AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 1 utleier: 4900 kr EKSLUDERT strøm. Regningen blir delt mellom meg og den andre leieboeren. Nytt sted og han skal sende meg kontrakten i posten. 2 utleier: 4500 kr og alt er inkludert. Han vil derimot at jeg skal signere kontrakten når jeg ankommer byen. Dette er jeg litt skeptisk til i tilfelle han bestemmer seg for å gi det til noen andre o.l. Jeg har ikke spurt han om han kan sende meg kontrakten, men HVIS han sier nei ønsker jeg ikke å ta stedet. Hva syntes dere? Anonymous poster hash: e3b4f...5fd
Gjest Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Jeg ville gått for alternativ 2. Har du noen mulighet til å ta en snartur til stedet og ordne det? Da ser du samtidig hva som kan være kjekt å ta med seg. Å dele strømregning med en annen beboer kan bli masete. Hva om han står 2-3 timer i dusjen, og steker fluer på veggen med vinduene åpne? Eller mener at du gjør det? 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Jeg ville gått for alternativ 2. Har du noen mulighet til å ta en snartur til stedet og ordne det? Da ser du samtidig hva som kan være kjekt å ta med seg. Å dele strømregning med en annen beboer kan bli masete. Hva om han står 2-3 timer i dusjen, og steker fluer på veggen med vinduene åpne? Eller mener at du gjør det? Ja, jeg vil jo gå for alternativ 2, men jeg har ikke mulighet til å reise ditt ennå. Anonymous poster hash: e3b4f...5fd
Gjest Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Ja, jeg vil jo gå for alternativ 2, men jeg har ikke mulighet til å reise ditt ennå. Anonymous poster hash: e3b4f...5fd Da får du bare jobbe hardt med å overbevise utleieren om å sende kontrakten. Ser jo at du også vil ha nr 2, var bare veldig enig. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Har dere utvekslet på mail eller tlf med nummer 2? For hvis du takker ja, selv om ikke kontrakten er betalt, så har dere likevel en avtale, og skulle han så finne på å trekke tilbudet tilbake så er det fin advokat-mat. Men du står jo fremdeles litt i knipa da om du reiser. Tror uansett jeg ville spurt om å få det i posten/på mail:) Har nettopp gjort det selv og gikk helt knirkefritt:) Anonymous poster hash: 5b086...769
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #6 Skrevet 31. juli 2013 Har dere utvekslet på mail eller tlf med nummer 2? For hvis du takker ja, selv om ikke kontrakten er betalt, så har dere likevel en avtale, og skulle han så finne på å trekke tilbudet tilbake så er det fin advokat-mat. Men du står jo fremdeles litt i knipa da om du reiser. Tror uansett jeg ville spurt om å få det i posten/på mail:) Har nettopp gjort det selv og gikk helt knirkefritt:) Anonymous poster hash: 5b086...769 Vel, da har jeg et stort problem. Jeg har takket ja til alt. 1 og han ba meg om å bekrefte at jeg ville leie av han så jeg tror ikke at han vil gå med på å la meg ''si opp'' leiligheten. Jeg gjorde det på sms. Men jeg har kun hatt en muntlig avtale med alt. 2. Med det sagt vil ikke de få problemer med å finne utleiere...dette er i en studentby. Anonymous poster hash: e3b4f...5fd
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Nå har du faktisk 2 bindende kontrakter da så vedkommende i alt 2 kommer nok til å synes at du er en tosk For håpe for din del at han ikke krever 3måneders oppsigelse Anonymous poster hash: 66d09...c62 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 Hvis ikke pengene spilte noen rolle hadde valgt han som var kjekkest. Anonymous poster hash: ea669...b97
EyeQ Skrevet 3. august 2013 #9 Skrevet 3. august 2013 Hadde ikke kommet på tale å dele strømregning med en annen.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #10 Skrevet 4. august 2013 Nå har du faktisk 2 bindende kontrakter da så vedkommende i alt 2 kommer nok til å synes at du er en tosk For håpe for din del at han ikke krever 3måneders oppsigelse Anonymous poster hash: 66d09...c62 Nei, han sa at det var helt greit. Nå er det du som er tosken. Det er ingen ting galt i å ha en back-up plan. Jeg ventet i et par dager slik at jeg kunne ta den riktige avgjørelsen. Anonymous poster hash: e3b4f...5fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå