AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 Alle rundt meg , familie og venner sier jeg er altfor tynn og må legge på meg.. Selv føler jeg at jeg godt kunne tatt av noen kilo til. Problemet er at jeg er 176 cm høy og veier 55,4 kilo noe som tilsvarer til undervekt. Selv føler jeg at jeg ikke er noe spesielt tynn. Dermed fortsetter jeg å trene og spise sunt og kalorifattig mat. Mamma sier jeg ser syk ut slik som jeg ser ut nå. Jeg er tynn de aller fleste steder , men på på magen er det litt fett igjen. Spørsmålet mitt lyder som følger: har jeg en fare for å utvikle en spiseforstyrrelse? Alle rundt meg sier at jeg må legge på meg , men jeg selv mener jeg har godt av å gå ned noen kilo... Anonymous poster hash: c6d1a...db1 Anonymous poster hash: c6d1a...db1
frustrertjente10 Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 (endret) Skal sies at jeg er en jente på 17 år. Endret 1. august 2013 av frustrertjente10
Gjest *MaggieQ* Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Sulter du deg selv? Nekter du deg alltid "kosemat"? Får du dårlig samvittighet om du spiser fettrik mat og raske karbs? Synes du selv at du er tykk? Om du tenker i disse baner så har du en farlig tankegang som kan utvikle seg til spiseforstyrrelser om du ikke allerede har utviklet det til en viss grad. Veien til anoreksia er kort derfra. Du er veldig ung og vekta di burde ikke ta opp så mye av tiden din. Anoreksia og depresjon går hånd i hånd og at du allerede kan være på vei dit er fryktelig trist og unødvendig. Fokuser heller på at du er ung, frisk, sterk og har hele fremtiden foran deg. Og spis sunt og ha en aktiv livsstil, men ikke fokuser på vekta. Du har bare en kropp; ta vare på den. Ødelegger du den er det ingen vei tilbake og underernæring kan føre både til hjerteinfarkt, mangelsykdommer(beinskjørhet, nyresvikt etc) Snu tankegangen før det er for sent. 1
Gjest Ghostwhisperer Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 Skjønner bekymringen fra familie og venner, du virker jo å være litt i minste laget med tanke på vekten i forhold til høyde. Men for all del, alle er forskjellige og kanskje du ser normal og sunn ut. Men må si meg enig med MaggieQ, er tankegangen slik hun skrev er du på farlige veier. Jeg har vært der selv og kan absolutt bekrefte at det er et helvete å komme ut av om du først har viklet deg inn i det. Ikke bekymre deg for hva vekta viser, ikke tenk aaaltfor mye over hva du spiser. Kos deg med mat og trening, ikke gjør noe drastisk fordi du er redd for å legge på deg. Undervekt er jo like farlig som overvekt. Det er ikke så farlig med hva du spiser, men spis lite og ofte og vær i normal fysisk aktivitet. Jeg er veldig sikker på at du er mer enn pen nok som du er, ikke ødelegg kroppen din er du snill. Vær stolt av den som den er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå