Gå til innhold

katter som gjør fra seg i betongkjeller

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår flyttet vi til nytt hus, og kattene har fått kattedoen sin på vaskerommet i kjelleren. Kjelleren er uinnredet, slik at det er vanlig betongkjeller.

Men, for et par uker siden begynte kattene å gjøre fra seg på selve gulvet rundt om på vaskerommet. Har skrubbet der de har gjort fra seg, både med grønnsåpe, klorin og eddik. Ingenting nytter. De gjør fortsatt fra seg der.

Kattedoene har fått nytt rom, på et gjesterom nå. Og jeg har sett at de begge har brukt hver sin do der flere ganger, men fortsatt hvis de får anledning til å snike seg ned på vaskerommet, så finner jeg alltid en overraskelse i form av avføring eller tiss.

Hva skal jeg gjøre for at de slutter? Vil det hjelpe å sette matskåler rundt om i rommet?

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

da må du enkelt å greit sørge for at den døra er lukket.

matskåler KAN hjelpe, men enten så velger de å gjøre fra seg der, eller spise der så det er 50/50 sjangs for at det funker

har du en do til hver katt?

sett evt flere doer nede i kjelleren selv om det er bortkasta penger

Skrevet

da må du enkelt å greit sørge for at den døra er lukket.

matskåler KAN hjelpe, men enten så velger de å gjøre fra seg der, eller spise der så det er 50/50 sjangs for at det funker

har du en do til hver katt?

sett evt flere doer nede i kjelleren selv om det er bortkasta penger

Har en do til hver katt ja :)

Døren ned til kjelleren er ødelagt, så får kjøpe ny og sette inn da også.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Har en do til hver katt ja :)

Døren ned til kjelleren er ødelagt, så får kjøpe ny og sette inn da også.

kanskje best det ja :) jeg veit selv hvor irritert man blir når man må gå å tørke opp etter katten hele tiden :)

håper det ordner seg for dere :)

kan være noe med lukten i selve kjelleren å som gjør at de føler at de må markere osv :)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Har ikke prøvd, men vurderer det.

kan ikke skade å forsøke :) har ikke prøvd selv men har snakket med folk som sier det fungerer :)

Skrevet

Er det åpent ut slik at også andre katter kan komme inn, eller sjanse for at andre katter har vært der tidligere? Da kan det være at de har trang til å markere der. Ellers er det dessverre vanskelig å få bort all lukt i et betonggulv, og har de først fått lukten sin der, har de som kjent en sterkt trang til å fortsette.. ;) Jeg tror det må bli ny dør eller event. å sette en do ned dit.

Skrevet

Er det åpent ut slik at også andre katter kan komme inn, eller sjanse for at andre katter har vært der tidligere? Da kan det være at de har trang til å markere der. Ellers er det dessverre vanskelig å få bort all lukt i et betonggulv, og har de først fått lukten sin der, har de som kjent en sterkt trang til å fortsette.. ;) Jeg tror det må bli ny dør eller event. å sette en do ned dit.

Har aldri vært dyr der tidligere, de gamle eierne har aldri hatt dyr. Men det er merkelig at det er kun hunnkatten som gjør fra seg mest, ikke hannkatten.

Kattedo har stått der hele tiden, men på et tidspunkt fant dem ut at de heller ville bruke gulvet.

Skrevet

IKKE VASK MED KLORIN.

Da tror katten at noen har markert der og vil tisse samme sted. Kan nesten garantere at det er derfor de fortsetter, la de få en følelse av at de "eier" kjelleren.

Katter tisser ofte inne hvis de er stresset og føler reviret er invadert. Du må gi den litt tid, flytting er vanskelig for den.

Skrevet

Aha! Derfor de er ekstremt kosete hver gang jeg har brukt klorin å vaske med på ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...