Britt Banditt Skrevet 1. august 2013 #21 Del Skrevet 1. august 2013 Unger (og foreldre) er forskjellig. Min 4åring har lekt ute alene siden hun var rundt 2,5år. Vi bor ikke "ut på landet", eller i en blindvei. Javel, men det syns jeg er helt ugreit. Jeg kjenner en god del barn på den alderen, og jeg kan ikke se for meg noen av dem leke alene ute uten tilsyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piri Formis Skrevet 1. august 2013 #22 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Argh, feil tråd. Endret 1. august 2013 av Piri Formis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 1. august 2013 #23 Del Skrevet 1. august 2013 Da skulle du vært fratatt barnet på grunn av ansvarsløshet. Sende ut en så liten uten tilsyn. Send meg en PM så kan du få navn og adresse og ringe politiet/BV. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 1. august 2013 #24 Del Skrevet 1. august 2013 Javel, men det syns jeg er helt ugreit. Jeg kjenner en god del barn på den alderen, og jeg kan ikke se for meg noen av dem leke alene ute uten tilsyn. Da kjenner ikke du de 3-4åringene jeg kjenner. Men ser jo i bhg til frøkna at enkelte 3åringer er som babyer å regne i forhold til henne, så forstår jo at det er stor forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 1. august 2013 #25 Del Skrevet 1. august 2013 Da kjenner ikke du de 3-4åringene jeg kjenner. Men ser jo i bhg til frøkna at enkelte 3åringer er som babyer å regne i forhold til henne, så forstår jo at det er stor forskjell. Det er jo stor forskjell på en 2,5 åring og en 4 åring da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 1. august 2013 #26 Del Skrevet 1. august 2013 Det er jo stor forskjell på en 2,5 åring og en 4 åring da. Har jeg sagt noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 1. august 2013 #27 Del Skrevet 1. august 2013 Har jeg sagt noe annet? Nei, men jeg mente at det var helt ugreit å la en 2,5 åring leke ute alene uten tilsyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 1. august 2013 #28 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Nei, men jeg mente at det var helt ugreit å la en 2,5 åring leke ute alene uten tilsyn. Ja, det må du bare mene. Heldigvis kjenner jeg datteren min noe bedre enn deg, og hun var tydeligvis noe mer moden for alderen enn ditt barn, så JEG er trygg på at jeg valgte rett for mitt barn. Men nå er det strengt tatt ikke dette tråden handler om. Endret 1. august 2013 av Magdalene 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #29 Del Skrevet 1. august 2013 Ja, det må du bare mene. Heldigvis kjenner jeg datteren min noe bedre enn deg, og hun var tydeligvis noe mer moden for alderen enn ditt barn, så JEG er trygg på at jeg valgte rett for mitt barn. Men nå er det strengt tatt ikke dette tråden handler om. Faren min er sterkere enn din. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 1. august 2013 #30 Del Skrevet 1. august 2013 Faren min er sterkere enn din. Ikke vær for sikker på det du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #31 Del Skrevet 1. august 2013 Ikke vær for sikker på det du Ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 1. august 2013 #32 Del Skrevet 1. august 2013 Unger (og foreldre) er forskjellig. Min 4åring har lekt ute alene siden hun var rundt 2,5år. Vi bor ikke "ut på landet", eller i en blindvei. Da skulle du vært fratatt barnet på grunn av ansvarsløshet. Sende ut en så liten uten tilsyn. Ute alene er ikke nødvendigvis synonymt med Uten tilsyn. For alt vi på kg vet har Magdalene en liten en godt inngjerdet og oversiktlig hage som hun fint ser fra stuevinduet, terrassen eller hva det måtte være, og ser barnet like godt som om hun hadde vert ute sammen med henne. Kanskje Magdalene sågar har en bakhage som man må gjennom huset for å komme til. Kanskje hun kameraovervåker hagen/lekeplassen barnet bruker, samt har utstyrt barnet med en GPSsporer. De to siste er kanskje ikke så sannsynlig, men poenget mitt er at vi kan ikke gi noen dom før alle beviser er lagt på bordet. Folk kjenner sine barn og sine omgivelser bedre enn tilfeldige folk på nett, og må da vitterlig få lov til å organisere livet sitt som de selv finner det best og forsvarlig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 1. august 2013 #33 Del Skrevet 1. august 2013 Ute alene er ikke nødvendigvis synonymt med Uten tilsyn. For alt vi på kg vet har Magdalene en liten en godt inngjerdet og oversiktlig hage som hun fint ser fra stuevinduet, terrassen eller hva det måtte være, og ser barnet like godt som om hun hadde vert ute sammen med henne. Kanskje Magdalene sågar har en bakhage som man må gjennom huset for å komme til. Kanskje hun kameraovervåker hagen/lekeplassen barnet bruker, samt har utstyrt barnet med en GPSsporer. De to siste er kanskje ikke så sannsynlig, men poenget mitt er at vi kan ikke gi noen dom før alle beviser er lagt på bordet. Folk kjenner sine barn og sine omgivelser bedre enn tilfeldige folk på nett, og må da vitterlig få lov til å organisere livet sitt som de selv finner det best og forsvarlig. Ja, jeg kunne vært enig med deg, men når jeg sier at jeg syns det er rart at små barn leker ute alene uten tilsyn, og hun kommenterer min kommentar med at barn er forskjellige, og hennes barn lekte ute alene siden hun var 2,5 så regnet i hvert fall jeg med at det var uten tilsyn, siden hun ikke spesifiserte noe mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 1. august 2013 #34 Del Skrevet 1. august 2013 Da skulle du vært fratatt barnet på grunn av ansvarsløshet. Sende ut en så liten uten tilsyn. Jenta mi på 2.5 er også ute å leker alene. Ser ikke problemet med det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. august 2013 #35 Del Skrevet 1. august 2013 Jenta mi på 2.5 er også ute å leker alene. Ser ikke problemet med det... Da går jeg utifra at hun ikke har noen mulighet til å komme utenfor eiendommen. Hvor lenge er hun alene ute, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 1. august 2013 #36 Del Skrevet 1. august 2013 Jenta mi på 2.5 er også ute å leker alene. Ser ikke problemet med det... Så godt å se at vi er flere som burde vært fratatt barna 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 1. august 2013 #37 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Da går jeg utifra at hun ikke har noen mulighet til å komme utenfor eiendommen. Hvor lenge er hun alene ute, da?Vi har ikke gjerde rundt eiendommen i det hele tatt. Sjekker til henne i vinduet i ny og ne. Edit: Og bare for å gjøre det ennå verre, hun har holdt på slik fra før hun ble 2 år. Endret 1. august 2013 av Redbull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 1. august 2013 #38 Del Skrevet 1. august 2013 Så godt å se at vi er flere som burde vært fratatt barna Ja vi er rett og slett udugelige foreldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. august 2013 #39 Del Skrevet 1. august 2013 Vi har ikke gjerde rundt eiendommen i det hele tatt. Sjekker til henne i vinduet i ny og ne. Jeg håper at du og Magdalene aldri får oppleve den redselen og skrekken man føler når barnet er forsvunnet, og du ikke aner hva som kan ha skjedd. Du så det for to sekunder siden, og nå er det borte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 1. august 2013 #40 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg håper at du og Magdalene aldri får oppleve den redselen og skrekken man føler når barnet er forsvunnet, og du ikke aner hva som kan ha skjedd. Du så det for to sekunder siden, og nå er det borte. Nei, det får vi jo håpe at de færreste opplever. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå