AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Hvor lang tid tar det før dette er ute av kroppen igjen? Jeg er desperat etter å ha kontroll på vekta, og blir gal hver gang jeg ser et bestemt tall på vekta.. Hadde spist en salt middag før dette, og ble veldig tørst. Gikk opp en kilo bare pga middagen, så ikke gøy å gå enda en kilo opp rett etter det. Er nesten sånn at jeg ikke vil spise imorra før jeg har nådd en akseptabelt vekt igjen. Ja, jeg vet jeg er helt gal.. Anonymous poster hash: c5bb0...f0c
Gjest Mundane Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Veie seg etter å ha spist/drukket er like dumt som å holde maten i handa mens du står på vekta. Oi jeg veier 1 kilo mer! Skal aldri holde mat igjen!!! 5
Gjest bustyvel Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Du høres litt syk ut, TS. Veier du deg så ofte at du ser oppgangen etter måltid og drikke, så synes jeg kanskje du har et for anstrengt forhold til kiloene... 10
OPIgirl Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 Og jeg som trodde vann var vektløst Vann er ikke vektløst i seg selv. Hell en liter vann i et litermål og se hvor mye det veier. 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Vann er ikke vektløst i seg selv. Hell en liter vann i et litermål og se hvor mye det veier. Jeg tror (håper) kråkefjas var ironisk "Alle" vet jo at vann ikke er vektløst. TS: Det blir borte når du tisser og svetter det ut. Vann har ikke kalorier, så du legger ikke på deg. Skaff deg heller hjelp, det høres ut som om du trenger det. Anonymous poster hash: 16cba...6df 6
kråkefjas Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Vann er ikke vektløst i seg selv. I seg selv?
OPIgirl Skrevet 1. august 2013 #8 Skrevet 1. august 2013 I seg selv? Forstod du ikke svaret mitt du da? Hva var det med svaret mitt du ikke fikk med deg?
kråkefjas Skrevet 1. august 2013 #9 Skrevet 1. august 2013 Forstod du ikke svaret mitt du da? Hva var det med svaret mitt du ikke fikk med deg? Du skriver at det ikke er vektløst i seg selv. Så da lurer jeg på i hvilke kombinasjoner det er. 1
OPIgirl Skrevet 1. august 2013 #10 Skrevet 1. august 2013 Du skriver at det ikke er vektløst i seg selv. Så da lurer jeg på i hvilke kombinasjoner det er. At man blir vektløs i vann.
kråkefjas Skrevet 1. august 2013 #11 Skrevet 1. august 2013 At man blir vektløs i vann. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm, nei. Det blir man ikke 3
OPIgirl Skrevet 2. august 2013 #12 Skrevet 2. august 2013 Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm, nei. Det blir man ikke Er du dum eller gjør du deg dum? 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #13 Skrevet 2. august 2013 Hvor lang tid tar det før dette er ute av kroppen igjen? Jeg er desperat etter å ha kontroll på vekta, og blir gal hver gang jeg ser et bestemt tall på vekta.. Hadde spist en salt middag før dette, og ble veldig tørst. Gikk opp en kilo bare pga middagen, så ikke gøy å gå enda en kilo opp rett etter det. Er nesten sånn at jeg ikke vil spise imorra før jeg har nådd en akseptabelt vekt igjen. Ja, jeg vet jeg er helt gal.. Anonymous poster hash: c5bb0...f0c Haha, syke menneske, kom deg til lege... Forstår du ikke forskjellen på vannvekt og fettvekt? Anonymous poster hash: 6867a...2ea 1
Teriyaki Skrevet 2. august 2013 #14 Skrevet 2. august 2013 (endret) Vei deg fredags morgen (da har kroppen gjerne kvittet seg med evt. overskudd etter helgen som var) om morgenen etter du har vært på do, og uten klær. Da får du riktig vekt, men ta også med i betraktning om du har spist et tungt måltid kvelden før. Å bli hysterisk fordi du har gått opp 1 kg ved å drikke 1L vann er ikke sunt, ikke minst veldig lite rasjonelt. Du vet godt at du ikke legger på seg av vann, at det bare er innholdet i magesekken/tarmen som fører til den ekstra vektøkningen. Hvis dette er måten du tenker på i det daglige, så kan det kanskje være lurt å skaffe seg litt hjelp, da det der vitner om en som har/er på vei til å få spiseforstyrrelser. Spesielt når du sier at du trenger å ha kontroll på vekten. Det kontrollbehovet er et klassisk tegn på spiseforstyrrelse. Edit: Det beste er selvsagt å la være å veie seg i det hele og det store. Bare spis normal, sunn kost og hold deg aktiv. Da er ikke vekta så nøye så lenge du er normalvektig. Endret 2. august 2013 av Teriyaki
kråkefjas Skrevet 2. august 2013 #15 Skrevet 2. august 2013 Er du dum eller gjør du deg dum? Nei, det er ikke jeg som påstår man er vektløs i vann. 1
Teriyaki Skrevet 2. august 2013 #16 Skrevet 2. august 2013 Nei, det er ikke jeg som påstår man er vektløs i vann. Man får følelsen av å være vektløs. Derfor bassengtrening er veldig gunstig for bl.a. overvektige og gravide. Men det skjønte du nok, du bare kverulerer.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #17 Skrevet 2. august 2013 Jeg tror (håper) kråkefjas var ironisk "Alle" vet jo at vann ikke er vektløst. TS: Det blir borte når du tisser og svetter det ut. Vann har ikke kalorier, så du legger ikke på deg. Skaff deg heller hjelp, det høres ut som om du trenger det. Anonymous poster hash: 16cba...6df Du vet vel at en 45-minutters konsultasjon hos psykolog tilsvarer 350 kcal? Hvis man ikke begriper at 1 liter vann veier 1 kg og ikke begriper at man likevel trenger vann for i det hele tatt å kunne overleve, ja da vet ikke jeg hva som nytter. Anonymous poster hash: a40a4...d6a 2
Wonderbitch Skrevet 2. august 2013 #18 Skrevet 2. august 2013 TS- jeg tror du er litt for besatt av at vekten skal vise "riktig" tall. Om du spiser en kilo godis eller en kilo vann går du opp like mye uansett. (en kilo) Forskjellen er at noe av godteriet blir sittende på kroppen, mens allt vannet forsvinner. Du kan drikke så mye vann du bare vil uten å legge på deg- men så lenge vannet er inne i kroppen din kommer du til å veie mer;-)
Charmander Skrevet 3. august 2013 #19 Skrevet 3. august 2013 Når jeg leser noen tråder på KG føler jeg meg nesten som Einstein. 1
Gjest Bond Skrevet 3. august 2013 #20 Skrevet 3. august 2013 kjære trådstarter, Det ser som om du sliter med ganske ekstreme tanker ift kosthold og vekt. Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS (http://www.iks.no/tilbud/"), 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Hilsen, Bond, adm
Anbefalte innlegg