Gå til innhold

Han vil dele navn med slektene. Hans slekt har grufulle navn!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære har ett ønske at vi skal dele min slekt og hans slekt på jentenavn til jenten vår. Han vil at fornavnet skal være moren eller bestemoren sitt og mellomnavnet blir til noen i min slekt. Greit nok det, hadde ikke hans slekt hatt så grufulle navn! De har sånne gammeldagse kjerring navn som grunella og bjørnhilda etc. Jeg har spurt og gravd om det ikke er noen med litt finere navn i slekta. Han er så bestemt på at han vil dette... jeg vil ikke kalle ungen min for noe jeg vet hun vil bli ertet for.

Anonymous poster hash: 1b001...f1f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke mobbet for sånne navn, for du gi deg.

Anonymous poster hash: 687d9...143
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kompromiss: Et av hans familienavn som fornavn nr 2 og et navn du liker som første fornavn. Ev. om det er noen fine guttenavn i hans slekt som kan gjøres om til jentenavn. F eks Kristian - Kristine/Kristiane, Martin - Martine, Tore - Tora, Sigurd - Sigrid osv.

Eller hva med oppkalling bare på forbokstav? Heller ikke uvanlig.

Anonymous poster hash: 1ba6f...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Hva med disse;

• Olaug
  • Olga
  • Magda
  • Herborg
  • Herbjørg
  • Elna
  • Tordis
  • Rigmor
  • Arnhild
  • Bjørnhild
  • Hulda
  • Haldis
  • Margot
  • Brynhild

:fnise:

Anonymous poster hash: a8867...d0a
AnonymBruker
Skrevet

vis det er en Gunella som han vil oppkalle barnet etter hva med Ella?

Bjørnhilda -Hilda/Hilde

Anonymous poster hash: e5ab1...904
Skrevet

Snu om på det. La førstenavnet være fra din famili, og andrenavnet fra hans. Oog sørg for å bare bruke navnet fra din familie i det daglige.

AnonymBruker
Skrevet

Grunella? Er det virkelig et navn o.O ?

Helt ærlig, barn i en viss alder er nådeløse. Jeg har et veldig greit navn, men noe unikt, og tro meg, til tider var jeg så lei på skolen av de tusen forskjellige ting barna kunne finne på å "mobbe" meg for. Og mitt navn er ikke i nærheten av noe Grunella.

Barn er barn, og pga det så hadde jeg ikke kalt barnet mitt ved navn som er et lett navn å "mobbe".

For å være litt barnslig, og få frem hvor lett det er: Grunella Cruella Sug-meg-da-ella!!

Sikkert morro å bli ropt på i skolegården...

Anonymous poster hash: e845d...6f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...