Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva setter dere pris på at venninner gjør når babyen er født?

Hva bør de spørre om, hva bør man gjøre/ikke gjøre osv?

Anonymous poster hash: b2a2c...7f1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Jeg har satt stor pris på middager på døra/kjøpt inn til og laget til meg, eller boller og lignende frosset ned så jeg enkelt kan ta det opp.

Hjelp til vask av leilighet har også vært supert!

Og ikke minst, full forståelse for at vi avlyser eller melder avbud i siste liten.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg setter utrolig stor pris på besøk og masse koselig prating! Ja, det blir en del babyprat for jeg gjør fint lite annet for tiden, men dra gjerne i gang andre temaer ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kom med så mange råd om dere ikke blir spurt, bare lytt.

Vis forståelse for at man som nybakt mor er litt utenfor seg selv, og setter barnet foran alt annet.

Og ikke minst, fortell mor at hun er kjempeflink, og ikke minst ser bra ut (hvite løgner er lov...)!

Anonymous poster hash: 51913...de0
Skrevet

Veldig kjekt at de kom masse på besøk og at de la "kafeturen" til meg i stedet for på kafe, så fikk jeg litt selskap;-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er så kos at ei venninne er gravid nå (ikke lenge til termin). Men jeg aner ikke hvordan jeg skal vise interesse. Har så lite erfaring med babyer/svangerskap.

Anonymous poster hash: b2a2c...7f1
AnonymBruker
Skrevet

Tilby dere å støvsuge gulv eller lage middag når du kommer på besøk. Ikke spør om man anbefaler andre å føde. Det kan være at man er noe omtåket og ikke har så veldig gode minner fra fødselen selv om man elsker barnet. Ikke spør om når de skal få neste barn heller. Det er faktisk ingen selvfølge at alle vil ha mer enn 1 barn. Ikke si at "nå må du passe på å nyte tida mens barnet er så liten" da du ikke kan vite hvilke tanker moren går med. Om det er barn nr 1 så kan det hende at mor føler seg usikker på ammingen. La henne da få være alene i et rom mens hun ammer om hun ønsker det. Man er veldig ulike på det viset. Spør henne hvordan det går, men ikke anta at alt nødvendigvis er et eneste stort lykkerus.

Anonymous poster hash: d0d1e...668
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta direkte på magen hennes uten først å spørre om det er greit. Magen hennes er faktisk fortsatt en del av henne selv om hun har et barn inni den.

• Liker 1
Skrevet

og ikke minst ser bra ut (hvite løgner er lov...)!

Anonymous poster hash: 51913...de0

Jepp! Min ste-svigermor (jepp, ste og sviger i samme tittel, MÅ jo gå dårlig!) var så hyggelig da vi brått fikk huset fullt dag 4 eller noe hjemme... "Da vi besøkte dere på sykehuset så du jo uforskammet bra ut, men nå ser man jo at du er skikkelig sliten..."

Det verste er at jeg var egentlig ikke så sliten, men var usminket, og litt lei av å ha så mange mennesker på besøk samtidig....

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta direkte på magen hennes uten først å spørre om det er greit. Magen hennes er faktisk fortsatt en del av henne selv om hun har et barn inni den.

Signerer!

Jeg krymper når folk bare tar og tar uten og spørre!

Anonymous poster hash: ddb16...ce6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...