Ina91 Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Hei! Har litt lyst til å kjøpe meg nettbrett eller lesebrett.. Men er litt av en jungel av forskjellige typer og merker. Tenker det vil bli brukt til å lese ebøker, surfe på nett, netflix osv. Har fra før macbook og iPhone, så er glad i apple-produkter, men er det verdt pengene. Eventuelt iPad mini, er det greit å bruke? :-) Noen tips eller erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 Jeg ville gått for iPad og 128 G lagring. Sånn at den kan bli verktøy også.
Gjest Naria Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Dersom du leser mye er det verdt å vurdere et dedikert lesebrett som for eksempel Kindle. Selv synes jeg det å lese på baklyst skjerm over lengre tid er ubehagelig. Nettbrett er også helt ubrukelig ute i sollys. 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Hei! Har litt lyst til å kjøpe meg nettbrett eller lesebrett.. Men er litt av en jungel av forskjellige typer og merker. Tenker det vil bli brukt til å lese ebøker, surfe på nett, netflix osv. Har fra før macbook og iPhone, så er glad i apple-produkter, men er det verdt pengene. Eventuelt iPad mini, er det greit å bruke? :-) Noen tips eller erfaringer? Jeg svarte visst i feil tråd, men skitt samma. Les denne tråden og bli vis. Anonymous poster hash: fe6c6...c4b 1
Cata Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Det kommer helt an på hvor mye du har tenkt å lese. Selv har jeg iPad og leste en god del ebøker på den i vinter. Det fungerte helt greit i vintermørket . Men som det alt er nevnt så er skjermen til iPad ganske kranglete i dagslys, spesielt i sollys, for den er så blank at det blir reflekser nesten samme hva man gjør. Man må ha full lysstyrke på i bakgrunnsbelysningen for å ha sjanse til å se noe og selv da kan det være trøblete. Dessuten er iPad ganske tung å holde når man bruker den som bok over lengre tid. Selv har jeg nettopp "investert" i en Kindle Paperwhite for å ha som "bok". Den er lettere å holde og så langt har jeg ikke hatt plagsomme reflekser i skjermen, men må innrømme jeg ikke har sittet ute i solen med den enda. Men den kan ikke brukes som nettbrett, så dermed mister du de andre funksjonene du ønsker deg. Kindle Fire kan fungere som nettbrett, men har ikke lest meg så veldig opp på det, siden jeg bare ville ha ren "lese-Kindle". Tror kanskje den blir litt liten til det bruket, men mulig det er bare en vanesak. Tror altså du må vurdere hvor viktig lesebrettfunksjonen er for deg, og bestemme deg ut fra det.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Kindle Fire kan fungere som nettbrett, men har ikke lest meg så veldig opp på det, siden jeg bare ville ha ren "lese-Kindle". Tror kanskje den blir litt liten til det bruket, men mulig det er bare en vanesak. Tror altså du må vurdere hvor viktig lesebrettfunksjonen er for deg, og bestemme deg ut fra det. Kindle Fire er et nettbrett akkurat som ipad, og altså like ubrukelig som ipad i sola. Anonymous poster hash: fe6c6...c4b
fruBeist Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 Hvis du skal bruke netflix en del tenker jeg at iPad mini blir i minste laget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå