Gå til innhold

Silikon før eller etter barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 28 år som ønsker å ta silikon på et eller annet tidspunkt.. Det jeg lurer på er om jeg bør vente til etter jeg er ferdig med eventuelle graviditeter eller om det egentlig ikke har så mye å si?

Erfaringer?

:-)

Anonymous poster hash: 3f415...69b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke egen erfaring, og kan veldig lite om dette, men en bekjent tok silikon etter at hun var ferdig med å få barn, men forutså ikke atpåklatten som kom noen år senere.

Hun hadde normal c-cup før operasjonen, la inn til DD, la på seg en god del under svangerskapet, med tilhørende større bryster.

Etter avsluttet amming måtte hun ta ny operasjon for brystene hennes utvidet seg ekstra mye under svangerskapet, om med påfølgende amming, at implantatene ikke lenger passer huden.

Jeg har ikke selv sett det, men jeg har fått en ganske grafisk framstilling av hvordan de nå ser ut.

Hun hadde ingen problemer med amming forresten.

Jeg vet at hun anbefaler å vente til du er sikker på at du er ferdig med barn.

Dette som sagt fordi svangerskap og amming ofte medfører endring i størrelse og fasong på brystene, og det er best å vente til etterpå, for å slippe korrigerende operasjon.

Anonymous poster hash: 0ab21...8de
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke egen erfaring, og kan veldig lite om dette, men en bekjent tok silikon etter at hun var ferdig med å få barn, men forutså ikke atpåklatten som kom noen år senere.

Hun hadde normal c-cup før operasjonen, la inn til DD, la på seg en god del under svangerskapet, med tilhørende større bryster.

Etter avsluttet amming måtte hun ta ny operasjon for brystene hennes utvidet seg ekstra mye under svangerskapet, om med påfølgende amming, at implantatene ikke lenger passer huden.

Jeg har ikke selv sett det, men jeg har fått en ganske grafisk framstilling av hvordan de nå ser ut.

Hun hadde ingen problemer med amming forresten.

Jeg vet at hun anbefaler å vente til du er sikker på at du er ferdig med barn.

Dette som sagt fordi svangerskap og amming ofte medfører endring i størrelse og fasong på brystene, og det er best å vente til etterpå, for å slippe korrigerende operasjon.

Anonymous poster hash: 0ab21...8de

Tusen takk for omfattende svar AB! Jeg ser absolutt poenget ditt med at kroppen forandrer seg! Det er mange som sir dette, mens andre sier at det ikke er noe problem.. Også blir jeg litt engstelig for at både barn og pupper blir 'litt for sent' hvis du forstår hva jeg mener.. ;-) *Problemet' med å vente er jo at jeg ikke aner når jeg kommer til å bli gravid, hehe.. Men ønsker det i løpet av noen år.. Jeg tenker at jeg burde vente med pupper hvis jeg blir gravid innen halvannet år, mens blir det type tre år til eller liknende så har jeg kanskje ikke tålmodighet :-P

Skrevet

Jeg var egentlig veldig fast bestemt på å vente, men klarte det ikke og angrer overhodet ikke en dag! er kjempe fornøyd og veldig glad for at jeg gjorde det (2,5år siden). Tenker nå at hvis jeg må ta en operasjon til etter jeg har fått barn så er det helt greit selv om det koster mye penger..

Vi er jo alle forskjellige og det er jo ikke alle som legger like mye på seg, får like mye melk etc så kan jo godt hende de holder seg fine etter fødsel også :biggrin:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var egentlig veldig fast bestemt på å vente, men klarte det ikke og angrer overhodet ikke en dag! er kjempe fornøyd og veldig glad for at jeg gjorde det (2,5år siden). Tenker nå at hvis jeg må ta en operasjon til etter jeg har fått barn så er det helt greit selv om det koster mye penger..

Vi er jo alle forskjellige og det er jo ikke alle som legger like mye på seg, får like mye melk etc så kan jo godt hende de holder seg fine etter fødsel også :biggrin:

Sinne :-D

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du absolutt må gjøre det, så vent til etter barn. Du aner ikke hvordan kroppen din kommer til å se ut etter at du er ferdig med barnefødsler og amming.

For øvrig vil jeg fraråde deg å gjøre det hvis du ikke er absolutt "nødt". Jeg har silikon selv (opererte etter at jeg fikk barna) og angrer egentlig. Jeg hadde mikroskopiske brysteri utgangspunktet, og var fornøyd de første årene etter operasjonen. Det er ti år siden jeg opererte, og etter ca åtte år fikk jeg rippling, mest i det ene brystet, som har ført til at det er skjevt. Jeg synes også arrvevet er veldig tykt, og det føles også ømt, så mange år etter. Blir brystet mitt enda skjevere, slik at det må gjøres noe med, har jeg to valg: operere igjen, og risikere at det samme skjer, eller fjerne silikonen. Jeg er nok mest fristet til å gjøre det siste, men brystene mine vil likevel aldri bli som før. Arrvevet kommer alltid til å være der.

Nå som jeg er eldre tenker jeg også mye mer på eventuelle komplikasjoner som kan oppstå under operasjon. Tenk å pådra seg en hissig og smertefull infeksjon, eller dø fra familien sin pga pupper?

Anonymous poster hash: e202d...a54
AnonymBruker
Skrevet

silikon? er det virkelig noen som fremdeles tar dette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

silikon? er det virkelig noen som fremdeles tar dette?

Merkelig nok, ja.

Anonymous poster hash: af000...f46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh! Dette lurer jeg også på *følger med*

Skrevet

Jeg hadde silikon, og fikk gigantiske strekkmerker over brystene under graviditeten. Amming var vanskelig fordi det ikke var plass tilnok melk i brystet, og det var ubehagelig at babyen sugde på brystet(overfølsom etter operasjonen). I tillegg fikk jeg hard kapsling i begge bryst.

Silikonen er nå ute, og det er jeg sjeleglad for! Hvis du err smart, så venter du til du har fått de barna du skal ha. Kanskje har du fått et litt annet perspektiv på ting da også:)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du planlegger barn i nær fremtid så vent med å operere.

Jeg har fått et barn og puppene mine ble veldig ødelagte etter svangerskap og amming. Ønsker meg et barn til, men siden jeg ikke vet om det noen gang vil skje så opererte jeg for ca et år siden. Er litt bekymret for hvordan det vil bli etter et nytt svangerskap og amming, men får i verste fall operere igjen når den tid kommer om det blir veldig ille.

Hadde det ikke vært for at jeg er usikker på om vi noen gang vil få et barn til så ville jeg venta med operasjon, men jeg orka ikke leve med puppene sånn de var når et til barn ikke var sikkert.

Lurer også litt på om årsaken til at puppene gikk så istykker var at jeg hadde for lite støtte under svangerskapet, gikk mye i sportsbh av typen pierre robert og de støtter ikke så bra. Så under neste svangerskap skal jeg være flink til å støtte de bedre og se om det utgjør noe forskjell :P

Anonymous poster hash: 29189...540

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke vitsen, hvem ser pattene dine uansett. Unødvendig. Bare å stappe noe innlegg i bhen :)

Anonymous poster hash: 8cec7...56b

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke vitsen, hvem ser pattene dine uansett. Unødvendig. Bare å stappe noe innlegg i bhen :)

Hahaha

Skrevet

Skjønner ikke vitsen med å lire av seg slike kommentarer.

Til TS: Snakk med en kirurg eller spør noen i ceecee's hemmelige verden tråden på kvinneguiden. Hvis du planlegger barn iløpet av et par år så hadde jeg nok ventet. Hvis ikke kjør på hvis det er det du ønsker ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket meg silikon selv, men så gikk brystene mine fra liten B til D-cup etter svangerskapet/ammingen.

Anonymous poster hash: e5510...f45
AnonymBruker
Skrevet

Tror du burde vente til etter barn.ellers kan huden utvide seg, og implantatene passer ikke lenger inn, slik at de blir liggende og henge og slenge inni puppene, så de blir dråpeformede (tynne øverst, med et implantat hengende nede ved brystvortene.

Men en seriøs kirurg kan sikkert gi bedre svar enn et forum. Useriøse vil uansett prøve å overtale deg til å operere deg før du får barn.

Anonymous poster hash: 6cf75...be1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...