AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Hadde det noen sammenheng i dine svangerskap? I mitt forrige sv.skap var jeg bare litt morgenkvalm og i ellers kjempefin form. Fikk gutt. Denne gangen var jeg kjempekvalm jevnt over hele dagen og på morningen greide jeg ikke annet enn å spise og så legge meg ned...helst ligge og spise samtidig.. Jordmor tror på myten om at hard kvalme gir jente. Vi har vært på UL men baby var sjenert. Hva er deres erfaringer? Jeg vet at dette er veldig individuelt men jeg synes det hadde vært gøy å høre hva andre har opplevd Anonymous poster hash: 6db0e...4cd
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Jeg var veldig kvalm, og alle tippet jente. Og det ble det også
lykkestor Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Jeg har vært lite kvalm, og kanskje hatt en uke tilsammens rundt uke 12-13(?) hvor jeg var kjempe kvalm. Venter jente!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Jeg hadde ekstrem kvalme i flere måneder, venter en gutt.Anonymous poster hash: b3baf...40c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Svigermor spydde hele graviditeten, også under fødselen og hun fikk en gutt (min samboer). Når hun senere var gravid med ei jente var hun ikke kvalm. Jeg er selv gravid med en gutt nå og er ikke kvalm, forrige gang var jeg ganske kvalm men fikk aldri vite kjønnet pga spontanabort. Jeg trur at det bare er en myte det med kjønn og kvalme Er jo bare to kjønn så om det er flest med kvalme&jentebaby så er det sikkert bare tilfeldig. Anonymous poster hash: 8107b...450
Gjest pysepusen Skrevet 31. juli 2013 #6 Skrevet 31. juli 2013 Ekstremt kvalm hele svangerskapet begge gangene. Gutt og jente.
Vespa Skrevet 31. juli 2013 #7 Skrevet 31. juli 2013 Jeg var ikke kvalm en eneste dag, og jeg fikk jente
pratesyk Skrevet 31. juli 2013 #8 Skrevet 31. juli 2013 Jeg kastet ikke opp under graviditeten i det hele tatt og ble kun litt småkvalm av noen spesielle lukter. Fikk jente. Tror ikke de mytene er sanne nei..
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #9 Skrevet 31. juli 2013 Kate ble jo innlagt, var gutt. Anonymous poster hash: 99c2b...725
bebisss Skrevet 31. juli 2013 #10 Skrevet 31. juli 2013 Har lest at det er forsket på brystforskjellen når det kommer til kjønn. Hvis brystene dine vokser mye iløpet av svangerskapet så blir det jente, hvis de ikke vokser særlig så blir det gutt. De sier at dette er en av mytene som faktiskt kan være sant. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #11 Skrevet 31. juli 2013 Veldig lite kvalm med nr en, det ble jente. Nå er jeg veldig plaget med kvalme og venter gutt. Brystene mine har vokst noe helt enormt begge gangene så det stemmer heller ikke her. Anonymous poster hash: f90e3...3d9
Thinkerbelle Skrevet 31. juli 2013 #12 Skrevet 31. juli 2013 Ikke kvalm, fikk jente:) brystene vokste mye da:)
Silfen Skrevet 31. juli 2013 #13 Skrevet 31. juli 2013 Jeg tror ikke det er en myte, men jeg tror det er individuelt. Altså som i at man kan si for seg selv om man venter gutt eller jente basert på egen kvalme og tidligere svangerskap. Men; man må jo ha en del svangerskap å sammenlige med.
Vera Vinge Skrevet 31. juli 2013 #14 Skrevet 31. juli 2013 Jeg var veldig kvalm forrige gang, og fikk gutt. Ut fra hvordan folk rundt meg har hatt det, syns jeg det har virket helt tilfeldig. Det samme med mageform. Det sies jo at rundt og bred mage blir jente, men utenom meg selv, har de jeg kjenner som har ventet gutt hatt bred mage. De jeg kjenner som har ventet jente, har alle hatt sånn sprettmage. Det var mye snakk om mageform da jeg var gravid, siden jeg ikke visste kjønnet før etter fødselen, men jeg syns både det og kvalme virker helt tilfeldig. Det er alltids mulig det er en liten tendens den ene eller andre retningen, men i så fall tror jeg sammenhengende er så små at det har lite praktisk verdi for den enkelte.
Dyregod Skrevet 31. juli 2013 #15 Skrevet 31. juli 2013 Jeg var veldig kvalm i tre måneder, brystene vokste ikke så mye(ikke før melka kom), jeg fikk jente.
siebaeo Skrevet 31. juli 2013 #16 Skrevet 31. juli 2013 Første svangerskap med gutt: bare litt småkvalm innimellom, puppene vokste enormt. Andre svangerskap med jente: mye kvalmere! Brekningsbonansa. Gikk over i uke 12-13, kom tilbake av og til på slutten, puppene vokste like mye som sist.
Trimsi Skrevet 31. juli 2013 #17 Skrevet 31. juli 2013 Like lite kvalm når jeg ventet gutt som når jeg ventet jente. Men jeg hadde nok større bryster når jeg gikk gravid med jente enn gutt. De var også større i ammetiden. Har lest at undersøkelser viser at de vokser gjennomsnittelig 8 cm mer når man venter jente enn når man venter en gutt.
Yesterday Skrevet 1. august 2013 #18 Skrevet 1. august 2013 (endret) Har lest at det er forsket på brystforskjellen når det kommer til kjønn. Hvis brystene dine vokser mye iløpet av svangerskapet så blir det jente, hvis de ikke vokser særlig så blir det gutt. De sier at dette er en av mytene som faktiskt kan være sant. Jeg har gått opp to cup-størrelser og knapt gått opp i vekt (så det er ingen sammenheng mellom vekta og større pupper hos meg), venter en gutt Har fått høre at jeg har en typisk gutte-babymage, for noen mener at man kan se på magen hvilket kjønn det er. Men jeg leste for ikke for lenge siden at kvinner har en tendens til å ha en type (altså forskjell fra person til person, men likt for den ene personen) babymageform uansett hvilket kjønn de har i magen. Mens noen kvinner har forskjellig mage per svangerskap. Så nok en usann myte. Endret 1. august 2013 av Yesterday
Arkana Skrevet 1. august 2013 #19 Skrevet 1. august 2013 Jeg var definitivt mest kvalm med jenta. Med første gutt var jeg aldri kvalm, med andre hadde jeg en mild kvalme det meste av dagen i hele første halvdel av svangerskapet. Med jenta var jeg skikkelig kvalm hele dagen, også her i halve svangeskapet, og kastet også opp. Brukte ingefærkapsler og sea bands som hjalp en del.
Gjest Magdalene Skrevet 1. august 2013 #20 Skrevet 1. august 2013 Jeg har hatt typiske gutte, og jentesvangerskap. Med jenta spøy jeg til uke 14, med gutten var jeg ikke kvalm en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå