AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Jeg er mosjonist. Trener styrke 2-3 ganger i uken. Har egentlig ikke noe særlig peiling på treningskosthold, men har fått det for meg at jeg proteiner er alltid bra Jeg tar meg som regel en proteinshake (sjokoladepulver fra proteinfabrikken + vann) når jeg kommer hjem fra trening. Men burde jeg egentlig ta en shake noen av dagene jeg ikke trener også. For å få i meg masse proteiner? I går blandet jeg den med melk i stedenfor vann, og da ble den jo faktisk veldig god. Så lurte på om jeg skulle ta meg en sånn når jeg er fysen på noe godis/sjokolade i stedenfor godisen. Noen tips? Anonymous poster hash: 2a148...7b4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Hva med å spise litt mat? Anonymous poster hash: b1f77...808 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Jeg spiser selvfølgelig mat. Tror du jeg dropper å spise mat de dagene jeg trener og tar en proteinshake i steden? Anonymous poster hash: 2a148...7b4
aasmund87 Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Blande med melk er god ide.. Men når du trener 2-3 ganger i uken er det lite vits i proteinshake. Ved å spise vanlig mat vil du få i deg proteinen du trenger. Proteinpulver er først vits når det er vanskelig å få i seg nok protein i vanlig kost.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #5 Skrevet 31. juli 2013 Spis kjøtt og egg hver dag, så trenger du ikke tilskudd og slikt. Anonymous poster hash: f8db5...425
Yme Skrevet 31. juli 2013 #6 Skrevet 31. juli 2013 Man trenger ikke tilskudd av proteiner. Det er en grei hjelp, men om du ikke driver med fast, tung styrketrening, er det bortkasta penger.
FantasDick Skrevet 31. juli 2013 #7 Skrevet 31. juli 2013 Jeg tar heller en proteinshake om jeg har lyst på noe søtt. Pimper gjerne sjokoladesmaken med cottage cheese, melk, vaniljepulver og litt søtstoff eller jordbærsmaken med cottage cheese, melk, fryste jordbær og litt søtstoff. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #8 Skrevet 1. august 2013 Jeg liker ikke egg, så det blir det lite av. Og rødt kjøtt spiser jeg også svært sjelden. Går som regel i kylling eller laks. Det som er kjipt er at jeg ikke er sulten etter at jeg har trent. Så jeg er litt småspist til middag etter trening. Hvor mange gram proteiner bør man få i seg på en dag? Har en app jeg kan legge inn det jeg spiser i, så kan jeg se om kostholdet er bra nok i forhold til hva som er optimalt. Kommer nok uansett til å lage meg en proteinshake når jeg har lyst på godteri. Gjorde det i går, og det hjalp. Stoppet godtesuget. Anonymous poster hash: 2a148...7b4
FantasDick Skrevet 1. august 2013 #9 Skrevet 1. august 2013 Det er vel en del uenighet angående mengden protein, men jeg, og mange med meg, aimer for 2 gram/kg kroppsvekt.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #10 Skrevet 1. august 2013 Jeg liker ikke egg, så det blir det lite av. Og rødt kjøtt spiser jeg også svært sjelden. Går som regel i kylling eller laks. Det som er kjipt er at jeg ikke er sulten etter at jeg har trent. Så jeg er litt småspist til middag etter trening. Hvor mange gram proteiner bør man få i seg på en dag? Har en app jeg kan legge inn det jeg spiser i, så kan jeg se om kostholdet er bra nok i forhold til hva som er optimalt. Kommer nok uansett til å lage meg en proteinshake når jeg har lyst på godteri. Gjorde det i går, og det hjalp. Stoppet godtesuget. Anonymous poster hash: 2a148...7b4 Noen sier 1 g pr kg kroppsvekt, andre sier 2 g, og noen til og med enda mer. Det er ikke lett å bli klok på.. Virker ikke som det finnes noe standardsvar. Prøv deg frem! Om du synes muskelbyggingen går sakte, er det jo bare å spise mer. Anonymous poster hash: f8db5...425
Yme Skrevet 2. august 2013 #11 Skrevet 2. august 2013 Det er vel en del uenighet angående mengden protein, men jeg, og mange med meg, aimer for 2 gram/kg kroppsvekt. Det varierer fra person til persone, som med alt annet... Noen har kropper som nyttegjør seg bedre, enn andre. For meg er 1,5 gram nok, men jeg øker til 2 når jeg skal redusere fettprosenten, fordi lavere inntak av karbohydrater betyr at kroppen ikke tar imot aminosyrene like godt, i tillegg til at proteiner skaper mye metthetsfølelse.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #12 Skrevet 7. august 2013 Glemte av hele tråden plutselig. Takk for svar. Jeg ser at den siste uken har jeg ligget på mellom 35 og 65 gr proteiner. Untatt de dagene jeg har tatt en shake. Og jeg bør ligge på mellom 53 og 106g i følge tallene deres. Så da tror jeg planen blir å ta en proteinshake til kvelds de dagene jeg ligger under 50g. Og ser at jeg spise massevis av karbo Kan innskjerpes. Anonymous poster hash: 2a148...7b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå