AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 ... og ligger på 40-70g om dagen, hva er det dere spiser? Hvor får dere disse karboene fra? Spiser lavkarbo selv, men ligger da på 20-30 g om dagen, og det er hovedsakelig da fra grønnsaker, bær og litt melk/fløte i kaffen... Men skulle jeg spist mere så hadde det blitt mye mere. Jeg må liksom enten ligge veldig lavt, eller høyt, får ikke helt til noe midt i mellom :s Og dere som spiser sånn, klarer dere å gå ned i vekt på det, eller spiser dere sånn fordi kroppen trives best med det?Anonymous poster hash: bdaf7...a2e
Sugerøret Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 karbonadedeig, Egg egg bacon masse grøntfor ost kjøtt i forskjellig former Fisk.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 karbonadedeig, Egg egg bacon masse grøntfor ost kjøtt i forskjellig former Fisk. Hvordan klarer du å komme opp i 50-70 g med de matvarene? Spiser du veldig mye av det?Anonymous poster hash: bdaf7...a2e
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Jeg innbiller meg at jeg spiser moderat lavkarbo, men har aldri telt karbohydrater. Jeg spiser ikke poteter, brød, bakevarer, pasta eller ris overhodet. 3-5 rugsprø pr. dag, som inneholder 6 g karbohydrater pr. stk. Ellers spiser jeg endel meieriprodukter som kesam, cottage cheese og bittelitt melk, jeg spiser alt av grønnsaker uten å telle karbohydrater. Lite frukt (men kan spise dersom jeg får det servert), men velger heller bær. Kjøtt, fisk og egg. Ikke sukker overhodet. Ca to spiseskjeer havregryn pr. dag (som jeg lager lapper av). Tror - uten at jeg noen gang har telt - at jeg ligger på omtrent 100 gram pr. dag. Siden jeg hverken spiser hvetemel, poteter, ris eller sukker har jeg uansett kuttet de største karbokildene i kosten min, noe kroppen trives veldig godt med. Hovedsakelig spiser jeg slik fordi jeg trives med det, og det er lett å holde vekt på en god måte. Lever ganske restriktivt kostholdsmessig og trener mye. Spiser forøvrig etter PF-prinsippet med spisevindu 1300-2100. Anonymous poster hash: ca587...3c6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Ellers spiser jeg endel meieriprodukter som kesam, cottage cheese og bittelitt melk, jeg spiser alt av grønnsaker uten å telle karbohydrater. Lite frukt (men kan spise dersom jeg får det servert), men velger heller bær. Kjøtt, fisk og egg. Ikke sukker overhodet. Ca to spiseskjeer havregryn pr. dag (som jeg lager lapper av). Anonymous poster hash: ca587...3c6 Har du oppskrift på disse lappene? Anonymous poster hash: 4ceb0...9a2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #6 Skrevet 31. juli 2013 Er ikke poenget med lavkarbo å holde karbohydratandelen så lav som mulig (ca. under 50g eller mindre om dagen) for å stimulere til ketolyse (hvis målet er vektnedgang) ? Eller har jeg missforstått? Anonymous poster hash: ab8de...da4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #7 Skrevet 31. juli 2013 Er ikke poenget med lavkarbo å holde karbohydratandelen så lav som mulig (ca. under 50g eller mindre om dagen) for å stimulere til ketolyse (hvis målet er vektnedgang) ? Eller har jeg missforstått? Anonymous poster hash: ab8de...da4 Jeg vet rett og slett ikke hva som er den korrekte definisjonen på lavkarbo, men har forstått det slik at det fremdeles kalles for moderat lavkarbo med inntak av opptil 100 gram karbohydrater pr. dag. Men korriger meg gjerne. Det er mange som lever på lavkarbo uten at målet er vektnedgang. For meg er det en livsstil, jeg skal overhodet ikke ned i vekt. Hilsen AB #4 Anonymous poster hash: ca587...3c6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #8 Skrevet 31. juli 2013 Har du oppskrift på disse lappene? Anonymous poster hash: 4ceb0...9a2 Kort fortalt; 2 egg, 2 spiseskjeer cottage cheese, 2 spiseskjeer havregryn i et litermål. Bruk en stavmikser til å kjøre det helt glatt. Lag fire lapper på stekepapir på stekebrett og stek i ovnen på 200 grader til de er ferdig. Tar noen minutter - har aldri tatt tiden. Om jeg ønsker de søte, tar jeg litt sukrin og kanel i, gjerne sukrin gold. Disse spiser jeg til frokost, enten med vanlig pålegg, eller med litt bær. Anonymous poster hash: ca587...3c6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #9 Skrevet 31. juli 2013 havregryn er ikke lavkarbo Anonymous poster hash: be977...6dd
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #10 Skrevet 31. juli 2013 Hvordan klarer du å komme opp i 50-70 g med de matvarene? Spiser du veldig mye av det?Anonymous poster hash: bdaf7...a2e Nei jeg klarer vel ikke det. Tror jeg leste feil .At du lå på 60-70 men ville ned til 30-20.. sorry Anonymous poster hash: be977...6dd
Sugerøret Skrevet 31. juli 2013 #11 Skrevet 31. juli 2013 hmm hvorfor ble jeg ab der`? Nei jeg klarer vel ikke det. Tror jeg leste feil .At du lå på 60-70 men ville ned til 30-20.. sorry
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #12 Skrevet 31. juli 2013 havregryn er ikke lavkarbo Anonymous poster hash: be977...6dd Jeg vet. Men det er begrenset hvor mye karbohydrater det er i to spiseskjeer med havregryn. Anonymous poster hash: ca587...3c6
Gjest Funky Punk Skrevet 31. juli 2013 #13 Skrevet 31. juli 2013 De dagene jeg ligger på 40-60 gram om dagen så spiser jeg stekt løk, karbonader, drukket iste osv. Altså skeier litt ut. Til vanlig syns jeg det er vanskelig å spise lavkarbo og komme over 20 gram om dagen
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #14 Skrevet 31. juli 2013 Men du burde opplyse om slikt,når det er en lavkarbo tråd. Ikke alle kan alt om lavkarbo 100gr. lettkokte havregryn har hele 63.1 g karber!!!! Skyhøyt spør du meg Anonymous poster hash: be977...6dd
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #15 Skrevet 31. juli 2013 Men du burde opplyse om slikt,når det er en lavkarbo tråd. Ikke alle kan alt om lavkarbo 100gr. lettkokte havregryn har hele 63.1 g karber!!!! Skyhøyt spør du meg Anonymous poster hash: be977...6dd Men kjære vene, da! I to spiseskjeer havregryn (hvertfall slike jeg bruker) er det 15 gram havregryn, altså omtrent 10 gram karber. Og jeg opplyser da vitterlig om at jeg bruker to spiseskjeer og ikke 100 gram. Dessuten presiserer jeg i svaret mitt at jeg aldri har telt karbohydratene heller, selvom jeg tror jeg ligger ganske lavt og har kuttet de store karbokildene i kosten. Herregud. Anonymous poster hash: ca587...3c6 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #16 Skrevet 31. juli 2013 Forresten første gang jeg ser her på KG at noen får pepper fordi de spiser for mye karbo. Pleier å være motsatt. Anonymous poster hash: ca587...3c6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #17 Skrevet 31. juli 2013 Er ikke poenget med lavkarbo å holde karbohydratandelen så lav som mulig (ca. under 50g eller mindre om dagen) for å stimulere til ketolyse (hvis målet er vektnedgang) ? Eller har jeg missforstått? Anonymous poster hash: ab8de...da4 Du mener nok ketose, ketolyse er én av mange "retninger" innen lavkarbo (eks Fedon, Atkins, Ketolyse, LCHF osv). For de som skal ned mye i vekt er det ofte ketose som er målet, men du må ikke i ketose for å gå ned i vekt, og ketose er heller ingen garanti for nedgang. For mange er det moderat lavkarbo som gjelder, slik at man ikke går opp i vekt, og holder f.eks blodsukkersvingninger unna. Noen steder sies det at under 100gr karbo om dagen er lavkarbo, andre mener under 150gr. Noen kommer i ketose på 40 gram, andre må helt ned på 20. Så det er ikke bare en "fasit". TS: Det kommer jo litt an på hva slags mat du vil/kan spise da. Noen spiser f.eks en frukt eller litt gulrot om dagen for å øke litt. Noen knekkebrød, rugsprø f.eks, eller litt havregryn. Anonymous poster hash: 2d483...a41 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #18 Skrevet 31. juli 2013 Men du burde opplyse om slikt,når det er en lavkarbo tråd. Ikke alle kan alt om lavkarbo 100gr. lettkokte havregryn har hele 63.1 g karber!!!! Skyhøyt spør du meg Anonymous poster hash: be977...6dd Oj, du ble AB igjen, Kårky. Anonymous poster hash: ca587...3c6
Sugerøret Skrevet 31. juli 2013 #19 Skrevet 31. juli 2013 Oj, du ble AB igjen, Kårky. Anonymous poster hash: ca587...3c6 jøsses navn ,lurer på om jeg treffer feil knapper ubevisst !?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå