Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Rett på sak! Vi bodde ilag på internatet der jeg gikk på skole i fjord, dette endte litt dårlig da vi endte opp med og gå oppå hverandre hele tiden siden jeg gikk på skole der, bodde der, hadde vennene mine der og hesten. men denne gangen skal det gå Nå skal vi flytte sammen i en Leilighet med andre ord, bedre plass! samt at jeg har jobb, skole og hesten på mange forskjellige plasser i byen samt masse nye venner og lappen ^^ kjæresten skal gå på høgskolen og han virket mest gira på og flytte sammen, jeg var litt tilbakeholden. men vi har lært, og vi har pratet om hvor det skar seg sist gang. dette blir bra føler jeg og gleder meg som en liten unge. denne gangen skal jeg ikke være så "pessimistisk" og stillesittende hele tiden. noen som har tips og råd til hvordan DERES samboerskap fungerer? ROP UT! :D jeg er 19 og han 21 og vi har vært ilag i over 1 år ^^
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Å være pessimistisk generelt er jo ikke så bra i lengden. Å være i overkant optimist derimot, kan jo også resultere med at det blir litt for mye av det gode. Men noen folk er jo slik, både den ene dagen og den andre, men slikt varierer jo også, vil jeg tro. Anonymous poster hash: f6a9f...6ec
ninuska_ Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 (endret) Jeg syns det er fint å ha hvert sitt liv med egne venner, samtidig som man ikke glemmer hverandre i samboerskapet. Endret 15. mars 2018 av ninuska_ 4
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 (endret) * Skal dere eie en leilighet, eller skal dere leie? Om dere skal kjøpe et sted så bør dere passe på at selve stedet ikke kun er i hans navn. Ikke gå i den fella at du kjøper kun interiørtinga, mens han er den som eier stedet. Det er vel standardfelle nr 1. Les mer om dette her: http://www.hegnar.no/kvinner/article722426.ece * Skriv samboerkontrakt. Her står det noe om dette: http://www.dinside.no/1025/samboerkontrakt * Pass på å ha noe egentid slik at dere ikke går oppå hverandre. * Skal dere ha felles økonomi? Har dere pratet om hvordan dere skal ordne ting økonomisk? Endret 1. august 2013 av Mrs. Random Nick
Gjest HappyWaffle Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 diskuter hvem som skal ha ansvar for hva i leiligheta, være VELDIG åpne sånn at dere ikke drar frem ting i en krangel.
Gjest Naria Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 (endret) Snakk sammen om forventninger. Hvor mye tid ser dere for dere at dere skal bruke sammen, og hver for dere? Hvordan ser der for dere å fordele husarbeid og økonomi? Hvor ofte ser dere for dere at dere skal legge dere sammen? Nå er dette bare noen få eksempler, men lista kan gjøre nærmest uendelig. Min erfaring er at mange problemer oppstår fordi man går utifra at den andre forventer og ønsker det samme som en selv og når det viser seg å ikke være tilfellet blir man skuffet og konflikten er et faktum. Hvis man får snakket om hva man ser for seg på forhånd blir man klar over problemområdene før man står med begge beina godt plantet i det, og da vil man enklere kunne finne kompromisser. Endret 1. august 2013 av Naria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå