Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør man dette? Har dere en dag dere liksom regner forholdets start fra? eller er dette mer noe man gjorde i tenårene? jeg er i slutten av 20 årene og har egentlig bare en periode (i fjor sommer) å regne dette fra.. Sånn ca da vi begynte å kalle oss kjærester. Ergo har vi ingen konkret jubileumsdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer. Jeg feirer dagen jeg ble sammen kjæresten min, vi har en spesifikk dag. Kjnner andre par som ikke har en dag og de ser ikke poenget med å feire.

Jeg er er midten av 20 årene.

Foreldrene mine feirer dagen de ble sammen med en god middag. Ikke hvert år, men iallfall på runde år. De har vært sammen siden 1980. Svigers derimot feirer ikke engang bryllupsdag.

Skrevet

Vi "feirer" gjerne med å lage en ekstra god middag sammen eller noe. Vi har en spesifikk dato så da er det litt hyggelig å gjøre noe ut av det, synes vi :) Men kjenner også mange som ikke feirer, uansett om det er en spesiell dato eller ikke.

Skrevet

Vi har en dag, den dagen vi "definerte" forholdet med ordet kjærester...;)

Og vi feirer! Akkurat som vi feirer datoen vi møttes, forlovelsesdagen vår, bryllupsdagen og kjærligheten generellt!:rodmer:

Helt greit at andre ikke gjør det, men ser ikke hvorfor det skulle være teit eller umodent å markere koselige dager?:)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Nei, men når vi har bryllupsdag feirer vi den gjerne med litt ekstra god mat.

Skrevet

Vi har en dag, den dagen vi "definerte" forholdet med ordet kjærester...;)

Og vi feirer! Akkurat som vi feirer datoen vi møttes, forlovelsesdagen vår, bryllupsdagen og kjærligheten generellt!:rodmer:

Helt greit at andre ikke gjør det, men ser ikke hvorfor det skulle være teit eller umodent å markere koselige dager?:)

jeg syns overhodet ikke det er teit. syns det høres koselig ut:) Jeg bare lurte på hvordan man egentlig kom fram til een dag. Men det er vel bare noe en av partene nevner en eller annen gang da og så velger man ut en dag? er ikke en så veldig rosa person så det har på en måte aldri falt meg inn å finne denne dagen. men jeg husker dagen vi møttes da! :)
Skrevet

For å være ærlig så husker jeg ikke hvilken dag vi ble sammen :sjenert:

Men vi feirer bryllupsdagen vår da:)

Skrevet

jeg syns overhodet ikke det er teit. syns det høres koselig ut:) Jeg bare lurte på hvordan man egentlig kom fram til een dag. Men det er vel bare noe en av partene nevner en eller annen gang da og så velger man ut en dag? er ikke en så veldig rosa person så det har på en måte aldri falt meg inn å finne denne dagen. men jeg husker dagen vi møttes da! :)

Hos oss var det enkelt og greit en fleip som endte med kommentaren "er vi kjærester, da?", og at den andre sa "ja, vi er jo kjærester!"...;) Så ble det en dato!

Skrevet

Vi reiser alltid på en liten utenlandstur hver årsdag. Har blitt en hyggelig tradisjon som jeg håper fortsetter! Liker at vi kan markere det litt :)

Skrevet

Vi gjorde det frem til vi giftet oss, nå feirer vi bryllupsdagen. Men, skal sies, i år har vi vært sammen i fem år, og det er jo litt spesielt for oss allikevel. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi har en dag, den dagen vi "definerte" forholdet med ordet kjærester... ;)

Og vi feirer! Akkurat som vi feirer datoen vi møttes, forlovelsesdagen vår, bryllupsdagen og kjærligheten generellt! :rodmer:

Helt greit at andre ikke gjør det, men ser ikke hvorfor det skulle være teit eller umodent å markere koselige dager? :)

Så dere feirer altså fire merkedager per år i forbindelse med forholdet?

Jaja, hver sin smak. Hadde syntes det ble litt mye for min egen del.

Skrevet

Vi feirer årsdagen vår, har gjort det hvert år siden vi ble sammen for fem år siden. Satte en dato for å ha noe å forholde oss til, syns de var veldig greit. Bestemte at fra ca da så føltes det som vi var kjærester, og da ble det sånn.

Neste år får vi bryllupsdag dagen før datoen vi ble sammen, så helt greit å samle det. Feirer ikke forlovelsesdagen akkurat, hvertfall ikke etter vi har giftet oss. :)

Gjest C4r1n3
Skrevet

Vi feirer dagen vi blei sammen (dvs, vi vet egentlig ikke hvilken dato det skjedde, så vi bare valgte en i den perioden det skjedde og den har vi feiret hvert år siden) og vi vil feire dagen vi giftet oss. Vi feirer bare med å lage en ekstra god middag (evt. kjøpe ferdigmat) med dessert/kake og koser oss sammen med en film eller noe gøy.

Gjest Funky Punk
Skrevet

For å være ærlig så husker jeg ikke hvilken dag vi ble sammen :sjenert:

Samme her. Er så vidt jeg husker hvor mange år vi har vært sammen :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Vi er oppmerksomme på datoen hvert år, men gjør lite ut av det. Kanskje en gave eller en oppmerksomhet men ingenting fast. Har vært sammen i 20 år i år... I år feiere vi det ved å reise noen dager til Amsterdam uten barn.

Anonymous poster hash: 15662...36c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt når dagen "vår" er, så nei, feirer den ikke! :fnise:

Anonymous poster hash: 91d97...acb
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke når den første dagen vår var (for å si det slik), men synes å huske den var rundt september en plass.

Anonymous poster hash: c10fa...380
Skrevet

Vi gjorde det frem til vi giftet oss, nå feirer vi bryllupsdagen. Men, skal sies, i år har vi vært sammen i fem år, og det er jo litt spesielt for oss allikevel. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Faktisk akkurat det samme for oss :) Men vi kommer nok bare til å feire bryllupsdagen :)

Skrevet

Så dere feirer altså fire merkedager per år i forbindelse med forholdet?

Jaja, hver sin smak. Hadde syntes det ble litt mye for min egen del.

5 faktisk, vi har to bryllupsdager!;) Men den andre er vel egentlig bare en unnskyldning for å pjuske litt med en blomsterkvast, favorittmiddagen til mannen o.l!;)

Jeg ser ingenting galt med å feire masse, livet er for kort til å ikke prioritere litt hurra!;)

Vi spiser ute, drar på picnic, har filmkveld, lager god mat, kjøper snop og hvert vårt blad og slapper av i armkroken... Ikke dyre gaver og turer hver merkedag, men bare en ekstra påminner om å sette av tid til å gjøre noe kjekt sammen!:)

• Liker 3
Skrevet

Vi feirer ikke i ordets rette forstand - men datoen er den datoen han sendte den første mailen til meg på Sukker. Jeg husker veldig godt jeg ringte bestevenninna mi og hyperventilerte mens jeg leste mailen for henne og avsluttet med å si at "jeg tror faen meg dette er drømmemannen"!

Ca 9 mndr etterpå flytta vi sammen, godt voksne og er gift i dag.

Vi pleier å mimre litt på denne datoen - prater litt om hvordan det var den gangen vi datet og når vi flytta sammen. Fin måte å feire på det - minne hverandre på hvor forelska vi var , og fremdeles er nå etter 6 år.

Og så lager vi kanskje et ekstra godt måltid og tar et glass vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...