Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser ikke fotballfrue sin blogg, men jeg var inne på se og hør sin hjemmeside og leste en artikkel om fotballfrue sin mage. Hun var i 6 mnd og hadde flat mage og sixpack! Hvordan i huleste er det mulig??

Jeg måtte inn på bloggen hennes og se litt på bildene av henne. hun er nå over 6 mnd og viser faktiskt ingen tegn på babymage. Hun er tynn som en strek.

Hvordan er dette mulig? hun er jo tynn men den babyen må være innmari liten som ikke viser seg i det hele tatt under huden hennes.

Anonymous poster hash: a7d7b...bbb
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer på det samme selv...

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at det er mulig jeg heller! Min mage var stoor når jeg var 6 måned på vei!

Anonymous poster hash: 1dced...c83

AnonymBruker
Skrevet

Hun har den magen hun har... Det kan godt hende at hun gjør det hun kan for at den ikke skal synes, men likevel. Graviditetsmager er veldig forskjellige! Dessuten er hun ikke mer enn 23-24 uker på vei, helt vanlig å ikke ha så veldig stor mage da.

Det finnes tusen ting å kritisere og diskutere fb og bloggen hennes for, men å drive å snakke om magen hennes blir bare teit.

Hva vil spekulantene egentlig? lurer dere på om hun faktisk er gravid?

Anonymous poster hash: 7df7c...88a
  • Liker 6
Skrevet

Hun har jo fått en liten bump nå men jeg har aldri sett noen med så lite så sent :P

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig individuelt da. Jeg hadde bare såvidt begynt å få mage når jeg var like langt på vei som henne (ca 23 uker), og kunne fint skjule den under helt vanlig tøy helt frem til rundt 25-26 uker. Det var først fra ca uke 28 at jeg ikke kunne skjule den i det hele tatt.

Det er mange som bærer barnet lenger inne i magen, for å si det sånn. Noen har mer plass "oppover", andre vokser fort "utover". Og babyen er jo ikke så veldig stor ennå, fra babyverden sin oversikt:

Fra 23 uker og 0 dager til 23 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 500 g
CRL: 20 cm
Full lengde: 28 cm

Anonymous poster hash: 48893...686
  • Liker 1
Skrevet

Det er jo veldig individuelt da. Jeg hadde bare såvidt begynt å få mage når jeg var like langt på vei som henne (ca 23 uker), og kunne fint skjule den under helt vanlig tøy helt frem til rundt 25-26 uker. Det var først fra ca uke 28 at jeg ikke kunne skjule den i det hele tatt.

Det er mange som bærer barnet lenger inne i magen, for å si det sånn. Noen har mer plass "oppover", andre vokser fort "utover". Og babyen er jo ikke så veldig stor ennå, fra babyverden sin oversikt:

Fascinerende :)

AnonymBruker
Skrevet

Fascinerende :)

Kan jo legge til at SF-målene mine lå helt på gjennomsnittet, og babyen var 3,3 kg når hun ble født. Så det var ikke noe galt, og heller ikke en veldig liten baby. Er en del lavere enn FF da, men har alltid vært tynn selv om jeg ikke er så godt trent som henne.

Skrevet

Kan jo legge til at SF-målene mine lå helt på gjennomsnittet, og babyen var 3,3 kg når hun ble født. Så det var ikke noe galt, og heller ikke en veldig liten baby. Er en del lavere enn FF da, men har alltid vært tynn selv om jeg ikke er så godt trent som henne.

Fikk du mye mage etter hvert da?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk du mye mage etter hvert da?

Tja, hva er mye? :P For min kropp ble den jo stor, og det meste kom de siste 10-12 ukene. Men det var flere som syns jeg var liten, enn stor, og jeg følte ikke at jeg ble enorm heller. Men det kjentes godt i ribbena og lungene, hun lå med hodet ned og rumpen og bena på hver sin side fra veldig tidlig, så det var ikke så mye som lå "utover". :)

Skrevet

Jeg fikk ikke synlig mage før i uke 25 :)

Skrevet

Tja, hva er mye? :P For min kropp ble den jo stor, og det meste kom de siste 10-12 ukene. Men det var flere som syns jeg var liten, enn stor, og jeg følte ikke at jeg ble enorm heller. Men det kjentes godt i ribbena og lungene, hun lå med hodet ned og rumpen og bena på hver sin side fra veldig tidlig, så det var ikke så mye som lå "utover". :)

Hehe, skjønner :) Nei, det er virkelig forskjellig fra kvinne til kvinne hvordan kroppen responderer på en graviditet :P Lurer på hvordan jeg selv blir hvis jeg en gang er så heldig :)

Gjest vilma2000
Skrevet

Håper bare ikke at folk som ikke har vært gravide selv nå tror at det er vanligst å ha sixpack i uke 23 og at man er feit, ekkel og lat om man får mage i uke 14!!

• Liker 15
Skrevet

Håper bare ikke at folk som ikke har vært gravide selv nå tror at det er vanligst å ha sixpack i uke 23 og at man er feit, ekkel og lat om man får mage i uke 14!!

Haha, man kan la seg lure ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på det, ettersom "alle hele tiden" sørger for å påpeke at magen er for liten og at det må være noe galt. Media, KG, på bloggen hennes.. Vil heller tro at det er fler som føler det er noe galt når de ikke får stor mage før uke 20.

• Liker 2
Skrevet

Det er nok veldig induviduelt, jeg har ei venninne som så ut som en sprekkferdig medisinball i 6 mnd.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som andre sier, er det veldig individuelt. Men det er vel sånn at jenter som er godt trent, med sterke magemuskler ofte får mage senere fordi sterke muskler holder babyen og livmoren mer inne en god stund. Jeg fikk også synlig mage litt sent, og da jeg var like langt som FF var nå, tror jeg fortsatt ikke fremmede tenkte at det var en gravidmage (og ikke bare at jeg hadde spist litt godt) selv om jeg gikk med ettersittende genser. Og jeg husker at det var veldig stor forskjell på å se magen fra sien og forfra. FF har jo tatt noen bilder i bar mage forfra, og jeg syns ikke det er rart at magen fortsatt ser flat ut fra den vinkelen, selv om man ville sett magen fra siden. I tillegg handler det en del om hvordan man kler seg. Mange førstegangsfødende kan nok kle bort magen veldig lenge.

Jeg syns man kan kritisere FF for en del ting, bl.a. det usunne forbildet jeg syns hun er for unge jenter. Men at hun har liten gravidmage kan hun faktisk ikke noe for.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde følt meg snytt jeg! Vil mye heller gjerne ha en fin mage som viser at man er gravid.

Anonymous poster hash: 48eb4...216

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde så vidt mage i uke 22. I uke 23 poppet den ut for fullt. Hadde jeg vært like godt trent som henne, så hadde det nok tatt lenger tid. ;)

Fatter ikke at folk henger seg sånn opp i hvordan magen hennes ser ut. Babykulen kommer nok etter hvert. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...