AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Hadde en diskusjon med noen venner i dag og vi hadde ganske forskjellige meninger rundt begge temaene. Er det noen som kan hjelpe litt her ?? Hva mener dere om hva er utroskap og hva er en affære ? Anonymous poster hash: 167e0...3dd
Skjoldmøy Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Mynt og kron, kron og mynt. De er to sider av samme sak. Utroskap blir nemlig ikke mindre utroskap av at det kalles en affære. 2
Lirael Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Dersom det er snakk om en affære er det vel ganske klart at det omfatter seksuell omgang med en annen person enn partneren. Utroskap er et mer omfattende begrep. Her er det forskjellig hvor grensen går. Noen vil si at man er utro dersom man har følelser for en annen, men man trenger ikke å ha hatt en affære med vedkommende. En affære innebærer definitivt utroskap, mens utroskap ikke nødvendigvis må innebære en affære. Affære er et snevert begrep - utroskap er et vidt begrep. Slik ser jeg det sånn noenlunde iallefall. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Dersom det er snakk om en affære er det vel ganske klart at det omfatter seksuell omgang med en annen person enn partneren. Utroskap er et mer omfattende begrep. Her er det forskjellig hvor grensen går. Noen vil si at man er utro dersom man har følelser for en annen, men man trenger ikke å ha hatt en affære med vedkommende. En affære innebærer definitivt utroskap, mens utroskap ikke nødvendigvis må innebære en affære. Affære er et snevert begrep - utroskap er et vidt begrep. Slik ser jeg det sånn noenlunde iallefall. Helt, helt enig. Anonymous poster hash: d14fd...93c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #6 Skrevet 31. juli 2013 Det er akkurat det samme. Bare to forskjellige ord som beskriver akkurat den samme handlingen. Anonymous poster hash: cfa9a...e67 2
Gjest Margaritha Skrevet 31. juli 2013 #7 Skrevet 31. juli 2013 Jeg har en annen forståelse enn dere over. Jeg mener at man er utro uansett om man har hatt sex med noen andre en eller flere ganger, mens en affære er et annet ord for å ha et forhold over tid med en annen person enn partneren. Må faktisk si jeg er overrasket over at ikke dere andre oppfatter det sånn--- trodde ikke dette var utydelige begreper, men det er de tydeligvis....
Steinar40 Skrevet 31. juli 2013 #8 Skrevet 31. juli 2013 Affære er ikke et uttrykk jeg normalt sett bruker, men ser egentlig ingen større forskjell på utroskap og affære. 2
Gjest forvirretvegglus Skrevet 31. juli 2013 #9 Skrevet 31. juli 2013 Utroskap kan være en engangshendelse,affære er noe som pågår over tid. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #10 Skrevet 31. juli 2013 Det er forsåvidt det samme i min bok. Men som nevnt tidligere, utroskap kan også innebære mye annet og. Anonymous poster hash: fc6e9...7f8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #11 Skrevet 31. juli 2013 Foretrekker matskap, jeg. Anonymous poster hash: 8bc09...783 1
Drizzt Skrevet 31. juli 2013 #12 Skrevet 31. juli 2013 Det er mulig jeg tar feil, men jeg forstår utroskap som noe som skjer en gang og affære som utroskap som gjentar seg med samme person.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #13 Skrevet 31. juli 2013 Foretrekker matskap, jeg. Anonymous poster hash: 8bc09...783 Liker vinskap bedre, jeg. Anonymous poster hash: fc6e9...7f8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #14 Skrevet 31. juli 2013 Liker vinskap bedre, jeg. Anonymous poster hash: fc6e9...7f8 It's a duck! Anonymous poster hash: 62e4c...ffe 1
auto Skrevet 31. juli 2013 #15 Skrevet 31. juli 2013 Utroskap kan være en engangshendelse,affære er noe som pågår over tid. Ja, men affære er også utroskap. Og utroskap kan da også pågå over tid. I min bok er det snakk om synonymer her.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #16 Skrevet 31. juli 2013 It's a duck! Anonymous poster hash: 62e4c...ffe Well, if it talks like one, walks like one and sounds like one, it prolly is..? Anonymous poster hash: fc6e9...7f8 1
Gjest forvirretvegglus Skrevet 31. juli 2013 #17 Skrevet 31. juli 2013 Ja, men affære er også utroskap. Og utroskap kan da også pågå over tid. I min bok er det snakk om synonymer her. Enig at en affære også er utroskap.men en affære går over tid,det kan og utroskap gjøre men det kan og være en engangstillfelle,affære er aldri en engangs episode,men uansett noe dritt er begge deler.
Gjest Lille-pus Skrevet 31. juli 2013 #18 Skrevet 31. juli 2013 Utroskap kan være en engangshendelse,affære er noe som pågår over tid. Yepp.
Gjest Riskjeks Skrevet 31. juli 2013 #19 Skrevet 31. juli 2013 De er synonymer når det gjelder kjærlighets/seksuelle forhold, men begge begrepene har også en annen betydning, og der er de ulike. affære m1 (fra fr 'forretning', av à faire 'noe å gjøre') 1 sak, gjøremål; kjærlighetshistorie en kjedelig, ubehagelig a- / han har hatt en a- med søsteren hennes 2 innretning et fjernsynsapparat er en innviklet a- Oppslagsord Ordbokartikkel utroskaputruskap utroskap m1; el utruskap m1 det å være utro u- er skilsmissegrunn jur.: underslag er (økonomisk) u- utroskaputruskap utruskap m1; el utroskap m1 s d
Gjest Moirai Skrevet 31. juli 2013 #20 Skrevet 31. juli 2013 Ja, men affære er også utroskap. Og utroskap kan da også pågå over tid. I min bok er det snakk om synonymer her. Det er ikke synonymer, ofte er en affære også utroskap, men den behøver ikke å være det. Og utroskap kan være en tilfeldig engangshendelse, og da er det ikke en affære. En affære er et forhold, som varer over noe mere tid enn feks en engangsgreie i fylla. Og man kan også ha en affære som singel, eller som fast partner er klar over, og da er den ikke utroskap. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå