AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Hvor mange har sett bruder som er stappet inn i stroppeløse kjoler som ikke er kledelige. Hvorfor ikke velge noe med stropper?Anonymous poster hash: 80277...548 6
Pearl2.0 Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Er ikke alle som bryr seg Er heller ikke alle som har venner som sier fra Synes ikke det er særlig flatterende. 2
super-ida Skrevet 1. august 2013 #3 Skrevet 1. august 2013 Hvis de selv føler seg komfortable med det.......så. Tror de aller fleste med valker på ryggen er fullstendig klar over at de har det, men kanskje de godtar seg selv for den de er, og kjøper de klærne de ønsker uavhengig av hva andre måtte mene om valker både her og der! 3
septemberbrura Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 (endret) Ja, jeg har sett en del brudebilder de siste månedene. Noen av brudene er rundere enn andre. Alle som en stråler - helt uavhengig av kroppsfasong. Hvorfor skal bruder med "noen kilo for mye" være tvunget til å skjule kroppen sin? Tenker som super-ida over her at disse brudene har akseptert seg selv slik de er - og det er det aller mest flatterende! Edit: I tillegg anbefaler brudekjoleeksperter tettsittende kjoler til damer med runde former, ettersom teltkjoler gjør at man ser større ut enn man i virkeligheten er, uansett kroppsfasong. Endret 1. august 2013 av septemberbrura
MissEi Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 de må vel kunne ha å seg hva de vil så lenge de er komfortable med det ? 1
Karmosin Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Det er noe jeg synes handler mye mer om å velge klær som passer enn om størrelse og fasong på den som er inni kjolen. Stroppeløse kjoler kan lage valker på hvem som helst hvis kjolelivet er for trangt, men det er ikke lett å balansere det å få kjolen til å sitte ordentlig og gjøre det den skal over bysten og samtidig unngå at fett og/eller hud på ryggen skvises ut over kanten. Jeg har en meget slank venninne som giftet seg i altfor trangt snørt kjole, og det så nesten ut som om alt av fett og hud fra hoftekammen og opp var klemt opp til skulderbladene og armhulene... Jeg synes stroppeløse kjoler generelt er lite flatterende og trekker altfor mye oppmerksomhet til hud i skulderpartiet, så jeg ser gjerne at den moten gir seg snart, helt uavhengig av valkedanning. Ja til både tettsittende og løstsittende kjoler med stropper, holkermer, offshoulder-ermer, korte ermer, trekvartlange ermer og lange ermer. 9
tinanana Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Dette er grunnen til at jeg valgte en kjole med stropper. Livredd for at det skal bli tatt bilder av meg fra en vinkel der valkene bare tyter ut. Har også sett valker på ryggen på tynne bruder, så det handler nok aller mest om passformen 1
Gjest Ahs Skrevet 1. august 2013 #8 Skrevet 1. august 2013 Er man normal i størrelsen og får valker på ryggen av kjolen er den som regel for liten... 2
septemberbrura Skrevet 1. august 2013 #9 Skrevet 1. august 2013 Jeg synes stroppeløse kjoler generelt er lite flatterende og trekker altfor mye oppmerksomhet til hud i skulderpartiet, så jeg ser gjerne at den moten gir seg snart, helt uavhengig av valkedanning. Ja til både tettsittende og løstsittende kjoler med stropper, holkermer, offshoulder-ermer, korte ermer, trekvartlange ermer og lange ermer. Forøvrig enig mht. den stroppeløse moten, særlig den rett avkuttede varianten som ikke alltid er like flatterende, helt uavhengig av kroppsfasong. Burde være mulig å kreere lekre brudekjoler med en stropp, spaghettistropper, halterneck, ermeløse eller med ermer i ulike lengder også. 4
Gjest Kiara! Skrevet 1. august 2013 #10 Skrevet 1. august 2013 Problemet løser seg jo selv ved å sette på stropper på kjolen. jeg trodde at man fikk valk uansett jeg med slike stroppløse kjoler, men det er jo som Ahs sier at passer den får du det ikke. Og det spiller ingen rolle om du er slank, frodig eller go`rund. Men jeg viste ikke at salongene anbefalte tettsittende kjoler til oss større!?! Det var en positiv overraskelse! Jeg prøvde en a-linje å følte meg diger... men i denne tettsittende saken min følte jeg meg slettes ikke verst selv om jeg absolutt ser kvinnelig ut.
septemberbrura Skrevet 1. august 2013 #11 Skrevet 1. august 2013 Men jeg viste ikke at salongene anbefalte tettsittende kjoler til oss større!?! Det var en positiv overraskelse! Jeg prøvde en a-linje å følte meg diger... men i denne tettsittende saken min følte jeg meg slettes ikke verst selv om jeg absolutt ser kvinnelig ut. Har lest det på bryllupssider, ikke hørt det på salong. Men kan absolutt bekrefte at det har noe for seg - og du var nydelig i kjolen din, forøvrig!
CathFoto Skrevet 1. august 2013 #12 Skrevet 1. august 2013 Hvis de selv føler seg komfortable med det.......så. Tror de aller fleste med valker på ryggen er fullstendig klar over at de har det, men kanskje de godtar seg selv for den de er, og kjøper de klærne de ønsker uavhengig av hva andre måtte mene om valker både her og der! Jeg har tatt bilder av slanke bruder som har fått ryggbulk fordi kjolen strammes så mye for å holde den på plass. 1
Pearl2.0 Skrevet 1. august 2013 #13 Skrevet 1. august 2013 Dersom en slank brud uten fett på ryggen får valker i kjolen, så passer den rett og slett ikke. 1
Gjest Eurodice Skrevet 1. august 2013 #14 Skrevet 1. august 2013 Stroppeløse kjoler er slett ikke pent på alle. Selvkritikk er bra å være i besittelse av. 4
hagegnom Skrevet 2. august 2013 #15 Skrevet 2. august 2013 Det finnes en svært enkel løsning på ryggfettproblemet. Få syersken til å skjære den bittelitt dypere i ryggen, så er mye gjort. Linken viser et eksempelbilde. Her er kjolen snørt strammere på "etterbildet". http://bios.weddingbee.com/pics/74539/BeforeandAfter.JPG 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå