Gå til innhold

14 dager uten mamma... Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med en treåring og nå skal han på ferie med sin pappa i 14 dager. Jeg synes det blir lenge og kunne tenke meg at han kom hjem en natt eller to midt i ferien, men vet ikke hva som er best for han. Kanskje det blir en påminner om mamma'n? Og at det går greit så lenge når han kjenner pappa'n? Er så usikker og lurer på om noen erfaring med dette. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt hode har et barn på tre år det helt fint på ferie i 2 uker sammen med pappa, uten mamma. Litt savn blir det sikkert, men det er jo naturlig. Du får nok en telefon om det blir for mye savn? Jeg tipper det er mammaen som får det største savnet, for barnet blir det mest sannsynlig veldig uforutsigbart med en snartur innom mamma sånn midt i. For hva gjør dere om barnet ikke vil dra fra mamma etter snarvisitten? Pass på at du ikke overfører dine bekymringer for ferien til barnet.. Det er mine tanker :-)

Gjest Coolaid
Skrevet

Min erfaring er at det fungere best uten å dra hjem innimellom. Og så er det jo helt greit å savne mamma litt. Barnet er i gode hender hos pappa, eller ville du vel aldri sent ham dit.... sunt og godt å være litt fra hverandre. Skulle det skjære seg helt så er det vel mulig å reise hjem noen dager før, eller snakke litt på telefonen sammen? Ofte er dette værst for mammaen, barnet har det jo gøy på ferie.

Det er helt normalt og greit å være usikker på dette. De personene som bekymrer seg litt er dem som er gode foreldre. De som ikke bekymrer seg er vel oftest det motsatte.

Er enig i det med å overføre følelser fra mor til barn. ser det ofte og det er bare negativt for alle, dessverre en ting som enkelte hønemødre gjør. Ungå dette.

Finn på kjekke ting for deg selv og tenkt på at barnet får gode opplevelser sammen med pappaen.

Skrevet

Det går nok helt fint:)

Tror det er verre for deg enn for barnet.

Skrevet

Jeg var et sånt savne-barn som alltid savnet de jeg ikke var sammen med, selv om jeg elsket og trivdes sammen med de jeg faktisk var sammen med. Å sende meg hjem for en dag eller to for så å sende meg ut igjen hadde vært tortur for meg. :)

Han kjenner pappaen sin og kommer til å ha det supert med ham. Kommer til å savne mammaen sin, men sånn er det jo, og litt savn er ikke farlig så lenge hun er trygg.

Som andre sier; det blir nok verst for mammaen. :)

Skrevet

Etter min erfaring er minimal kontakt best i den alderen. Jo mer man ringer og jo mer man kosemoser, jo verre får de det. Ute av syne, ute av sinn, litt sånn tror jeg det er for en del barn i den alderen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...