Gå til innhold

Velg god fotograf:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Nå er min dag over, og vi hadde den mest fantastiske dagen vi kunne tenke oss! Det ble drømmedtyllupet vårt, og alt var perfekt!!

Men tenkte å komme med en liten erfaring: Bryllupsdagen går utrolig fort! Og det er veldig mange inntrykk gjennom hele dagen. Vi hadde lagt en del penger i å ha fotograf med oss hele dagen. Og det er jeg SÅ glad for!! Det gjør at vi kan gå gjennom hele dagen i fantastiske bilder og huske alt. Så et tips til dere som planlegger: ikke la fotografen være der dere sparer inn:) og brukt tid på å finne en med det uttrykket dere ønsker:)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å høre at det var verd alle pengene! Vledig glad for at vi skal ha fotograf hele dagen :)

Skrevet

Det er godt å høre at det er verdt å prioritere dette :)

Hva med film, hadde dere noen til å filme? Hvis ikke, er dette noe dere savner? Vi lurer på om dette er noe vi skal vurdere eller ikke.

Gjest Adriane
Skrevet

Fotograf er noe av det vi har lagt mest penger i, og mest tid å researche på forhånd :)

Ang filming Ella1981: vi hadde lyst til å få filmet vielsen iallfall, men har ikke klart å finne noen til å filme. Så da blir det nok dessverre ingenting. Jeg vet ikke ennå om det vil bli et savn, men så lenge det blir mange bilder fra vielsen, så tror jeg at det ikke føles som så altfor stort savn at ingen filmer.

Skrevet

Enig. Derfor brukte vi også en god del penger på fotograf.

Vi filmet også hele bryllupet og er ekstremt glad for dette i etterkant. Ble filmet av en som var meget flink, og samme med bildene ble det en fin helhet. :)

Mvh Yvnne :heiajente:

Gjest Kiara!
Skrevet

Helt enig selv om vi gikk for en veldig billig løsning!

Vet ikke helt hvordan vi fikk det til egentlig, men heldige var vi med fotografen hvertfall! Utrolig gøy å ha minner fra hele dagen, bilder av alle gjestene, taler, de små øyeblikkene som jeg ikke fikk med meg, hunden som bjeffer og slør som blir hengt der det passer! Det er en sann glede å se på bildene over bryllupet, og det gir meg faktisk frysninger på en god måte. :)

Så er jeg litt glad for at vi prioriterte gjestene og ikke bare bilder av oss. Det gjør at festen føles levende igjen! Satt det sammen til et slideshow med musikk å det var noe helt annet å se på. :)

Vi fikk vielsen vår filmet av en gjest for å kunne vise det til de som ikke var der. Veldig spent siden jeg var litt champagne brisen og veldig svevende, kan nok bli litt flaut, men den er nå filmet. Jeg hadde klart meg med bildene når jeg nå vet at det er så mange, men mamma ville også ha musikken. Blir en smaksak.

Gjest Kiara!
Skrevet

Talene skulle jeg ønske var filmet forresten! De som har mulighet til det burde huske på det. Trenger jo ikke være mer enn at man setter opp et kamera på et stativ. :)

Skrevet

Fotograf er noe av det vi har lagt mest penger i, og mest tid å researche på forhånd :)

Ang filming Ella1981: vi hadde lyst til å få filmet vielsen iallfall, men har ikke klart å finne noen til å filme. Så da blir det nok dessverre ingenting. Jeg vet ikke ennå om det vil bli et savn, men så lenge det blir mange bilder fra vielsen, så tror jeg at det ikke føles som så altfor stort savn at ingen filmer.

Vi skal gifte oss i utlandet og ha den nærmeste familien sammen med oss der. Men har tenkt å ha fest her hjemme i etterkant for venner og kollegaer. Da har vi tenkt til å vise opptak fra vielsen, så jeg har veldig lyst til å leie inn en proff til å filme. Koster ca 3000,- men det synes jeg det er verdt. Da har vi jo vielsen bevart for bestandig :)

Skrevet

Talene skulle jeg ønske var filmet forresten! De som har mulighet til det burde huske på det. Trenger jo ikke være mer enn at man setter opp et kamera på et stativ. :)

Mamma filmet faktisk vielsen og alle talene, endelig fikk jeg glede av at hun går rundt og filmer i tide og utide :fnise: vi er veldig glade for at vi har hele vielsen på film, for jeg husket ganske lite og det var fint å se når vi gikk opp kirkegulvet osv. Så få noen til å filme, er nå mitt råd :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Mamma filmet faktisk vielsen og alle talene, endelig fikk jeg glede av at hun går rundt og filmer i tide og utide :fnise: vi er veldig glade for at vi har hele vielsen på film, for jeg husket ganske lite og det var fint å se når vi gikk opp kirkegulvet osv. Så få noen til å filme, er nå mitt råd :)

Det samme sa jeg etterpå angående den gjesteboka jeg irriterte meg grønn over som var med underveis. Men etterpå var de hilsenene veldig fine å ha!

Mødre! :ler:

Gjest -Marla-
Skrevet

Mens vi ikke hadde fotograf i det hele tatt, og fikk enormt mange fine bilder ved å få tilsendt gjestenes bilder (og filming, helt enig i at filming av vielse og taler er gull verdt!). Jeg ble litt overrasket over hvor mange fine bilder vi fikk, selv om vi ikke hadde profesjonell fotograf. Men ønsker man mer kunstneriske bilder er selvfølgelig fotograf sikkert lurt.

AnonymBruker
Skrevet

Mens vi ikke hadde fotograf i det hele tatt, og fikk enormt mange fine bilder ved å få tilsendt gjestenes bilder (og filming, helt enig i at filming av vielse og taler er gull verdt!). Jeg ble litt overrasket over hvor mange fine bilder vi fikk, selv om vi ikke hadde profesjonell fotograf. Men ønsker man mer kunstneriske bilder er selvfølgelig fotograf sikkert lurt.

jeg tror sånt er veldig avhengig av hva man selv ønsker og ser etter i bildene. Jeg har forelsket meg helt i de virkelig dyktige heldagsfotografene som Jan Ivar Vik, Moment studio og Henrik Beckheim (og mange andre). Jeg tror ikke en eneste av gjestene våre hadde klart å ta bilder som er i nærheten både når det gjelder å fange øyeblikk og atmosfære, ta visuelt flotte bilder eller det rent fototekniske. For min del er dette såpass viktig å sitte igjen med at jeg er villig til å bruke mye penger på det. Det er liksom ikke bare minner fra dagen, jeg vil ha noe som er flott å se på i seg selv. Men det er MEG - for andre kunne det sikkert vært penger rett ut av vinduet. Og jeg ser jo det er morsomt å ha bilder som gjestene selv har tatt, det viser jo hva de har oppfattet som morsomt/viktig/spesielt/etc. Så jeg håper i grunn vi får noen sånne etterpå også :)

Anonymous poster hash: 69c68...32f

Gjest Kiara!
Skrevet

Vi hadde en proff-amatør ingen kunstneriske krumspring underveis. Ser jo at han har forbredt seg godt, gjorde hvertfall en kjempejobb!

Jeg trodde ikke det var verdt så mye som jeg faktisk synes i ettertid. :)

Skrevet

Vi har valgt å ha fotograf hele dagen, eller dvs 12 timer. Nå er nok jeg litt over snittet opptatt av det iom det er jobben min, men noe annet var ikke aktuelt. Fikk ikkeførstevalget vårt på fotograf, men de vi har valgt er veldig flinke. Film klarer vi oss godt uten, jeg blir veldig selvbevisst nårfolk filmer.

Gjest Adriane
Skrevet

jeg tror sånt er veldig avhengig av hva man selv ønsker og ser etter i bildene. Jeg har forelsket meg helt i de virkelig dyktige heldagsfotografene som Jan Ivar Vik, Moment studio og Henrik Beckheim (og mange andre). Jeg tror ikke en eneste av gjestene våre hadde klart å ta bilder som er i nærheten både når det gjelder å fange øyeblikk og atmosfære, ta visuelt flotte bilder eller det rent fototekniske. For min del er dette såpass viktig å sitte igjen med at jeg er villig til å bruke mye penger på det. Det er liksom ikke bare minner fra dagen, jeg vil ha noe som er flott å se på i seg selv. Men det er MEG - for andre kunne det sikkert vært penger rett ut av vinduet. Og jeg ser jo det er morsomt å ha bilder som gjestene selv har tatt, det viser jo hva de har oppfattet som morsomt/viktig/spesielt/etc. Så jeg håper i grunn vi får noen sånne etterpå også :)

Anonymous poster hash: 69c68...32f

Det er der jeg også er, at jeg forelsket meg hodestups i bildene til Terje Aamodt, Jan Ivar Vik, Henrik Beckheim med flere. Som deg handler det om det å fange øyeblikkene og atmosfæren, visuelt flotte bilder, fototeknikk og god redigering. Det å ha et kunstverk på veggen, som i tillegg er bilde fra bryllupet. Nå var ingen av disse gutta ledige på vår dato, men vi fikk tips fra flere av de om ei veldig dyktig dame, Mona-Lisa T. Så vi har stor tro på at vi vil få veldig mange bra bilder :jepp:

Jeg håper også på mange bilder fra gjestene, som også forteller en historie om hva de følte var viktig å ta bilder av - så om vi får mange nok bilder, håper jeg på å kunne lage et album med "gjestebilder" og et med fotografbilder.

Skrevet

Jeg ville jo ha Jonas Peterson, og siden han var opptatt og ingen andre i verden er like flinke så valgte vi noen jeg kjenner. Vi kikket også på omtrent alle i Norge føltes det som, og det er mange flinke, men det er jo absolutt en smakssak. Jan Ivar Vik var en av favorittene, men likte snapshotsene bedre enn "takkekortbildene". Terje Aamodt hadde for fargesterke bilder. Henrik Beckheim er for reklame i stilen. Moment og Studio Vest er litt for klassiske og feminine. Og sånn holdt vi på, haha :)

Skrevet

Dere som sier at dere har lagt mye penger i fotograf, kan dere si ca hvor mye?
Har veeeeldig lyst på fine bilder ;)

AnonymBruker
Skrevet

Heldagsfoto, 10 timer, alle rettigheter til bildene i etterkant: 25.000

Anonymous poster hash: cfbb4...ed5
Gjest Kiara!
Skrevet

Det er på de oppstilte bildene jeg føler hobbyfotografene kommer for kort. Der skulle jeg gjerne ønske at vi hadde hatt en med med erfaring. Bildene vi fikk var kjempefine, og absolutt det vi var ute etter, men når de to som skal fotograferes ikke har den fjerneste anelse om hvordan en skal stå/ikke stå blir det utfordrende. Det fototekniske er helt perfekt! :)

Så for alle andre som også skal ha fotograf hele dagen tenk også på takkekort bildene eller bildene man evt skal ha på veggen. Noen ting kommer bare av erfaring å av å ta mange bilder av brudepar. :)

Men vi la strengt talt veldig lite bilder ned i det hele, så har vi også en tenåring som er snapchat hekta som har tatt maaaaaaaaaaassse bilder før-under-etter som vi kan ta av å supplere med. :)

Skrevet

Takk for eksempel på pris! Ser det fort blir nærmere 30.000 for en dag ja.

Får se om vi synes det er nødvendig eller om det strengt tatt holder med vanlig bryllupsfotograf for noen timer etter vielsen for å få noen offisielle fine bilder, og så supplere med hobbyfotograf-bilder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...