Gå til innhold

Flytte til Spania...

Mel-anie

Anbefalte innlegg

Har seriøse planer om å flytte til syd-Spania neste høst. En stooor drøm i mange år !!!

Nå etter 11. mars, og tog-tragedien i Madrid, og all terrortrussel, er jeg neimen ikke sikker lenger.

Noen her inne med tanker rundt dette?

Kanskje noen i samme båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spania må jo være noe av det tryggeste stedet å være nå. Nå har det jo vært terror der, og andre steder er etter min mening utsatt for langt større trusler.

Og så synes jeg prinsipielt ikke at man skal la seg skremme og forhindre av terror, da har jo terroristene allerede vunnet litt.

Jeg synes ihvertfall ikke du skal bruke terrorisme som argument for å ikke dra. Spania er et deilig land å bo i. Ikke la den muligheten gå fra deg.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Piglet. dessuten kan man ikke gå rundt og frykte terrorangrep, uansett om det er i Spania eller ikke, tenk hvor tullete vi alle hadde blitt da. lykke til i Spania :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for det, Lilleputt.

Lagt opp reiserute for sommeren. Da går turen først til Malaga. Deretter Irland og Skottland. Herlig!! Gleder eg masse!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Heihei!

Du er ikke den eneste som gaar rundt med flytteplaner :)

Etter 5 mnd her nede, vil jeg jammen ikke hjem til Norge...

Tror ikke faren med terror er over ennaa, siden de har funnet flere bombe-funn etter tog-bombingen, men naar det er sagt saa tror ikke jeg soer-spania er farligste plassen aa befinne seg...

(Ser du tilbake paa tidligere bomber og bombefunn, saa er det enkelt aa se at det er Madrid de er ute etter, og tog-linjen til Sevilla...)

Trass i terroren, saa foeler jeg meg veldig veldig saa trygg her jeg sitter..... :)

-jeg sier bare....flytt flytt flytt....saa kommer kanskje jeg etter om noen aar! :)

Clea - España, mi amor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vår egen Prinsesse Martha og Ari Behn flytter jo til New york etter det som skjedde der, så hvorfor skulle ikke du kunne flytte til spania.

Tror ikke det er trygt noen plasser i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten det er tryggere i store deler av Spania, enn f.eks. London. London har jo hatt IRA de siste tiårene, uavhengig av Al-Qaida etc. På den annen side, hadde nok ikke flyttet til Baskerland eller andre steder hvor ETA har vært kjent for å være aktive.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Terrortrussel er det snart over hele verden. Så hvor skal man bo?

Mye er farlig, om du bor i Oslo så er det en utrygg by om en tenker på kriminaliteten og hva man kan bli utsatt for der.

Jeg var i Bankok og følte meg utrygg der. Er vel tryggeste storbyen man kan ferdes i, der topper Oslo motsatt.

nå var det trerror du spurte etter, men du må gjøre hva du føler.

Skal du tenke på hvor det er tryggest / farligst da er jeg redd du blir sittende hjemme i din egen stue der du er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...