AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #1 Skrevet 31. juli 2013 Vedrørende vedlikehold av huset. Kan en enkelt person i aksjelaget bestemme hva som skal gjøres i hver leilighet? Uten fagperson til stede? Aksjelaget vedlikeholder ikke vinduene mine å krangler på hvilken som er pungtert og vurderer utifra egen kompetanse. Det har resultert i at vinduene mine skaper kondens som igjen skaper mugg (leiligheten er liten). Jeg lufter godt, har prøvd å vaske godt over med klorin å mugg maling. Hjelper ikke. Det renner masse vann ned fra vinduene og inn i treet som vinteren. Når vi korresponderer via mail sier de at de vil prate om det vi er uenig om, men utleverer ingen informasjon om forsikringselskapet vi har, om hvorfor fagperson ikke har sett på dette osv. Hejlp hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 17c66...980
Rosa Sitron Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Jeg er ganske sikker på at du kan bytte selv. Må bare huske å bytte til like vinduer. Men dobbelt-skjekk hva som står i vedtektene. Hos oss må vi vedllikeholde og bytte vinduer selv.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #3 Skrevet 31. juli 2013 Jeg er ganske sikker på at du kan bytte selv. Må bare huske å bytte til like vinduer. Men dobbelt-skjekk hva som står i vedtektene. Hos oss må vi vedllikeholde og bytte vinduer selv. De har nettopp hatt utskiftning av vinduer (ikke rammen) i huset. Da byttet de bare 1 vindu hos meg, men alle de andre er også pungterte. Vinduene går på vedlikhold i aksjelaget hos oss. Det var en medeier som bestemte hva vindu som skulle taes. Anonymous poster hash: 17c66...980
Rosa Sitron Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Men hva står det i vedtektene? Jeg ville krevd fagperson uansett =)
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #5 Skrevet 1. august 2013 Men hva står det i vedtektene? Jeg ville krevd fagperson uansett =) Det står at aksjelaget har ansvar for vedlikeholdet på huset. Fellesareal som berører alle. De vil ikke leie inn noe fagperson. Anonymous poster hash: 17c66...980
Rosa Sitron Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Det står at aksjelaget har ansvar for vedlikeholdet på huset. Fellesareal som berører alle. De vil ikke leie inn noe fagperson. Anonymous poster hash: 17c66...980 Lei inn fagperson på egen regning, og hør hva han/hun sier. Deretter ville jeg brukt konklusjonen fra fagpersonen opp mot styret. Evt hadde jeg bare betalt utskiftning av vinduer selv.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #7 Skrevet 1. august 2013 Lei inn fagperson på egen regning, og hør hva han/hun sier. Deretter ville jeg brukt konklusjonen fra fagpersonen opp mot styret. Evt hadde jeg bare betalt utskiftning av vinduer selv. Det er ganske dyrt da det er ett gammelt hus med spesialvinduer. Det er felleskapet skal står sammen om reiningen. Anonymous poster hash: 17c66...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå