AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Hei alle sammen! Jeg har stripet hele håret mitt i tykke striper med hårbleking. Jeg brukte folie for å få tykke striper, så og si hele håret mitt er nå bleket. Fargen ble veldig bra, men ikke 100% perfekt, derfor skal jeg stripe en runde til. Planen min nå er å la håret hvile og pleie det i en måned eller lengre, før jeg bleker det igjen. Håret har blitt (som forventet) veldig tørt og porøst. Men jeg er helt rådvill når det gjelder hvilke produkter jeg trenger. Håper noen her kan hjelpe meg! Anonymous poster hash: 4b02f...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 Dytter denne opp jeg Bleket, tørt og porøst hår. Trenger først og fremst tips til kurer. Men også shampoo, balsam og styling, eller andre tips og triks for mitt hår :DAnonymous poster hash: 4b02f...1f2
LilleCa Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Prøvd Moroccanoil? Jeg har ikke bleket hår, farger det bare. Men synes den hjelper mot tørt hår!
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 Tusen takk for svar begge to! Er moroccanoil bra for kjemisk tørt hår? Vet den inneholder silikoner, som ikke er bra for håret.. Anonymous poster hash: 4b02f...1f2
LilleCa Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 http://www.lookfantastic.com/moroccanoil-moisture-repair-shampoo-250ml/10406410.html http://www.lookfantastic.com/moroccanoil-moisture-repair-conditioner-250ml/10406411.html Moisture repair, tror den blir bra for deg?
Nerine_ Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Jeg syns oljer gjør mest med utseende på håret, får det til å virke blankt og mykt. Men jeg syns ikke det pleier håret. Jeg er fornøyd med proteinkur og fuktkur fra joico og macadamia deep repair masken.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Eple eddik vann som shampoo, og Redken Extreme Treatment som balsam/hårkur, med feks Redken Extreme Treatment Leave-in kur... Jo mer shampoo og drit du bruker i håret, jo mer ødelegger du det. Alt av naturlig fett, og diverse som håret/hodebunn har forsvinner med mye bruk av dette. Anonymous poster hash: 42380...351 1
Lady Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Dytter denne opp, jeg. Håret mitt føles veldig tørt og porøst, og hudebunnen min flasser litt på noen steder, men ikke på hele hodet. Hvilket produkter er å anbefale?? 1
Sandie Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 Joico K-pak er fantastisk til porøst og tørt hår Ellers liker jeg også Moroccan Oil
Gjest BabyBlue Skrevet 9. mai 2014 #11 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Joico K-pak (proteinkuren) 2 ganger i uken kombinert med en fuktkur like etter kommer til å gjøre stor endring i håret ditt. Når håret ikke lenger er porøst kan du bruke K-pak en gang i måneden da proteinkurer ikke skal brukes så hyppig. Morrocan Oil er egentlig bare silikoner som gjør håret pent og blankt, så om man bruker det for å pleie ekstremt skadet hår (uten noe annet) kan man fort bli litt skuffet. Det er ikke en hårkur som kommer til å pleie i dybden, men en leave in. Phyto 9 er uten silikoner og gjorde stor endring i mitt hår da jeg hadde stripet det. Tok bare en ertestørrelse og fordelte det gjennom lengdene. Med andre ord er produkter jeg anbefaler: DENNE DENNE DENNE Og morrocanoil for "pynt" Endret 9. mai 2014 av BabyBlue
Gjest BabyBlue Skrevet 9. mai 2014 #12 Skrevet 9. mai 2014 Dytter denne opp, jeg. Håret mitt føles veldig tørt og porøst, og hudebunnen min flasser litt på noen steder, men ikke på hele hodet. Hvilket produkter er å anbefale?? Kjøp deg en shampoo uten silikoner, parfyme og sulfater, hodebunnen min har aldri vært bedre siden jeg tok det valget for rundt 2 år siden.
Lady Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 Joico K-pak er fantastisk til porøst og tørt hår Ellers liker jeg også Moroccan Oil Takk, har lest mye bra om K-pak serien til Joico! Så da må jeg nok teste den:) Joico K-pak (proteinkuren) 2 ganger i uken kombinert med en fuktkur like etter kommer til å gjøre stor endring i håret ditt. Når håret ikke lenger er porøst kan du bruke K-pak en gang i måneden da proteinkurer ikke skal brukes så hyppig. Morrocan Oil er egentlig bare silikoner som gjør håret pent og blankt, så om man bruker det for å pleie ekstremt skadet hår (uten noe annet) kan man fort bli litt skuffet. Det er ikke en hårkur som kommer til å pleie i dybden, men en leave in. Phyto 9 er uten silikoner og gjorde stor endring i mitt hår da jeg hadde stripet det. Tok bare en ertestørrelse og fordelte det gjennom lengdene. Med andre ord er produkter jeg anbefaler: DENNE DENNE DENNE Og morrocanoil for "pynt" Takk for tips :D Jeg har protein serien fra redken. Tror du den er holde som protein? Kan bruke den kuren sammen med Joico K-pak? Kjøp deg en shampoo uten silikoner, parfyme og sulfater, hodebunnen min har aldri vært bedre siden jeg tok det valget for rundt 2 år siden. Hvilken shampoo kjøpte du? 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 http://maritaextensions.blogg.no/1373369119_hrkur_velg_riktig_til.html Les her! Anonymous poster hash: 63477...c9c
Gjest BabyBlue Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Takk for tips :D Jeg har protein serien fra redken. Tror du den er holde som protein? Kan bruke den kuren sammen med Joico K-pak? Hvilken shampoo kjøpte du? Redken får også mye skryt for proteinserien sin selv om Joico er kultfavoritten, først og fremst trenger du bare en kur som bygger opp håret igjen kombinert med en fuktkur. Har du en proteinkur fra før av trenger du neppe kjøpe deg en ny en, men har du kun en shampoo eller en balsam kan det nok lønne seg med en kur også. Oi, shampoo ja... hvor skal jeg begynne Føler jeg har testet ganske mye. Favoritten per nå er DENNE fra Mill Creek, den lukter godteri og renser godt uten å virke uttørkende. Liker også biotinvarianten som lukter mynte. Kombinerer det med balsam fra Desert Essence, da blir håret mitt glansfult og mykt. Innen hårkur bruker jeg fuktkuren fra Joico som jeg linket til tidligere, liker den veldig godt. Hvis ikke går det bare i hot oil treatment med diverse oljer som kokkosnøttolje, jojobaolje og olivenolje. Hvis ikke kan du teste merker som Giovani, Burt's Bees, Avalon Organics, Kiehls, Body Shop. Noen merker har noen produkter som er med sulfater og silikoner, og noen som er helt uten. Bare hold deg unna ting som ender med "cone" og ting med Sodium Lauryl Sulfate. Noen kan fint bruke shampooer med silikoner, men tåler derimot ikke sulfater, så det er litt prøving og feiling. Jeg KAN bruke silikoner, får hetta av sulfater, men silikon veier ned håret mitt så jeg putter det ikke i nærheten av hodebunnen. Shampoo er litt vanskelig å anbefale, men er verdt forsøket å kutte ut verstingene innen ingredienser om hodebunnen din er vanskelig for øyeblikket. Må derimot nevnte at det er en tilvenningsfase når man kutter ut silikoner og sulfater og går over til mer naturlige produkter. "Ting skummer ikke, håret føles skittent, håret mitt er ikke like blankt" er noe folk klager over, men finner man produkter som funker og holder ut så går ting som regel over til det bedre. Bare les ingredienselisten før du kjøper noe. Apoteket og helsekosten har mange merker uten silikoner og sulfater, om du ikke vil handle på nett
Lady Skrevet 9. mai 2014 #16 Skrevet 9. mai 2014 Redken får også mye skryt for proteinserien sin selv om Joico er kultfavoritten, først og fremst trenger du bare en kur som bygger opp håret igjen kombinert med en fuktkur. Har du en proteinkur fra før av trenger du neppe kjøpe deg en ny en, men har du kun en shampoo eller en balsam kan det nok lønne seg med en kur også. Oi, shampoo ja... hvor skal jeg begynne Føler jeg har testet ganske mye. Favoritten per nå er DENNE fra Mill Creek, den lukter godteri og renser godt uten å virke uttørkende. Liker også biotinvarianten som lukter mynte. Kombinerer det med balsam fra Desert Essence, da blir håret mitt glansfult og mykt. Innen hårkur bruker jeg fuktkuren fra Joico som jeg linket til tidligere, liker den veldig godt. Hvis ikke går det bare i hot oil treatment med diverse oljer som kokkosnøttolje, jojobaolje og olivenolje. Hvis ikke kan du teste merker som Giovani, Burt's Bees, Avalon Organics, Kiehls, Body Shop. Noen merker har noen produkter som er med sulfater og silikoner, og noen som er helt uten. Bare hold deg unna ting som ender med "cone" og ting med Sodium Lauryl Sulfate. Noen kan fint bruke shampooer med silikoner, men tåler derimot ikke sulfater, så det er litt prøving og feiling. Jeg KAN bruke silikoner, får hetta av sulfater, men silikon veier ned håret mitt så jeg putter det ikke i nærheten av hodebunnen. Shampoo er litt vanskelig å anbefale, men er verdt forsøket å kutte ut verstingene innen ingredienser om hodebunnen din er vanskelig for øyeblikket. Må derimot nevnte at det er en tilvenningsfase når man kutter ut silikoner og sulfater og går over til mer naturlige produkter. "Ting skummer ikke, håret føles skittent, håret mitt er ikke like blankt" er noe folk klager over, men finner man produkter som funker og holder ut så går ting som regel over til det bedre. Bare les ingredienselisten før du kjøper noe. Apoteket og helsekosten har mange merker uten silikoner og sulfater, om du ikke vil handle på nett Åh, så utfyllende innlegg! Tusen takk for kjempe mange gode tips :) Veldig snilt av deg. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 9. mai 2014 #17 Skrevet 9. mai 2014 Åh, så utfyllende innlegg! Tusen takk for kjempe mange gode tips :) Veldig snilt av deg. Bare hyggelig
vimsefrøken Skrevet 10. mai 2014 #18 Skrevet 10. mai 2014 Du trenger som andre her i tråden sier proteinkur for å styrke håret, og fuktkur for å bedre fuktnivået i håret ditt. Når det gjelder proteiner for bleket/stripet hår syns jeg ingenting er bedre enn Rekden Extreme til dette, og jeg har prøvd mye. Jeg vil anbefale deg etter Shampo og spraye håret med en proteinspray som denne http://www.blivakker.no/product/redken/extreme/RED0044/redken-extreme-cat-protein-treatment-150ml- La den virke 2-3 minutter, spray pånytt og masser godt inn, la virke minst 5 min etter dette. Fungerer best hvis du gjentar dette 2-3 ganger rett etter hverandre (behøver ikke følge bruksanvisningen) Gjør dette 1 gang i uken i begynnelsen, ikke oftere, da proteiner kan gjøre håret veldig "trått" Følg så opp med en god fuktkur. Mine favoritter er: http://www.blivakker.no/product/joico/k-pak/JOI0206/joico-k-pak-intense-hydrator-treatment-250ml http://www.blivakker.no/product/joico/moisture-recovery/JOI0203/joico-moisture-recovery-treatment-balm-250ml De andre gangene du vasker håret uten å bruke Redken Extreme sprayen ville jeg brukt denne hårkuren som tilfører protein + fukt for å gjenoppbygge håret. http://www.blivakker.no/product/joico/k-pak/JOI0214/joico-k-pak-revitaluxe-bio-advanced-restorative-treatment-150ml Denne rutinen bruker jeg hver gang jeg ønsker å bleke håret blondere.
Lady Skrevet 10. mai 2014 #19 Skrevet 10. mai 2014 (endret) Du trenger som andre her i tråden sier proteinkur for å styrke håret, og fuktkur for å bedre fuktnivået i håret ditt. Når det gjelder proteiner for bleket/stripet hår syns jeg ingenting er bedre enn Rekden Extreme til dette, og jeg har prøvd mye. Jeg vil anbefale deg etter Shampo og spraye håret med en proteinspray som dennehttp://www.blivakker.no/product/redken/extreme/RED0044/redken-extreme-cat-protein-treatment-150ml- La den virke 2-3 minutter, spray pånytt og masser godt inn, la virke minst 5 min etter dette. Fungerer best hvis du gjentar dette 2-3 ganger rett etter hverandre (behøver ikke følge bruksanvisningen) Gjør dette 1 gang i uken i begynnelsen, ikke oftere, da proteiner kan gjøre håret veldig "trått" Følg så opp med en god fuktkur. Mine favoritter er:http://www.blivakker.no/product/joico/k-pak/JOI0206/joico-k-pak-intense-hydrator-treatment-250ml http://www.blivakker.no/product/joico/moisture-recovery/JOI0203/joico-moisture-recovery-treatment-balm-250ml De andre gangene du vasker håret uten å bruke Redken Extreme sprayen ville jeg brukt denne hårkuren som tilfører protein + fukt for å gjenoppbygge håret. http://www.blivakker.no/product/joico/k-pak/JOI0214/joico-k-pak-revitaluxe-bio-advanced-restorative-treatment-150ml Denne rutinen bruker jeg hver gang jeg ønsker å bleke håret blondere. Tusen takk!:-) Jg har hele extreme serien fra redken. Tror problemet er at jeg kun bruker proteiner, og ikke noe fuktighet.. Så bra at dere alle anbefaler joico k-pak:-) Da er det hvertfall ingen tvil om hvilket merke som er best likt npr det kommer til fuktighet:-) Endret 10. mai 2014 av Lady 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå