AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Jeg er førstegangsgravid og har laget en liste over utstyr. Syns det blir så mye, men det er kanskje normalt. Noen som vil se på lista, og si om det er mye eller noe som mangler, eller noe jeg kan vente med? Seng 1 Madrass 1 Madrasstrekk 1 Dyne 1 Høie sengetøy 3 Sengehimmel 1 Sprinkelbeskytter 1 Lammeskinn 1 Til stell Stellekommode 1 Badehåndkle med hette 2 Babyhåndkler 3 Vaskekluter 15 Babyolje 1 Kremer 1 Engangs vaskekluter i papir 1 Våtservietter 1 Gulpekluter 15 Febertermometer 1 Ut på tur Bilsete 1 Vogn 1 Vognpose 1 Laken til vogn 2 Regntrekk til vogn 1 Myggnetting til vogn 1 Annet Koseteppe 1 Tepper 3 Høystol 1 Smokker 5 Flasker 3 Flaskekoker 1 Babycall 1 Babybok 1 Uro uten lyd 1 Vippestol 1 Leketeppe 1 Lekegrind 1 Babygym 1 Bamse 1 Total Dette er uten klær, og småting til rommet. :-) Anonymous poster hash: 7ce14...e70
absinthia Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Babyen klarer seg fint uten høystol i minst 6 måneder, så den trenger du ikke å stresse med. For min del synes jeg at flaskekoker bare er tull, er like greit å koke flasker, om man ammer blir det uansett lite flaskebruk. Jeg hadde nøyd meg med å kjøpe 10 gulpekluter og to håndklær, samt ikke så mange vaskekluter. Man får ofte tepper i gave også.- Minstemann fikk 5 tepper og jeg hadde tatt vare på 4 etter de andre barna... Håndklær og vaskekluter har jeg fått i gave til hvert barn og om man ser at man får litt for lite, så er det jo ikke noe problem å kjøpe en ekstra da. Om man kjøper ny vogn, følger ofte regntrekk og myggnetting med. Hadde ikke brydd meg om å kjøpe mer enn to smokker, det er ikke sikkert at barnet liker å bruke sutt, dessuten er de ufattelig raske å koke. Så selv om barnet skulle like det, trenger du strengt tatt ikke fler før du ser hvordan det går. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Flaskekoker tenkte jeg var tull og, men det var jo selvfølgelig en ting samboer så når vi var i butikken da, og sa vi kunne kjøpe for den var det bare 350 for. Tenkte la han bestemme den ene tingen, hehe. Skal prøve amme ja, men er det ikke greit å ha melka i flaske noen ganger? Har ikke peiling jeg. Okey da tar jeg tipset ditt å kjøper bare ti gulpekluter og to håndklær, så det antallet på en eller annen liste på nette, syns det hørtes mye ut jeg også. Og som du sier, det er jo bare å kjøpe fler om man trenger. Butikkene er jo fortsatt der. Ja det følger med myggnett og sånn i prisen? Ikke vært sikker på det, men da går det under budsjettposten vogn. Smokker må jeg innrømme at det er jeg selv som vil ha, eller det er jo til babyen, men det er jo såååå mange søte smokker. :-) Tusen tusen takk for innspill:-) Gleder meg masse:-) og elsker jo også å planlegge da...... Anonymous poster hash: 7ce14...e70
charactouy Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 To sprinkelbeskyttere i tilfelle gulp eller andre uhell, de bruker mer enn en dag på å tørke.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 Flaskekoker tenkte jeg var tull og, men det var jo selvfølgelig en ting samboer så når vi var i butikken da, og sa vi kunne kjøpe for den var det bare 350 for. Tenkte la han bestemme den ene tingen, hehe. Skal prøve amme ja, men er det ikke greit å ha melka i flaske noen ganger? Har ikke peiling jeg. Anonymous poster hash: 7ce14...e70 I blant er det kjekt å pumpe melk og la mannen gi babyen melk på flaske, er jo stas for han, og noen produserer så mye melk at de ikke vil hive melka i vasken. Jeg syns at lista di er greit. Hvis babyen blir født om vinteren så husk varmere klær, gjerne ull, og kanskje en bilstolpose. Anonymous poster hash: e47cc...134
absinthia Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Flaskekoker tenkte jeg var tull og, men det var jo selvfølgelig en ting samboer så når vi var i butikken da, og sa vi kunne kjøpe for den var det bare 350 for. Tenkte la han bestemme den ene tingen, hehe. Skal prøve amme ja, men er det ikke greit å ha melka i flaske noen ganger? Anonymous poster hash: 7ce14...e70 Jo det er veldig greit å ha et par flasker tilgjengelig, men det er ikke sikkert de blir brukt mer enn i perioder, det er også derfor at en flaskekoker lett blir en dings som bare står og tar opp plass. Hadde ikke særlig peiling da jeg fikk mitt første barn, så jeg hadde en haug med flasker ( arvet noen, da vi hadde småsøsken på 4 og 7 år) som etterhvert bare ble i veien, siden de ikke ble brukt. Kjøpte et par andre ting som var helt bortkastet, blant annet en sammenleggbar bag som man kunne ha både baby og stellesaker i , samt slå den ut og bruke den som stellematte - helt bortkastet, ble brukt kanskje tre ganger tilsammen i løpet av to barn.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Ja da kjøper jeg bare ett par flasker. Det jeg hadde tenkt , ikke vits å kjøpe for mange. Så kan man kjøpe mer om man trenger. Har ikke tenkt å kjøpe bilstolpose. Kjøper til vogna. Men bilen er jo varm, ikke så gammel bil vi skal kjøpe oss. Og da er det vel bare å ha tepper eller en kjøredress på babyen, på han:-) Anonymous poster hash: 7ce14...e70
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #8 Skrevet 1. august 2013 Ang babyolje; mange oljer inneholder parabener.. Kjøp jordnøttolje, kan brukes i badekar Anonymous poster hash: ec745...cd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå