tonelise10 Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 I morgen skal jeg lage meg skikkelig og ekte fiske suppe. Denne skal det ikke være fra pose til noen Toro eller hva enn de nå heter. Nei, denne gangen skal det være ekte vare hele veien og helst smak av Sørlandet. Hvordan kan en lage verdens beste fiskesuppe? Hva vil du putte opp i? Hvordan skal en få den til å smake "Sørledinging"? Gode forslag mottas med stor takk
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 Hemmeligheten i en god suppe ligger i kraften og den koker du på hvitløk, sjalottløk, hvitvin og blåskjell. Forøvrig skriver du fjasete. Anonymous poster hash: d820c...6aa
Alvina Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 (endret) Har man ikke tenkt å gjøre det komplisert, har jeg en enkel grunnoppskrift. Kjøp en hel laks, helst med hode. Trekk ryggfinner og hode og filet, ta ut fisken og ha i en ildfast form, sett over folie og inn i komfyren på ca 70 grader. Bruk kraften og ha i grønnsaker du har eller du velger. 3-5 gulrøtter 1 løk kun et fedd hvitløk om du vil ha i det par tre dl finhakket bredbladet persille 3-5 poteter Strimlet hodekål, par tre deciliter en bit sellerirot 1-2 rød paprika Par stilker stangselleri Salt og pepper Fløte (en pakke) En dæsj med sitron Hvilke grønnsaker velger man selv, men la de koke i kraften, server suppen ved siden av fisken som du har lagt i komfyren på 70 grader. Ellers er det et godt tips å ikke kaste rekeskall før man har kokt kraft av de. Men er det ikke planlagt er det bare å gå til en fiskehandler og be om å få en hel fisk, evt be de dele med ryggfinn og hode osv. Du kan også ha i steinbitfilet. Fisken tåler å stå i komfyren mens grønnsakene godgjør seg i kraften. Server fisk og suppe adskilt. Det smaker nydelig. Jåleri med blåskjell om man får tak i - er egentlig jåleri, men kan også ha i blåskjell (ferdig renset) enten i selve suppen eller ved siden av. Hvitløksbaguetter og meierismør og sitronskiver. (jeg har ikke skrevet ned noen oppskrifter, men har laget dette før. Ikke ha i for mye salt, det dreper smaken) Og jordbær til dessert. Endret 1. august 2013 av Alvina
Djungelvrål Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Kok kraft på fiskehode, gulrot, purre og pepperkorn. Så lager du hvit saus av smør melk og mel og har i en fløteskvett. Spe ut med krafta og ha i de grønnsakene du vil, fisken skal bare trekke i suppa de siste 10 minuttene. Voila!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 Fiskesuppe... Anonymous poster hash: 36e46...033
Djungelvrål Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Fiskesuppe... Anonymous poster hash: 36e46...033 Anonym bruker i fiskesuppetråd....... 1
Alvina Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Anonym bruker i fiskesuppetråd....... Tenkte det samme, håper det kun er en kvalm ab her inne på kg - men nå ser det faktisk ut som vi har skremt h¨n bort da.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #8 Skrevet 1. august 2013 Fiskesuppe... Anonymous poster hash: 36e46...033 JEG EEEEELSKER FISKESUPPE!!!!!!! :-) DET ER MYE BEDRE ENN HAMBURER OG ALT ANNET. TENK F.EKS. KJØPER DU EN BACKENPØLSE PÅ BENSINSTASJON SÅ FÅR DU NOE SOM STEKT I EGET FETT. DA BLIR JEG KVALM Anonymous poster hash: d81dc...d88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå