatt en slags forventning om at det skal gå nesten problemfritt for seg når man starter et nytt forhold.. Jeg lurer litt på om det er urealistisk tenkt og om jeg kanskje må regne med å jobbe litt mer enn forventet for å imøtekomme hennes behov.

Gode råd er dyre....!! :-)

Anonymous poster hash: 7a79f...fa8

Du kan jo kanskje utdype mer om hva problemene går ut på?

Skrevet

Vi har snart vært sammen i fire år. Bodd sammen i to. Problemene startet for oss når vi flyttet inn sammen, pga. at han er nærmest tilbakestående i husholdningssammenheng. Han har fått et ultimatum nå, så det kan jo være det ordner seg.. Men i starten gikk det altså relativt knirkefritt.

Skrevet (endret)

Jeg tror man kan se mange sannheter om foreldrene til disse kranglefantene. Har de solide forhold med god tone mellom hverandre, eller er et mye drittslenging her og. Kanskje ho har lært dårlige vaner av sin mor hvoran ho håndterer mannen sin?

Endret av glidemiddel
Skrevet

Det spørs om det er noe som går over, eller er et problem som må løses med fornuft og villighet hos begge parter. Særlig den det gjelder.

Skrevet (endret)

Vi hadde ikke akkurat startproblemer, men det tar selvsagt tid før man blir ordentlig kjent med hverandre. Som alle andre par har vi også utfordringer.

Vi snakker om utfordringene, selv om det ikke er gøy. Kommunikasjon er stikkordet, og begge må være innstilte på å inngå kompromisser, fire på krava og jobbe med forholdet om man vil det skal fungere.

Endret av Grønt blad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...