AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Hei! Jeg skal konkurere i fitness til høsten, og er med dette satt opp på diett. Kylling, avokado og brokkoli til frokost feks. Har to jenter på 2 og 4 år. Hvordan gjør jeg dette uten at de blir påvirka i negativ retning?Anonymous poster hash: ef3c3...ca3
Gjest Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Takk og lov! Trodde et øyeblikk at du hadde tenkt å ta med deg ungene på diett! Du får bare fortelle at nå trenger mamma å spise spesiell mat. Om de vil smake brokkoli, så er ikke det verdens undergang. Det blir neppe noen slager. Pass på at ungene dine får i seg nok, og ikke la konkuransen ta overhånd. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Hvordan skal maten du nevner påvirke de i negativ retning? Kylling, avocado og brokkoli er bare sunt, også for dem. De kan jo spise akkurat det samme som deg, du kan jo bare lage noe i tillegg til dem (ris, pasta osv) om du ønsker. Kroppsfokuset derimot, det bør du holde unna dem. Si gjerne at du trener og spiser slik for å holde deg frisk om de lurer, men slanking og slikt bør du holde for deg selv. Og Themis, vet mange barn som er glade i brokkoli, blant annet mine. De vil heller ha brokkoli og sopp enn andre grønnsaker. Det har stort sett bare med hva man gjør ut av det. Anonymous poster hash: 5a32a...6f5 3
Gjest Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Hvordan skal maten du nevner påvirke de i negativ retning? Kylling, avocado og brokkoli er bare sunt, også for dem. De kan jo spise akkurat det samme som deg, du kan jo bare lage noe i tillegg til dem (ris, pasta osv) om du ønsker. Kroppsfokuset derimot, det bør du holde unna dem. Si gjerne at du trener og spiser slik for å holde deg frisk om de lurer, men slanking og slikt bør du holde for deg selv. Og Themis, vet mange barn som er glade i brokkoli, blant annet mine. De vil heller ha brokkoli og sopp enn andre grønnsaker. Det har stort sett bare med hva man gjør ut av det. Anonymous poster hash: 5a32a...6f5 Jo da, en av mine er også glad i det. Jeg har forstått det sånn at det er mer unntaket som bekrefter regelen. Men det gjør da ingenting. Hovedsaken er at barna forstår hva som skjer, får smake hvis de vil, men har et annet tilbud selv.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Ser ikke helt problemet.... Jeg spiser lavkarbo, men det gjør ikke mannen og barna. Til frokost f.eks så spiser jeg ett egg med bacon og majones. Mannen og barna spiser det samme, men de har også ei brødskive. Lager ikke noe stuss av at jeg ikke spiser brød. Middag kan være kyllingrett som er lavkarbo, men i tillegg så koker jeg fullkornris som mann og barn spiser.. Det er bare å lage litt ekstra til de som ikke spiser det samme som deg, så spiser dere måltidene sammen som vanlig. Anonymous poster hash: 4a186...8a7
Piri Formis Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Ville ikke sagt at mamma må spise dette for å holde seg frisk. Da kan jo barna begynne å tro at de må det samme. Jeg ville sagt at mamma skal være med i en konkurranse til høsten, så nå trenger jeg å spise mat som gjør meg stor og sterk så jeg får masse muskler. Ikke nevn om du trenger miste fett samtidig. En toåring og en fireåring tåler å høre såpass. Kanskje de også blir stolte av mor og heier på deg? :-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå