Hjarte Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Har du opplevd det å lytte til en sang som du liker godt, men som har deler som rett og slett ødelegger litt av gleden ved lyttingen? Med deler så tenker jeg på f.eks instrumentbruk, tekst, og lignende. Jeg kan begynne med å nevne Bowie sin "Let's dance". Jeg liker godt teksten, og refrenger synes jeg er veldig fengende. Det som ødeleger for meg er at refrenget bygger seg opp til noe som man håper blir et høydepunkt, men så tar det aldri helt av. Det kommer bare noen lyder fra en synth, og noe treg synging før neste refreng begynner. http://www.youtube.com/watch?v=ktdQiODWt84 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Har du opplevd det å lytte til en sang som du liker godt, men som har deler som rett og slett ødelegger litt av gleden ved lyttingen? Med deler så tenker jeg på f.eks instrumentbruk, tekst, og lignende. Jeg kan begynne med å nevne Bowie sin "Let's dance". Jeg liker godt teksten, og refrenger synes jeg er veldig fengende. Det som ødeleger for meg er at refrenget bygger seg opp til noe som man håper blir et høydepunkt, men så tar det aldri helt av. Det kommer bare noen lyder fra en synth, og noe treg synging før neste refreng begynner. http://www.youtube.com/watch?v=ktdQiODWt84 Haha! HELT enig! Digger Bowie men har tenkt det samme siden jeg fikk Let's Dance-kassetten(!) til jul i 1983 Vet at jeg har reagert på flere sanger med irriterende deler men kommer ikke på dem her og nå. Anonymous poster hash: dffd2...cff
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Jeg synes Jonas Fjeld sin Engler i Sneen er en så vakker låt, men refrenget er så vanvittig mye dårligere enn verset. Bruker ofte å spole forbi refrenget. Anonymous poster hash: 75db7...816 1
Gjest Fiolett Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 "F*ck you" med Cee Lo Green. I utgangspunktet liker jeg jeg-bryr-meg-ikke-holdningen, men så kommer den sutrete bridgen og ødelegger hele sangen.
Mermaid Blues Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Jeg elsker Mourning This Morning av dredg, men de rare lydene som kommer ca rundt 4:58 er skikkelig irriterende, og ødelegger alltid når jeg skal lage kjøre-CD Greitnok, dredg er koselig-rare, men akkurat flaggstangklirringa og barnegråten på slutten der vipper mer over mot irriterende-rar for min del...
Gjest Violetta Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Say you Say me med Lionel Ritchie. Irritert meg i mange år. Hva med å holde seg til en rytme? Husker hvor pinlig det ble å danse til den. Hvordan forholder man seg egentlig til et slikt rytmeskifte? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå